3-jakoinen kommentoitavaksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kidrok
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen treenannut tällä ohjelmalla about vuodesta 2002. Kehitystä ei ole liikaa tapahtunut, mutta epäilen että tämä johtuu enimmäkseen ruokavaliosta joka minulla on hyvin epämääräinen. Syön varmasti liian vähän ja se estää kehitystä, jotenkin vain riittävän ja säännöllisen ruokavalion noudattaminen on hankalaa johtuen monista asioita mm. työajoista. Olen 24v, pituus 177cm ja paino noin 70kg.

Eli ohjelma:

Maanantai

Penkkipunnerrus 3x6-8
Vinopenkki käsipainoilla 3x6-8
Pecdeck 2x12

Taljanosto(en tiedä oikeaa nimeä) olkapäille 3x6-8

Ranskalainen ojentajapunnerrus 3x6-8
Talja ojentajille 3x6-8

Keskiviikko

Ylätaljaveto selälle 3x6-8
Alatalja 3x6-8
Kulmasoutu? käsipainoilla 2x12

Haiuskääntö käsipainoilla 3x6-8
Talja haiuksille 3x6-8
Haiuskääntö forkuille 2x12

Pe

Jaloille satunnaisesti satunnaisia liikkeitä

Vatsoja joka treenin yhteydessä.

Liikkeitä olen vaihdellut tietyin väliajoin mutta treenijako/sarjat/toistot on pysyneet suht samoina koko ajan. Ja siitä kehityksestä penkkimaksimi on noussut 60kg:stä noin 75kg, muita en ole pahemmin seurannut.

Kommentteja saa esittää onkohan ruokavalio suurin este kehittymiselle vai onko tässä ohjelmassakin jotain isommin pielessä. Alkaa usko hiipumaan pikkuhiljaa..

vähän on lihasten treenaaminen epätasapainossa, eli toisille lihaksille tulee enemmän treeniä, kuin toisille(hauista esim. turhankin paljon verrattuna olkapäihin) Muteenkin ohjelmaasi kannattaisi lisätä kyykky, mave ja kulmasotua ruveta tekemään tangolla ja leukoja ja dippejä, jos vain suinkin menee.. Yritä treenata mahd. paljon suuria moninivel liikkeitä, eikä niinkään eristäviä yhteen lihakseen kohdistuvia liikkeitä.

Treenijakoa,sarjojen määrää ja toistoa tulisi nimen omaa vaihdella, jotta kehitys jatkuisi.

Tarkoitatko, että penkkimaksimisi on noussut vuodesta 2002 15kiloa?

Jos syömiseen ei jaksa panostaa, niin kannattaa, nyt kuiteskin sen verran panostaa, että änkee sitä ruokaa mahd. paljon sinne naamariin ja pitää huolen, että roteiineja tulee tarpeeksi..

Oot siis treenannu 4v. ja toi penkki maksimi(jota ilmeisesti pidät jonkinlaisena mittarina?) on noussu 15kg. Ois ehkä kannattanut jo aikaisemmin ruveta miettii onko joku pielessä.. Etkö oo huomannu mitään muita muutoksia,saako esim hauiskäännössä lappaa tankoon enemmän rautaa ku 4v sitten? ja onko sitä kuuluisaa "lihaa" tarttunu? Mitäköhän tämä ruokavaliosi sitten sisältää?

onko tota hauista fiksua vetää ny ihan noin ronskisti...ja samana päivänä selän kanssa(taljan)?

Tuskin tuolla on asian kans mitää tekemistä..
Kyllä tuollaki reenillä tossa ajassa pitäs jotain tapahtua jos oikeesti siellä salilla treenaa eikä vain "treenaile"! Joku mättää ja aika pahasti.. :wall:

Voisi kyllä lisää tohon ohjelmaas 2x viparit sivulle ja 2x viparit taakse, kulmasoutuun kaks sarjaa lisää ja ton hauiskääntö forkuille tilalle voisit pistää
3x rannekääntö. Jaloille ois suotavaa tehdä selvät liikkeet ja sarjamäärät, ovat kuitenkin isoin lihasryhmä.

Oot siis treenannu 4v. ja toi penkki maksimi(jota ilmeisesti pidät jonkinlaisena mittarina?) on noussu 15kg. Ois ehkä kannattanut jo aikaisemmin ruveta miettii onko joku pielessä.. Etkö oo huomannu mitään muita muutoksia,saako esim hauiskäännössä lappaa tankoon enemmän rautaa ku 4v sitten? ja onko sitä kuuluisaa "lihaa" tarttunu? Mitäköhän tämä ruokavaliosi sitten sisältää?

No en mä varsinaisesti pidä tota penkkitulosta minään mittarina enkä treenaa sen vuoksi, se vain jostain syystä on luku jonka muistaa. Haiuskääntöä tein muistaakseni alottaessani 10kg painoilla ja nykyään 17,5kg:n.

Kai sitä "lihaakin" jonkin verran on tarttunut kun paino on noussut näihin lukemiin jostain 63kg painosta ja samalla kroppa on kiinteytynyt eli ei ainakaan kaikki ole läskiä. Aerobista treeniä tulee satunnaisesti en kuitenkaan käy lenkillä tai mitään sellaista. Näiden 4 salitreeni vuoden aikana olen treenannut muay thaita noin 1,5vuoden ajan mutta en ole huomannut et se olisi vaikuttanut kehittymiseen millään tavalla paitsi tietenkin aerobiseen puoleen.

Ruokavalio sisältää lähinnä kanaa, kalaa, pastaa, riisiä ja kasviksia. Punaista lihaa en syö melkeinpä ollenkaan. Palautusjuomaa olen juonut lähinnä treenin jälkeen, sitä kannattaisi varmaan juoda muulloinkin? varsinkin jos ei ehdi kunnolla safkaan. Mä oon sellasessa duunissa et työpäivät on yleensä 8-16 tuntia pitkiä ja usein huomaa joskus 8 aikaan illalla et kappas tänään en olekaan syönyt muutakuin kuin aamulla paahtoleivän ja lasin tuoremehua. Toi duuni on satunnaista ja opiskelen samalla. Eli mulla on muutaman kuukauden välein 2-3 viikkoa duunia jolloin noi työpäivät on aika pitkiä eikä taukoja(edes lakisääteisiä) ehdi aina pitämään. Koulussa safkaan aina kun olen siellä.

Onks toi 3-jakoinen teidän mielestä mulle ihan ok? Kun mä käyn treenaan niin lihakset on sen jälkeen melkeinpä sen viikon kipeät eli lihas/1krt viikko on varmaan palautumisen kannalta hyvä.

Kannattaisko kokeilla esim. ohjelmaa jossa 1.kk 6-8 toistoa 2.kk 10-12 toistoa ja 3kk.12-15toistoa ja alusta uudelleen? Siis noilla samoilla sarjamäärillä ja jaolla?

Viimeksi muokattu:
No en mä varsinaisesti pidä tota penkkitulosta minään mittarina enkä treenaa sen vuoksi, se vain jostain syystä on luku jonka muistaa.
Jos penkkiä haluat parantaa, niin kokeile esim. jotain valmista penkki ohjelmaa.
Nousujohteisuus on tärkeää.

Kai sitä "lihaakin" jonkin verran on tarttunut kun paino on noussut näihin lukemiin jostain 63kg painosta ja samalla kroppa on kiinteytynyt eli ei ainakaan kaikki ole läskiä.
Ei kai tuolla pituudella / painolla voi kauheasti läskiä ollakaan :)
Enemmän ruokaa.
Ei tarvitse palautusjuomaa välttämättä kuin treenin jälkeen. Mieluummin normaali syöminen kuntoon. Mielestäni et voi korvata ruokaa palautusjuomalla.

Onks toi 3-jakoinen teidän mielestä mulle ihan ok? Kun mä käyn treenaan niin lihakset on sen jälkeen melkeinpä sen viikon kipeät eli lihas/1krt viikko on varmaan palautumisen kannalta hyvä.
Palautumiseen vaikuttaa todennäköisesti sekin ettet syö riittävästi.
Kyllä mielestäni tuollakin ohjelmalla pitäisi kehittyä.
En ota kantaa ohjelman sisältöön :)

Jos haluat kehittyä, niin ala pitämään kirjanpitoa treeneistäsi.
Pelkän penkin sijaan yritä kehittyä joka liikkeessä.

Kannattaisko kokeilla esim. ohjelmaa jossa 1.kk 6-8 toistoa 2.kk 10-12 toistoa ja 3kk.12-15toistoa ja alusta uudelleen? Siis noilla samoilla sarjamäärillä ja jaolla?

pidä ennemmin esim joka 4 viikko kevyenä.ei kannata ruveta liian hienosäätää unohtuu muute asian oikeet tarkotukset.Sama pätee punttiin!Raskaat perusliikkeet käyttöön!
Eli ota ekana liikkeenä:
1.päivänä penkki
2.päivänä Mave
3.päivänä kyykky
mulla on toiminu tosi hyvin sillai päi et teen keskiviikkona jalat ja pidän siitä paussia lauantaihi millon teen selän ei enää reidet jäkitä vastaa mavessa ku on kaks välipäivää. selän kaa kannattas ottaa myös takaolkapäät ja siin rinta-ojentajatreenin yhteydes tee pystypunnerrus olkapää liikkeenä. Ja koneita käytä vaa sillon ku on pakko vapaat raudat aina muute.
safkaa kannattaa pyrkii syömää aina 2-3 tunnin välein jossai muodossa. toivon
mukaa sait jotai selvää eiku tsemppiä treeneihi!:D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kuten aiemmin on jo tossa mainittu ni noi taljavemputukset veke ja enemmän vapailla painoilla raskaita perusliikkeitä(penkki,kyykky,mave,leuat,dippi)..jos ne tulokset sitä kautta lähtis nousuun! ja varmasti lähtee..ite sun asemassa kokeilisin pari kuukautta jotain 1 tai 2-jakosta ohjelmaa(pakkikselta löytyy varmasti se sata valmista ohjelmaa) ja yrittäsin keskittyä siihen säännölliseen ruokailemiseen 2-3h välein. Noita ruokavalio esimerkkejä löytyy tuolta ravinto puolelta aika paljon. :kuola:

Tosta palautumisesta..jos teet kuukauden välein kyykyn ni varmasti on seuraavan viikon paikat paskana, mut jos totutat lihaksen kovempaan rasitukseen ni se kyllä tottuu ja voit tehä sen esim.2xvko. :whip:

Back
Ylös Bottom