3️⃣ -JAKOINEN OHJELMA

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sasu
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 3-JAKOINEN TREENIOHJELMA – TASAPAINOA JA TEHOKKUUTTA 🔥

Meta description: Koko kropan kehitykseen suunniteltu treenijako, joka jakaa lihasryhmät kolmeen tehokkaaseen harjoituskertaan viikossa.

Itselläni myös kolmijakoinen.
1.rinta, hauis
2. jalat, ojentajat
3. selkä olkapäät

... Näkeekö joku jotain ongelmaa tässä jaossa. Tai mahdollista ylirasittumista tietylle lihaksille.
Ehkä ojentajat?:whip:

...lisäisin vielä että miksi jengi turhaan treenaa viikkosykleissä. Itse treenaan kolimjakoisella 4-5 kertaa viikossa. ja toimii nastasti :kippis1:

Itse ajattelin juuri vaihtaa 3-jakoiseen.

1. Etu- ja takareidet, pohkeet
2. Rinta, hauis, olkapää
3. Ojentaja, selkä

Vatsoja sitten väh joka toiseen reeniin.

4 treeniä viikossa suurinpiirtein.

Tottahan toki kolmijakoisella täällä mennään, 6 kertaa viikossa.

paras 3-jakonen millä ite oon joskus reenannu

1.rinta,selkä
2.jalat
3.kädet,olkapäät

paras 3-jakonen millä ite oon joskus reenannu

1.rinta,selkä
2.jalat
3.kädet,olkapäät
Tämä on myös meikäläisen mielestä ehdottomasti paras variaatio 3-jakoisesta. Ainoastaan 3. treenin jälkeen (kädet, olkapäät), treeni 1:een ei välttämättä irtoa parhaat tehot. Tuo siis siinä tapauksessa että painaa tuon kierron n. 2xviikossa läpi.

Tämä on myös meikäläisen mielestä ehdottomasti paras variaatio 3-jakoisesta. Ainoastaan 3. treenin jälkeen (kädet, olkapäät), treeni 1:een ei välttämättä irtoa parhaat tehot. Tuo siis siinä tapauksessa että painaa tuon kierron n. 2xviikossa läpi.

Eikös tuossa kannattaisi vaihtaa 2. ja 3. paikkaa.. jaksaisi sitä penkkiäkin vääntää, kun ei oo olkapäät ja ojentajat vielä palautumatta.

ite en oo tehny 2xviikkoon 3-jakosella, enkä varmaan koskaan teekkään. mut tuo jako kyllä toimii hyvin ainakin jos kierron tekee viikossa läpi, palautuu jne

Itselläni myös kolmijakoinen.
1.rinta, hauis
2. jalat, ojentajat
3. selkä olkapäät

... Näkeekö joku jotain ongelmaa tässä jaossa. Tai mahdollista ylirasittumista tietylle lihaksille.
Ehkä ojentajat?:whip:

No ojentajat joutuu luultavasti aika koville itse en jaksais vääntää noin usein mut jos kestää niin eihän siinä sitten mitää.

Itsellä toimii 3-jakoinen, ku videlin pesu pulloharjalla. :D Ja sitähän myös teen sitten.

1. Jalat
2. Selkä, hauis
3. Rinta, Ojentajat, Olkapäät

Lomalla ajattelin taas vaihtaa 2-> 3 jakoiseen...
Jaksoin jopa kerran vetää läpi, palasin takaisin tuttuun ja toimivaan 2 jakoiseen.
4 jakoistakin aikaisemmin pidin parhaana, mutta enää tuskin siihen palaan, tuskin 3 jakoiseenkaan kovin äkkiä...

No 3-jakosella olen treenannu sen melkein 2 vuotta mitä salilla käynyt, melkein puolet ajasta miinuksilla. Ilmeisesti mulla ainakin toiminut suht hyvin kun kuitenkin ihan rapakunnosta lähdettiin liikkeelle... Kuhan tästä kehtaa vaihtaa plussalle niin meinaan ilman muuta ainakin kokeilla 2-jakosta, jos vaikka toimis vielä paremmin.

Itsellä toimii 3-jakoinen, ku videlin pesu pulloharjalla. :D Ja sitähän myös teen sitten.

1. Jalat
2. Selkä, hauis
3. Rinta, Ojentajat, Olkapäät

Justiinsa sama jako ja järjestys täällä.

Ja käyn jumppaamassa neljä kertaa viikossa, ma-ti ja to-pe.

Tosin alkoi mielessä kummitella kesäloman aikana reeni-innostuksen kasvaessa, että entäs jos vaikka ma-ti-ke ja perään pe-la...5 kertaa viikossa...kait sitä häätyy kokeilla.

2-jakoinen tuntuu v-mäiseltä, liikaa lihasryhmiä kerralla, ja 4-jakoisessa liian vähän, 3-jakoinen on allekirjoittaneelle justiinsa hyvä.
+ että samat lihat tulee tehtyä allekirjoittaneelle about hyvällä frekvensillä, tosin sitä rekvenssiä juuri aion kokeilla hivenen nostaa.

No 3-jakosella olen treenannu sen melkein 2 vuotta mitä salilla käynyt, melkein puolet ajasta miinuksilla. Ilmeisesti mulla ainakin toiminut suht hyvin kun kuitenkin ihan rapakunnosta lähdettiin liikkeelle... Kuhan tästä kehtaa vaihtaa plussalle niin meinaan ilman muuta ainakin kokeilla 2-jakosta, jos vaikka toimis vielä paremmin.

Itsekin aloitin ns. rapakunnosta eli ennen saliharrastusta takana oli tietokoneita ja valvottuja öitä + kolaa ja namia. :(

Kun nyt on tavoitteena hankkia hieman lihasta ja jatkaa sitten voimatreenin parissa marraskuusta alkaen niin olen tehnyt seuraavanlaista 3-jakoista:

1. Jalat & vatsat & kyljet
2. Rinta & Olkapäät & Ojentajat
3. Selkä & Hauis
4. Lepo

ja kierto alusta.

Sarjoja per lihas tulee ihan mukavasti 10-20, toistot 5-12, ja lepoa sarjojen välissä n. 1 min.

On ainakin tähänasti toiminut ihan mukavasti, ainakin paino on noussut :)

Millasias ohjelmia ootte kolmijakoiseen käyttänyt? erityisesti kiinnostaa näillä lihas ryhmityksillä:

1. Jalat
3. Selkä & Hauis

Itsekkin olen sitä mieltä että 2 jakoinen on liikaa lihasryhmiä kerralla ja 4 jakoinen liikaa.

(niin tuolla 3 jakoisia ohjelmia käsittelevässä treadissa kiisteltiin ihan muista asioista kuin aiheesta.)

Millasias ohjelmia ootte kolmijakoiseen käyttänyt? erityisesti kiinnostaa näillä lihas ryhmityksillä:

1. Jalat
3. Selkä & Hauis

Itsekkin olen sitä mieltä että 2 jakoinen on liikaa lihasryhmiä kerralla ja 4 jakoinen liikaa.

(niin tuolla 3 jakoisia ohjelmia käsittelevässä treadissa kiisteltiin ihan muista asioista kuin aiheesta.)

Itse olen käyttänyt hyvin samanlaista jakoa, mitä nyt hauisten mukana vielä käsivarret.

Ja ohjelma on napattu T-Nationin sivulta ja on tämä:

The Gironda System

1. Jalat
3. Selkä & Hauis

Minulla on tällä hetkellä juuri tuo samainen jako käytössä ja vielä on hieman totuttelemista, mutta hyvin tuntumaa on saatu. Siirryin 2-jakoisesta kokeilemaan vaihtelun vuoksi kyseistä 3-jakoista. Ohjelman bongasin tuolta aloittelijoiden osiolta.

Back
Ylös Bottom