2kk penkkivedonlyönti. I need help!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Filippo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tässä nyt kuitenkin on kyse siitä penkkituloksen nostamisesta, joten ite ainakin sitä penkkiä hinkkaisin niiden kyykkyjenkin edestä.
Palautumisen kannalta paras mahdollinen tapa tuskin on penkata kyykkyjenkin edestä. Penkataan juuri sen verran, kuin on optimaalisinta kehitykselle, ja sitten tietenkin ne kyykyt ja maastavedot siihen päälle(ääriesimerkki, jos enemmän treenaamalla kehittyisi paremmin, niin minä ainakin tekisin 200 sarjaa/treeni).

Lisäksi kehon luontainen hormonituotanto kasvaa kovastikin raskaiden jalkaliikkeiden vaikutuksesta, toisin kuin yläkropan vastaavista(sivuvaikutuksena tosin lihasten ja voimien suurentunut kasvu).

Todennäkösesti voisit saaha tuon penkkimaksimin nousemaan kymmenisen kiloa korjaamalla vähän tekniikkaa ja vaikka vähän huijaamallaki (pompauttamalla rinnalta, perse ylhäällä tms.). :D Voisin lähtiä omia treeniohjelmia selittelemään, kun on tullu nopeasti kehitystä näillä (tosin toisessa liikkeessä), mutta kertokoot muut omia valistuneempia mietteitänsä.

Kyllä se ihan sama mitä palkkaria vedät. Syöt vaan kunnolla, mielummin ehkä vaihtasit noi juomavälipalat johonkin ruokaa, rahka/tonnari juttuihin. Täältä löytyy kyllä joku threadikin bodarin välipaloille.
Treeni vois olla vaikka torstaina rinta/selkä päivä.
Penkki se 2*6, eli lämppärien päälle kaksi kuuden toiston sarjaa samalla painolla, kun menee niin 2,5 kiloa lisää painoa
Vinopenkki, käsipainoilla tai tangolla. 2/3 kovaa sarjaa, toistot 8 pintaan.
Peck-deck, tai ristitaljassa rintaa 2/3 kovaa sarjaa, siinä toistot 8-10.
Sivuolkapäät, vipunostoja 3 sarjaa, kässäreillä tai koneella toistoja 8-10.
Selkä samalla tyylillä. 3/4 liikettä. Alotat "kovilla" liikkeillä ja jatkat koneilla. Vaikkapa:
Leuat 3 sarjaa.
Alatalja 2/3 kovaa sarjaa toistot 8.
Ylätalja 2/3 kovaa sarjaa toistot 8.
Takaolkapäät vipunostoja 3 sarjaa, kässäreillä tai koneella toistoja 8-10.
Lauantaina sitten käsipäivä, eli hauis/ojentaja.
Suosittelisin dippiä, paras ojentajavoima liike imo. Siinä vaikka se sama 2*6 toistoa, kun tulee niin 2,5 kiloa lisää painoa.
Ranskalainen punnerrus tangolla 2/3 kovaa sarjaa, toistot 8 pintaan.
Ojentajapunnerrus taljassa 2/3 kovaa sarjaa, toistot 8-10.
Hauis samalla tyylillä. 3/4 liikettä. Alotat "kovilla" liikkeillä ja jatkat koneilla.
Hauis tangolla 2/3 kovaa sarjaa, toistot 8 pintaan.
Käsipainoilla 2/3 kovaa sarjaa, toistot 8 pintaan.
Joku kone tai keskitetty hauis, 8-10 toistoa 2/3 sarjaa.

Okei kiitos tästä! Lähen varmaankin tota ohjelmaa noudattaan. Jos en pysty jotain liikettä tekeen niin sovellan sitten. Kiitos sulle pieni mies!
Ruokaa vaan naamaa. Massantulo ei haittaa yhtään kun kun painan sen 80kg ja oon 195cm pitkä joten on varaa paisua. :D

Pientä #offtopiccia tähän:

Hulkki sanoi: "Proteiinista ei tingitä; sitä pitää saada joka päivä se 4-5 g painokiloa kohden."
Onko tämä väite tosi? Pitäisikö minun siis saada päivässä yli 400g protskua / päivä? Jostain syystä vaikuttaa käsittämättömältä lukemalta. Eli laitanko samantien tilaukseen parikytä pussillista protskujauhetta että saan tuon esim. vuoden ajan pysymään noissa lukemissa? Jostain syystä toivon että tuossa on jonkin sortin kirjoitusvirhe...
End of #offtopic

Painottaisin tuota tekniikkaa, itse vedän penkkiä 3x5 systeemillä. Aluksi nykyisillä painoilla viimenen toisto oli semmoista tappelemista samoin kun koko penkin tekeminen. Kun korjasin tekniikka/luulen korjanneeni, aloitus menee paljon sujuvammin ja koko liikerata on hallitumpi.

Minusta 10-15kg nosto 2kk ei ole mitenkään mahdotonta edes. Joka viikko nostaa 2,5kg jos nousee, jollei nouse, edellisillä painoilla treenaa. Kunnolla syöden ja levätän pitäisi kohtalaisen vaivattomasti mennä jopa.

Voisitko perustella? Itse en oikein tiedä penkkipunnerruksesta mitään niin haluaisin tietää miten saat 2 kuukaudessa niin massiiviset ja voimakkaat jalat, että saat niillä niin vitusti apua?

Hankkii vahvat ja taipuisat jalat, jotka taivuttaa käsien alle, työntäen hiukan lisävauhtia suoritukseen =D

Voisitko perustella? Itse en oikein tiedä penkkipunnerruksesta mitään niin haluaisin tietää miten saat 2 kuukaudessa niin massiiviset ja voimakkaat jalat, että saat niillä niin vitusti apua?

Voi vittu. Eiköhän tässä nyt kuitenkin tarkoitettu sitä, ettei tää filippo jätä jalkojen reenausta kokonaan vaikka yrittää nostaa penkkitulosta, koska ei sitä voi kuitenkaan penkata kuin 2-3x viikossa ja muina päivinä voi vaikka sitten käydä tekemässä jalkoja jotka vaikuttavat KOKO kehon kasvuun. Treenataan penkkiä sen verran, että se on optimaalista niin jää aikaa jaloille.

Kalabob on ihan okei jos et jalkoja tee, mutta ei sitten tarvii tulla huutelemaan.

Väitän, että saan jalkoja ja rintaa treenaamalla suuremmat rintalihakset, kuin yksistään rintaa treenaamalla.

edit. Jopsa käsitti pointtini täydellisesti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Lue herranjestas tuolta penkkiketjuista jos elät siinä luulossa että penkki on joku rintalihas-ojentaja liike.

Penkki on kokovartalo liike ja jos oikein tekee penkkiä kunnon tekniikalla, tuntuu se selkää ja jalkoja myöten kun lähellä maksimi painoja touhutaan.

Katos kun jaloissa ja keskikropassa on pikkasen erikokoset lihakset kuin esim käsivarsissa ja rinnassa niin ei niistä massiivisia tartte saada. Kyllä niitä aktivoittaa kahdessa kuukaudessa helposti joka auttaa penkissä.

Eikä muutenkaan mikään tulos kasva sillä että tehdään jotain liikettä ihan vitusti. Levossahan se lihas kasvaa.

Sori vstaotteelle että vastasin puolesta...

Penkki on kokovartalo liike ja jos oikein tekee penkkiä kunnon tekniikalla, tuntuu se selkää ja jalkoja myöten kun lähellä maksimi painoja touhutaan.

Katos kun jaloissa ja keskikropassa on pikkasen erikokoset lihakset kuin esim käsivarsissa ja rinnassa niin ei niistä massiivisia tartte saada. Kyllä niitä aktivoittaa kahdessa kuukaudessa helposti joka auttaa penkissä.

Juu kyllä näin on.

Itse olen alkanu treenaamaan penkkiä ja kyllä sen raskaissa sarjoissa huomaa, että koko kroppa on täysillä mukana.

Reisissä ja selässä tuntuu ihan kunnolla. Suurimmat vaikeudet mun penkkitreenissä ovat tulleet jäykistä nivusista ja lonkankoukistajista, jos olen ne unohtanut venytellä viime reenin jälkeen.

Mulla on samanlainen veto kaverin kanssa 250e, eli pitäis nostaa ens lokakuussa 130kg penkistä. Viimeksi nousi n.85kg et siitä pitäis ruveta treenaa. :puntti: On muuten hyvä motivaation lähde :D

Lue herranjestas tuolta penkkiketjuista jos elät siinä luulossa että penkki on joku rintalihas-ojentaja liike.

Luulin et nyt oli kyse penkkipunnerruksesta, mutta jotain on menny ohi. Voisitko kertoa hieman tuosta penkistä?

Kiitos, nyt sain paljon motivaatiota kun haukutaan heti aloittelija, jos ei tiedä oikeita nimityksiä liikkeille. Vois lopettaa samantien bodaamisen.

Huvittaa nää, jossa neuvotaan tekemään jalkoja jos kysytään ihan eri lihaksista. Tee sä vaan niitä jalkojas, kun meitsi tekee sillä välin penkkiä.

Kalabob sanoi:
Luulin et nyt oli kyse penkkipunnerruksesta, mutta jotain on menny ohi. Voisitko kertoa hieman tuosta penkistä?

Kalabob sanoi:
Kiitos, nyt sain paljon motivaatiota kun haukutaan heti aloittelija, jos ei tiedä oikeita nimityksiä liikkeille. Vois lopettaa samantien bodaamisen.

Ootko sä provo vai sekaisin ;)

Back
Ylös Bottom