24H syömättä

Laiffah sanoi:
:offtopic:
Onko tosiaan ihan yleistä että jengi vetää opintotuen voimalla tili nollilla kuukaudesta toiseen vai onko kyseessä vaan yksittäisten ikävien sattumien kautta tapahtuneita väliaikaisia talousongelmia? Itse en ainakaan pystyisi varmaan elämään (ilman mieletöntä stressiä) jos tili ehtisi tyhjentyä juuri ennen seuraavaa tukierää. Mielummin vaikka tekee pari kuukautta töitä ja pitää sen pari tonnia varalla _aina_.
Hehheh.. Tosiaan, pari tonnia säästöön vaan :hyper: Ei sitä opiskeluaikoina hirveesti sitä ylimäärästä rahaa näkynyt. About 360 e kuussa tuli rahaa ja vuokraan meni 212 e. Tosin loput meni kaljaan ja röökiin. Ei oo itellekään oikeen selvää että millä sitä tuli elettyä :D Menipä hyvin offtopikiksi btw.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
24h syömättä on helppoa!

Jouduin elämäni ensimmäisen ja ainoan kerran syntymäni jälkeen viettämään yön yli sairaalassa tulehduksen takia viime syksynä. Tulehdusarvot pysyivät ylhäällä 1,5vrk jonka aikana en saanut syödä enkä juoda mitään. Minulta piti poistaa vatsasta hyytymä leikkauksella ja koska kukaan ei tiennyt milloin pääsisin arvojen puolesta leikattavaksi niin siinä sitten odoteltiin... Vaikka minulla oli tippa suonessa kokemus oli silti äärimmäisen epämiellyttävä. Etenkin suun kuivuminen oli todella inhottava kokemus. Nälkäkin tuli ja nukutuksesta herättyä ruoka maistui heti kun hoitaja sitä sai tuoda. Ruoka ei ole ikinä maistunut niin hyvältä! Vaikka kyseessä olikin vain lihakeittoa, ruisleipää margariinilla ja lasillinen vettä. :)

Joskus pikku-kakruna oon ollut viikonlopun syömättä ja tän "putken" katkaisin voisilmäpullilla. Tällä hetkellä jos oisin yli kolme tuntia syömättä ( valveilla olon aikana ), kaikki lihakset kuihtuis pois, vehje irtoais ja tippuis, sekä sairastuisin skitsofreniaan...

Kaveri on kerran vetäny jonkun viikon paaston ja tais tänä aikana käyttää jotain luontaistuote kaupassa myytävää paastosettiä (en tiedä mitä se sisältää, mutta luulisin että jotain elintoiminnoille välttämättömiä aineksia). Kaveri uskoo paaston puhdistavaan ja elinikää pidentävään vaikutukseen (ensiksi mainittu on totta, jälkimmäisestä en osaa sanoa).

Itse olen ollut syömättä ja juomatta joskus 14 tuntia. Yllättävän helppoa.

Missukka sanoi:
Olin 4 päivää mehupaastolla. Helppo juttu, vikana aamuna vaan vähä vippas päästä ja avokin mielestä näytin kuihtuneelta (olis nyt edes ollut tyytyväinen kun kerrankin näytin ruikulta!)
Ens vuonna olen sitten viikon mehupaastolla.
Just joo. Mitä vitun järkeä? Kai muistit myös suolihuuhtelun ja punkteerauksen, että kaikki aukot ja reiät tulevat varmasti oikein puhtaiksi?

Ja sitten..
Tuntemattomassa sanottiin, että kun kärsii ekat kolme vuorokautta, niin sen jälkeen on helppo olla syömättä.

Ihan sairaan usein vahingossakin tulee oltua toi 24h syömättä. Esim. jos on kipee tai krapulainen ja ruoka ei maistu. Kaiken lisäks mä oon aina kipee ja krapulakin löytyy useahkosti. :)

gnut sanoi:
Just joo. Mitä vitun järkeä? Kai muistit myös suolihuuhtelun ja punkteerauksen, että kaikki aukot ja reiät tulevat varmasti oikein puhtaiksi?

Kyllä. Ajattelin vähän poistella kuona-aineita. Mukavan kevyt olo oli tuon paaston jälkeen. Noin lyhyt aikakin on niin ei ole mitään haittavaikutuksiakaan.

Esim. kunnon mahataudissa voi helposti tulla 24 tunnin jakso jolloin ruokaa ei suuhun laiteta. Mutta eipä mulla muuten tulisi mieleenikään kiduttaa itseäni nälällä, en näe yhtään järkevää syytä miksi niin tekisin.

Assemblyssä 3vrk pelkkää kokista ja kofutabletteja... ja unta noin 2 tuntia näppäimmistön päällä (simahdin vielä kesken koodaamisen vikana päivänä ja editorissa oli jotain 100sivua n-kirjainta, kun kaveri herätti). :D

Olin viime talvella 5 päivää syömättä, tuli vaan vedettyä juotavaa ja keitettyä lihaliemikuutiota että sai hiukan suolaa. Ihan hyvin se suju. :)

Missukka sanoi:
Kyllä. Ajattelin vähän poistella kuona-aineita. Mukavan kevyt olo oli tuon paaston jälkeen. Noin lyhyt aikakin on niin ei ole mitään haittavaikutuksiakaan.
Paskat mitkään kuonat poistuvat syömättömyydellä! Menee vaan aineenvaihdunta jumiin ja kuonat pysyvät sisällä.

Koita vaikka sellaista, että lasket hiilarit aivan minimiin pariksi-kolmeksi päiväksi, jonka jälkeen nostatkin hiilarit korkealle ja vähennät samalla rasvoja. Pitäisi hiilarivarastojen täyttyä ja tulla energinen olo. Tuo yhdistettynä lepoon, niin tulee hyvin paukkuja.

Niin.. kerrataan vielä, että sinä varmasti ymmärrät: Tunge nuo paastot neekerin perseeseen.

Janne sanoi:
Hehheh.. Tosiaan, pari tonnia säästöön vaan :hyper: ...

Nojoo tuo pari tonnia oli vaan eräänlainen heitto. Itselläni on vaan jostain jäänyt sellainen tapa että tietty rahasumma on se minimi milloin "tili näyttää nollaa". Sen alle ei mennä muutakuin hätätilassa (ruoka ja muut välttämättömät kulut) ja tämä lovi paikataan sitten ensitilassa kun rahaa taas tulee. Se pesämuna on alunperin varmaan jostain teiniajan säästöistä/lahjarahoista peräisin, enivei ajalta jolloin ei tarvinnut itse maksaa elämistään. Kai sitä sitten varautuu johonkin yllätäviin tilanteisiin. Joskus tekisi kyllä mieli pistää elämä risaiseksi ja ostaa jotain kivaa mutta opintotuella sitä täälläkin elellään.

onhan tota oltu syömättä 24h.. Eipä siin nyt mitää ihmeellist taida olla, eli jos joku yrittää ni ei se nyt mikää "mahdoton tehtävä" sentäs oo.

Laiffah sanoi:
Nojoo tuo pari tonnia oli vaan eräänlainen heitto. Itselläni on vaan jostain jäänyt sellainen tapa että tietty rahasumma on se minimi milloin "tili näyttää nollaa". Sen alle ei mennä muutakuin hätätilassa (ruoka ja muut välttämättömät kulut) ja tämä lovi paikataan sitten ensitilassa kun rahaa taas tulee. Se pesämuna on alunperin varmaan jostain teiniajan säästöistä/lahjarahoista peräisin, enivei ajalta jolloin ei tarvinnut itse maksaa elämistään. Kai sitä sitten varautuu johonkin yllätäviin tilanteisiin. Joskus tekisi kyllä mieli pistää elämä risaiseksi ja ostaa jotain kivaa mutta opintotuella sitä täälläkin elellään.

OT itsellänikin oli joskus tuo maaginen raja jonka alle tilillä ei menty. Se raha oli kasvatettu päivittäisellä työnteolla purilaismestassa lukioaikoina koulun jälkeen. No se raha lähtee samantien hevon helvettiin kun opiskelemaan lähtee eikä tule tulemaan takaisin ennenkun on lopettanut lukemiset ja ruvennut taas painamaan töitä päivittäin ilman että tulot loppuvat. Eipä ole hurraamista opintotuella kun vuokra on isompi kuin opintotuki yhteensä. Mikään ekstraraha ei vaan ole olemassa useimmalle. Mutta se ei haittaa, tuleepa sentään edes jotain tukia! :)

Myth sanoi:
Armeijassa loppusodassa tuli oltua pikkasen yli ton 24h syömättä. Itte piti safkat väsätä ja sattu ensin viestihomma, joka vei ihan tolkuttoman kauan kun oli yli 10km:n päässä ja sen jälkeen oli partiohäirintää kahdeksan tunnin huki, jonka päälle tukikohtaan siirtymiset. Siitä tulee aika häiriintynyt ja voimaton olo, kun vielä joutuu liikkumaan syömättä. Siittä en sitten tiedä laskettiinko armeijaa tähän.

samma här,sissileirillä tuli parhaimmillaan oltua sellaset 20 tuntia syömättä,kevyesti siihen menis vielä se 4 :D

Mulla leikattiin toista lonkkaa ku olin 13-vee. jouduin sellaiseen ns. lantioalaraajakipsiin jossa varpaat näkyi, koko jalka kipsissä ja mahan ympäri meni vielä kipsiä. siis siinä ei päässy liikumaan mitenkään. makasin reilun 5vkoa siinä sängyllä, joten ei oikeen ollu nälkä. laihduin 8 kiloa mikä ei näin tunnu paljolta mutta kun lähtöpaino oli 45kg niin jäljelle ei jäänyt juuri mitään. silloin tuli kyllä oltua syömättä joskus vuorokausikin, ei vaan ollu nälkä. muistan ku kerran otin aamusta multitabsin ja pari-kolme tuntia myöhemmin oksensin sen pois. oli aavistuksen pahanmakuinen.

Taisi armeija aikana lomalla mennä 4 päivää syömättä... Tuli juopoteltua rankasti 4 päivää putkeen ja vain ekana päivänä tuli syötyä, luonnollisesti putken jälkeen ei päivään maistunu mikään... Ei fiksua!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom