2007 Civic Type-R

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja foobari
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
hkultala sanoi:
hmm, eipä tuo 400N vielä kovin hirveästi ole, kun miettii,
että auton painosta tulee kuitenkin jotain n. 12000 N.
Suhteellista kaikki, peruspirsseistä puhuttaessa tuo on todellakin paljon. Yleensähän tuota downforcea ei ole yhtään vaan ollaan kovissa vauhdeissa nosteen puolella.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ihan siistin näköinen tuo uusi malli.... Perä ei ehkä niin päällikkö.

Vuonna 2004 käytiin typerää testaa ja ihan kivastihan se liikkui.

Mites toi 3.2 L golffi oikein pelittää, onko kukaan käyny koeajaa?
 
hkultala sanoi:
hmm, eipä tuo 400N vielä kovin hirveästi ole, kun miettii,
että auton painosta tulee kuitenkin jotain n. 12000 N.
Tällaisilla perusautoilla, kyse on enemmänkin aerodynaamisesta tasapainosta, kuin Formula-luokan mutkanopeuksista. Noiden Golfin kopioiden perisynti on peräpään noste, joka taas on varsin ikävä asia suurissa nopeuksissa. Tuollainen 400 N on jo varsin merkittävä määrä näissä asioissa. En tiedä, onko tuo 400 N sitten vain tuon diffuusorin itsensä tuottama voima, joka nollaa korin muista muodoista syntyvää nostetta. Eli todellisuudessa auton peräpäässä päästään vain 400 Newtonin verran lähemmäksi tasapainotilannetta.


Tuo diffuusori vaikuttaa lähinnä takapäähän, jolloin ei tule verrata auton kokonaismassaan, peräpäähän vertaaminen on sopivampaa (ehkä noin 500 kiloa).
 
WTA sanoi:
Onko kellään tietoa paljonko tuo Mazda3 mikälie MPS menee 0-100 km/h?
"This make it one of the fastest FWD hot hatches in the market - with 155 mph top speed and 0-60 taking 5.8 seconds. That is exactly identical to BMW 130i."

Eli tuosta päätellen mentäisiin 0 - 100 Km/h johonkin kuuden lähelle.
 
NHB sanoi:
"This make it one of the fastest FWD hot hatches in the market - with 155 mph top speed and 0-60 taking 5.8 seconds. That is exactly identical to BMW 130i."

Eli tuosta päätellen mentäisiin 0 - 100 Km/h johonkin kuuden lähelle.
Eli sittenhän se ohittaa tuon Hondan "ihan oikeastikin".
 
Harmi että toi "oikea" Civic Type-R (FD2) jäi taas vain Japaniin... speksit ja suorituskyky varsinkin radalla näyttäis olevan ihan eri kaliiberia euromunaan (FN2) verrattuna. En itse siitä ainakaan kauheesti koeajolla lämmenny.

2061003.007.mini2L.jpg
 
no sitä vanhaa kunnon metalliahan on sportti autoissa helvetin järkevä käyttää jotta painais mahdollisimman paljon:jahas:.
 
Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
onko tuohon uuteen autoon muistettu laittaa sitä vanhaa kunnon metalliakin tuonne muovin ja hiilikuidun sekaan?
No, joku arvostaa patarautaa, toinen sitä että menee radalla lujaa. :kippis1:

Toi Japanin Type-R on ainakin ihan helvetin kovassa seurassa, Keiichi Tsuchyan ajamana meni Suzukan radalla pari kymmenystä lujempaa kuin mm. NSX Type S, EVO VI RS, RX-7 RS ja GT-R V-Spec (Best Motoring 2007-07) :eek:
 
Tää typeärrä taitaa jäädä omallekin kipolle (BMW 330Ci -02). Ihme että on suorituskyky mennnyt vaan huonompaan, tosin ei oo multa pois.
 
Itselläkin mennyt vähän aina ohi tuo Type-R:n tolokuton hehkutus. Tosin itse olen jo periaatteesta vastaan näitä ompelukonemoottoreilla käyviä jaappanialaisia muovikasoja (EVO:t ja STI:t tietty erikseen), mutta hei haloo!

Vielä kun ottaa huomioon, että Hondan tuotannosta löytyy tuon polkuauton lisäksi sellainenkin laite, jossa on jo oikeasti hiukan munaakin, nimittäin S2000. :whip:
 
Vielä kun ottaa huomioon, että Hondan tuotannosta löytyy tuon polkuauton lisäksi sellainenkin laite, jossa on jo oikeasti hiukan munaakin, nimittäin S2000. :whip:
Puhumattakaan tulevasta Honda GT:stä tai edesmenneestä NSX:stä. Mutta joo, ehkäpä ne ovat vähän eri hintaluokassakin..
 
Tää typeärrä taitaa jäädä omallekin kipolle (BMW 330Ci -02).
No ei taida. Mutta ihme vinkumista muutenkin, erilaisiin tarpeisiin/haluihin erilaisia autoja. Ajaisin ittekin pitkää siivua mieluummin hiljaisella ja mukavalla Bemarilla kuin ompelukonepolkuautolla.
 
Lompakkohan sen senkin asian ratkaisee et tällä hetkellä ajan "ompelukonepolkuautoa", joka on ranskalainen. Mut silti innolla oottaa et pääsis polettaan radalle. Harmittaa vaan pirusti et maanpuollustus hommien vuoksi ei tänä kesänä radalle kerkeä. Mut kyl mua toi type-r on aina kiinnostanut vaikka toi uusi onkin hiukan liika moderni.. Enempi tykkäsin edeltäjän massasta hyökkäävästä tyylistä.
 
Mutta asiaan, roheen näköinen tuo Honda GT, liekö vielä tuo lopullisessa muodossa, vai sisälteleekö jotain korin hämäysmuokkauksia?
Toi Autoexpressin GT-kuva oli pelkkä "muuli", muokattu S2000 kori jossa testataan vain tulevan auton tekniikan toimivuutta.

"Stretched S2000 body covers new GT's running gear. It hasn't got its own body just yet"
 
No, joku arvostaa patarautaa, toinen sitä että menee radalla lujaa. :kippis1:

Toi Japanin Type-R on ainakin ihan helvetin kovassa seurassa, Keiichi Tsuchyan ajamana meni Suzukan radalla pari kymmenystä lujempaa kuin mm. NSX Type S, EVO VI RS, RX-7 RS ja GT-R V-Spec (Best Motoring 2007-07) :eek:


Kerroshan nyt Foobari minkälaiset Specksit sitten tuossa Jaappanin versiossa on?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom