20 rep squat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orava
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
MKM sanoi:
20 toiston (hengitys)kyykkysarjat ovat monille paras tapa saada lihasta reisiinsä.

Mikä on hengityskyykky? Miten se eroaa tavallisesta kyykkäämisestä, jossa otetaan hapet ylhäällä ja päästetään ulos noustessa.

Kemmeri sanoi:
Teen TBT:tä kolmatta kertaa (raskas vko 7 meneillään, mutta loppusuoralla ollaan) eikä ainakaan minulla ole ohjelmasta moitittavaa. Rankkaa mutta samalla antoisaa. Toisinaan tulee kyllä itsekseen mietittyä, että mikä pkele vanhaa miestä näihin rääkkeihin vetää.

Noissa 20 toiston sarjoissa taitaa olla vyön käyttö kyykätessä suotavaa, vaikka paino onkin oltava suhteellisen pieni suhteessa ykköseen. Kuvittelisin, että alaselkä olisi parin viikon jälkeen aika hyvin hapoilla tuon TBT-treenin jälkeen, jos ei käytä vyötä. Vai kuinka?

skeema sanoi:
Mikä on hengityskyykky? Miten se eroaa tavallisesta kyykkäämisestä, jossa otetaan hapet ylhäällä ja päästetään ulos noustessa.
Eri termeillä näkyy usein olevan eri tarkoituksia.

Käyttäisin näistä keskustelluista hengityskyykyistä ennemmin nimitystä hengitystaukokyykky (Tai Widowmaker DC:n tyyliin :D ).

Tässä DC kuvaus (lainattu www.intensemuscle.com - DoggPound):
GO GET YOUR HEAVIEST AND I MEAN ABSOLUTE HEAVIEST HACK SQUAT FOR 10 REPS YOUVE EVER DONE---now take that weight and I DONT CARE HOW THE FUCK YOU DO IT, I DONT CARE IF YOU DIE WHILE DOING IT, I DONT CARE IF YOU TAKE 20 BREATHES (WITHOUT RACKING IT) BETWEEN EVERY REP FROM 11 TO 20 BUT YOU FIND SOME WAY -SOMEHOW TO GET TO 20, AND if AFTER THAT STILL---YOU COME IN HERE THE NEXT MORNING AND SAY "HEY IM STILL NOT SORE"---Ill quit

Hengityskyykky on taas hengitykseen keskittyvä harjoite. Tällä harjoitteella voidaan parantaa hengityselimistöä ja jopa mahdollisesti lisätä kokoa rintakehään kohdistuvan venytyksen ansiosta.

Njoo, täsmennän lausuntoani. 20 toistoa kyykyssä - tehdään ne sitten yhteen syssyyn ja normihengittämällä tai pitämällä ylhäällä normihengähdyspausseja tai syvähengähdyspausseja - toimii ja on jonakin versionaan monille paras tapa saada lihasta reisiinsä. Kyykky toimii jo itsessään ja haetaan efektiä sitten alakehon nauttimista pitkistä sarjoista tai rest pausemaisesta tehokeinottelusta, niin tulosta tulee. Vielä siitä syvähengittelystä (tuskaisen syvällisiä hengähdyksiä yläasennossa): radarit ja mccallumit takavuosikymmeninä tosiaan vannoivat sen nimeen, mutta heidän uskomistaan rintakehän laajenemisista, hengityskyvyn petraantumisista tms. ei liene näyttöä, mutta jalat toki kasvoivat rutkasti (kuten olisivat kasvaneet normihengityspausseillakin).

Ainakin monijakoiseen bodiohjelmaan sopii kun nenä päähän 20-toiston happikyykyt. Itse olen tehnyt, yleensä vaan sellasella twistillä, että voimatreenin lopuksi (esi. kova mave ja penkki, pari apuliikettä) olen vetänyt tollasella mehut pois, paskat pihalle ja hapot kroppaan. Helvetin hyvää tekee. Alkutreenistä en oikein tykännyt tehdä kun ei sitten enää jaksanut vääntää muuta.

Nuppiahan toi lopuksi vetäminen vaatii enempi toki. 30*135 on enkka. Ja se oli reenin lopuksi, sitä ennen otin ykkösiä 190 asti. Kisoissa otin talvella 20+ toistoa 127.5 kilolla, se melkein kylmiltään löi kyllä perseen tukkoon.

eikös jossakin ole video, jossa Tom Platz tekee 500 paunalla 20 toistoa syväkyykyssä, vai olenko nähnyt unta?

Itse olen nyt parissa treenissä tehnyt niin, että otan kevyet painot ja teen 8, 10, 12,14,16...toistoa niin pitkälle kuin ikinä pääsen samoilla painoilla..viimeksi meni 18 vikana ja kyllä sen jälkeen jalat oli melko voimattomat...

Tota syvyyttä kun kattelee niin rupeaa oikeen harmittamaan eräiden lajiliittojen syvyys"kriteerit".

:curs: :curs:

Suositut

Back
Ylös Bottom