2 vai 3 kertaa?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli kannattaako yhtä liikettä esim. hauiskääntö tehä vaikka 2x10 vai 3x10?? Ja kun treenataa nyt yhtenä päivä vaikka ojentajat, rinta ja olkapäät, ni kannattaako ekana tehä vaikka kaikki rintaliikkeet sitte tehä kaikki ojentaja liikkeet ja niitä olis vaikka 3?? Vai tehdäkkö niin, et eka tekee vaik yhen liikkeen rintaa sit tekee jonkuu liikkeen vaik olkapäille ja sit ojentajille ja sitte taas rinnalle?

mieluummin lihasryhmä kerrallaan. ellei tarkoituksena ole sitten nimenomaan vetää esim supersarjoja.

eli ensin rinta, sit vasta olkapäät jnejnejne... järjestyksen ei toki tarvii olla tuommonen jolloin liikkeet mietitään järjestyksen mukaan.

erkjetter sanoi:
mieluummin lihasryhmä kerrallaan.

Mikäs tässä muuten on ideana. Että lämpö pysyy?
Itse olen välillä tehnyt kierrättänyt niin että 1 rintaliike 1 ojentaja ..... ja sitten taas 1rintaliike 1 ojentaja.
Siinä sai mukavasti lepoa kulloinenkin lihasryhmä ja pystyi käyttämään isompia painoja.

Ihmettelen vain, kun sitä aina toitotetaan ilman perusteluja. Kuitenkin mitä olen seurannut esim yleisurheilujunnuja joita kaverini valmentaa niin he eivät koskaan tee peräkkäin 2 liikettä samalla lihasryhmälle juurikin tuon palautumisen ja isompien painojen vuoksi.

Pyranha sanoi:
Mikäs tässä muuten on ideana. Että lämpö pysyy?
Itse olen välillä tehnyt kierrättänyt niin että 1 rintaliike 1 ojentaja ..... ja sitten taas 1rintaliike 1 ojentaja.
Siinä sai mukavasti lepoa kulloinenkin lihasryhmä ja pystyi käyttämään isompia painoja.

Ihmettelen vain, kun sitä aina toitotetaan ilman perusteluja. Kuitenkin mitä olen seurannut esim yleisurheilujunnuja joita kaverini valmentaa niin he eivät koskaan tee peräkkäin 2 liikettä samalla lihasryhmälle juurikin tuon palautumisen ja isompien painojen vuoksi.
Mutta eikös toi ojentajatreeni tossa haittaa seuraavaa rintaliikettä? Silloinhan ojentajat väsyy ensimmäiseksi ja rinta ei saa yhtä paljon rasitusta.

Tämä varmaan toimisi paremmin kahden lihasryhmän välillä, jotka eivät vaikuta toisiinsa niin paljon, esim. olkapäät ja hauis.

Desert sanoi:
Mutta eikös toi ojentajatreeni tossa haittaa seuraavaa rintaliikettä? Silloinhan ojentajat väsyy ensimmäiseksi ja rinta ei saa yhtä paljon rasitusta.

Tämä varmaan toimisi paremmin kahden lihasryhmän välillä, jotka eivät vaikuta toisiinsa niin paljon, esim. olkapäät ja hauis.

Kyllä tuo toimi ihan hyvin mulla, tein ns pääliikkeet ekalla kierroksella ja sitten niitä eristäviä toisen kierroksella, eli 2 liikettä per lihasryhmä.
Muutenkin tuohon rinnan rasittumiseen sen mukaan kuinka väsyneitä ojentajat ovat, sanpoisin että riippuu hurjasti liikkeestä ja liikeradoista. Ja voihan sen kääntää vaikka penkissä niin että jos ojentajissa ei ole jerkkua jäljellä jää rintalihoille isompi työ.. Hiukan leveämpi ote vain ja se on siinä.

Vielä paremmin se toimis varmasti sun esimerkissä.

edit: Tuumin vielä että jos tämä systeemi haittaa vaikka "seuraavaa rintaliikettä" niin eikö se normaali systeemi jossa rintaliikkeet tehdään ensin haittaa vuorostaan ojentajaliikettä koska rintaa treenataan yleensä punnerruksin?
Penkin ja vinopenkin käsipainoilla jälkeen saa takuuvarmasti vähentää painoja ranskalaisesta punnerruksesta..

Onko tähän olemassa mitään luotettavaa tutkimustulosta? Eli onko hyötyä vetää lihasryhmä kerrallaan vai onko aivan sama jos tekee tuolleen limittäin?

itellä on ollut nyt, että selkä ja ojentajat kerran. siis kerran olen näin tehnyt. aikasemin oli rinta, ojentajat,olkapäät. niin kyllä tuntu ojentajissa olevan pikkuisen enemmän voimaa, mutta ei kyllä ihan hirveesti. että kai se jotenkin vaikutti.

ite oon treenannu aina sillee et yks liike rinnalle sit vaik olkapäälle ja sitte ojentajalle ja sitte taas alusta liike rinnalle jne... Tollee, ku treenaa lihasryhmän kerrallaa esim ojentajat ja sen jälkee tekee olkapäitä, ni tuskin pystyy tekemää esim pystypunnerrusta täysin painoin..? Mut kumpi on parempi 2x10toistoo vai 3x10toistoo??

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei oo mitään mystistä sarja-/toistomäärää, jota hinkkaamalla kehittyy parhaiten.

Eli molemmat 2x10 ja 3x10 aika aika huonoja toistoalueita. Mutta toisaalta taas erittäin hyviä! :)

Vaihtele siis toistojen ja sarjojen määrää. Pääliikkeissä voi tehdä vaikka välillä pitkiä (esim 2-3x10) ja välillä lyhyempiä (esim 5x5 tai 2x6) sarjoja/toistoja. Pienemmissä liikkeissä ei ehkä kannata tehdä alle 5-6 toiston sarjoja, vaan yleensä vähän pidempää sarjaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom