Olen 30 vuoden hujakoilla oleva hentorakenteinen 183cm/73kg varrella. Olen käynyt kuntosalilla miten sattuu, keskimäärin kerran viikossa. Ravintopuoli on aina ollut riittävän kunnossa eli syön noin 5 pientä ateriaa päivässä ja protskujen muiden suhde on tällaisille amatöörille siis riittävän hyvä. Työn ja menojeni puolesta mulla olisi mahdollisuus vain kahteen salikertaan viikossa. Tavoitteeni on hieman saada lisää lihasta ja pysyä fitissä kunnossa (kasvoista varsinkin). Itsellä helposti tulee varsinkin kasvoihin ylimääräistä, jos kiloja alkaa kertymään lisää. Tältä ainakin peilistä näyttää. Eli painon ei välttämättä tarvirisi kovin paljoa nousta. Reidet ja pohkeet ovat murheenkryyni eli niihin yritän painottaa treeniä. Onko seuraava ohjelma riittävä:
maanantai: jalat, selkä ja ojentajat
tiistai: sulkapallo/lenkki + venyttely
keskiviikko: rinta, olkapää, hauikset ja pohkeet jalkojen osalta uusiksi
perjantai: lenkki/sulkapallo/30-40 minuutin kuntopyöräily + venyttely
lauantai/sunnuntai: kotona vatsalihaksia ja pohjetreniä 15-20 minuuttia (ylös-alas) itse tehdyllä korokkeella.
Onko seuraava treeni riittävä, että jalkoja ja muuta kroppaa voisi jonkun verran kehittää? 2 aerobista viikossa olen kokenut hyväksi aineenvaihdunnan vilkkaana pysymisen vuoksi jo. Muutenkin paikat tuntuu vetreämmältä ja treeni helpommalta, kun on notkeampi. Pitäisikö lenkkien määrä pudottaa max 2:sta yhteen?
maanantai: jalat, selkä ja ojentajat
tiistai: sulkapallo/lenkki + venyttely
keskiviikko: rinta, olkapää, hauikset ja pohkeet jalkojen osalta uusiksi
perjantai: lenkki/sulkapallo/30-40 minuutin kuntopyöräily + venyttely
lauantai/sunnuntai: kotona vatsalihaksia ja pohjetreniä 15-20 minuuttia (ylös-alas) itse tehdyllä korokkeella.
Onko seuraava treeni riittävä, että jalkoja ja muuta kroppaa voisi jonkun verran kehittää? 2 aerobista viikossa olen kokenut hyväksi aineenvaihdunnan vilkkaana pysymisen vuoksi jo. Muutenkin paikat tuntuu vetreämmältä ja treeni helpommalta, kun on notkeampi. Pitäisikö lenkkien määrä pudottaa max 2:sta yhteen?