2,3 vai 4-jakoinen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juukki
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
olen tässä vähä miettinyt vaihtaa saliohjelmaa ja mietin että pitäiskö kokeilla jotain noista? nytte vedän ma: kädet Ti Rinta+olkapäät Ke selkä To: jalat sitte heittelen aina treenin lopuksi vähä vatsatreenii.
niin että onko toi teijän mielest hyvä vai pitäiskö muuttaa jollain tavoin ja antakaa reilusti palautetta hyvää ja myös huonoo jos löytyy:)

Itse siirryin 4-jakoisesta 2-jakoiseen ja tyytyväinen olen. Yläkroppa ja alakroppa jaolla 2 kertaa viikossa kroppa läpi raskaita perusliikkeitä käyttäen. Kannattan itse 2-jakoista.

olen tässä vähä miettinyt vaihtaa saliohjelmaa ja mietin että pitäiskö kokeilla jotain noista? nytte vedän ma: kädet Ti Rinta+olkapäät Ke selkä To: jalat sitte heittelen aina treenin lopuksi vähä vatsatreenii.
niin että onko toi teijän mielest hyvä vai pitäiskö muuttaa jollain tavoin ja antakaa reilusti palautetta hyvää ja myös huonoo jos löytyy:)
Päteväkin syy miksi teet neljä peräkkäistä treenipäivää etkä esim: Ma, Ti, To, Pe? Mutta jos kerta haluat treenata ma, ti, ke ja to niin tee edes näin:

Ma Selkä
Ti Rinta+olkapäät
Ke Jalat
To Kädet
Tuolla tavalla ei treenata samoja lihoja epäsuorasti peräkkäin, kuten esim. ehdottamasssasi (ma: kädet, ti:Rinta+olkapäät) tyylissä käy.

morjens! Minun mielestä ei ole mitään järkeä tehdä maanantaina selkää ja tiistaina rintaa, punnerrus liikkeissä ei todellakaa saa täysiä tehoja irti jos on selkä jumissa. minun mielestä fiksu olis 1.rinta 2.selkä 3.kädet 4.jalat

Päteväkin syy miksi teet neljä peräkkäistä treenipäivää etkä esim: Ma, Ti, To, Pe? Mutta jos kerta haluat treenata ma, ti, ke ja to niin tee edes näin:

Koska opiskelen espoossa urheiluopistossa ja pe pääsen aina kotiin aikaisin niin en ehi jäädä sinne pumppailee ja siks teen aina ma ti ke to reeniit vois tietyst joskus jäädä pe reenaamaa mut kyl mieeluummin meen kotia päin.

Ei vaan joka treenikerta koko kroppa läpi. Treenijako tarkoittaa moneenko osaan olet jakanut kehosi. Katoppa tästä fiksu treeniohjelma.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos treenipäiviä on neljä (ma, ti, ke ja to) ja jos tavoitteena on lihaksen kasvatus niin mielestäni 1-jakoiset ohjelmat kannattaa unohtaa ja jakaa kroppa esimerkiksi seuraavasti:

1. Rinta, selkä
2. -
3. Hauis, ojentaja
4. Etu- ja takareidet
5. -
6. Etu- ja sivuolkapäät, takaolkapäät
7. -

tai

1. Alakroppa
2. Yläkroppa
3. -
4. Alakroppa
5. Yläkroppa
6. -
7. -

Ensimmäiseen vaihtoehtoon 3 liikettä/lihas (3-4 sarjaa/liike) ja toiseen 1-2 liikettä/lihas ja yhteensä maksimissaan 6 liikettä/treeni (4-9 sarjaa/liike). Toistot 6-12. Molemmissa kannattaa käyttää liikepareja eli esim. sarja etukyykkyä -> minuutin tauko -> sarja romanialaista maastavetoa -> minuutin tauko -> sarja etukyykkyä jne.

3-jakoisessa ohjelmassa on IMO aivan perseestä tehdä olkapäät omana päivänään + tehdä 3na eri päivänä työntäviä lihaksia.

Jaaha tulikin ajatusvirhe. :D En huomioinut noita treenipäiviä (ma, ti, ke ja to), jotka ovat siis peräkkäin. FAQ:sta löytyvä nelijakoinen sopisi mielestäni noille päiville hyvin. Eli:

1. Rinta, hauis
2. Jalat
3. Olkapäät, ojentaja
4. Selkä
5. -
6. -
7. -

Itellä on kans nelijakonen, ja tyytyväinen oon. Viisjakosenkin tosin voisin ottaa, mut 2-tai 3-jakosta en ottais. Treenipäivät on ma, ke, to ja la... :)

Back
Ylös Bottom