2,3 vai 4-jakoinen ohjelma?

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Kerron ensin vähän pohjaa itsestäni teille;
Olen siis 16-vuotias tyttö ja oon alkanu käymään salilla joulukuussa. Nyt oon ihan koukussa ja haluan todellaki kehittyä! :) Mitat ovat 70/150 ( :hyper: !!) eli pudotettavaa olisi ainakin se 15 kg. :whip: Kun punttimimmien palstalla ollaan, tavoite on tietysti saada aikojen kuluessa kunnon lihakset ja kiinteytyä, ennemmin kuin katsella painoa. Tavoitteeni olisi ensisijaisesti polttaa rasvaa. Tiedän, että lihakset ei näy kuin vasta sitte, ku rasva palaa päältä. Ruokailut pikkuhiljaa kondiksessa myös (Kutrin neuvoja noudattaen, u know).

Siispä minkälainen olisi viisainta ottaa ohjelmaan seuraavaksi; 2,3 vai 4-jakoinen? Suuret lihakset on mun tavote, joka varmasti tässä laihdutuksen jälkeen alkaa näkyä paremminki. :)

Miten mahdollinen HIIT-treeni liitettäs kunto-ohjelmaan alottelijalle? Aerobinen kunto on aika huono tällä hetkellä (tosin oon jo alottanu sen kohottamisen spinningillä ja kunto-ohjelma alkaa piakkoin).

Väsäilen ohjelman neuvojenne jälkeen ja laitan sen sitte tänne hiottavaksi..
Kiitos kaikille jo etukäteen vastauksista! :worship:

Onko sulla paljon aikaa laitettavaksi kuntoiluun viikossa? Ehditkö käymään salilla esim. 3 kertaa viikossa? Miten usein käyt spinningissä?

Minä aloittelin aikoinaan "oikean punttaamisen" 3 jakoisella ohjelmalla. Se toimi ihan hyvin. Peruskunto oli toki tullut hankittua aiemmin spinning ja pace-jumpissa.

Jos aloittaa ihan "tyhjästä" tuon kuntoilun niin kannattaa ottaa alkuun varovammin. Kroppa menee shokkiin jos sitä rupeaa yhtäkkiä rääkkäämään kovasti - ja voipi alkuinnostus tyrehtyä sen myötä.

jos ehdit käymään vaikkapa neljä kertaa viikossa 2- jakoinen olisi ihan hyvä, eli siis vaikka yläkroppa/ jalat+ keskivartalo. Ainakaan mitään nelijakoista ei kannata ottaa vielä käyttöön... Alottelija ei millään saa jotain tiettyä lihasta niin muruiksi että sitä kannattaisi treenata vain kerran viikossa, menee vain aikaa hukkaan turhaan palautteluun :)

Tai sitten vaikka koko kroppa kolmesti viikossa (liikkeitä ja toistomääriä vaihdellen, joku oma HST- mukaelma vaikka) voisi olla järkevä tässä tapauksessa kun aerobistakin täytyisi saada reilusti mukaan.... hhmmmmhm. Tuosta HIIT:stä en osaa sanoa mitään kun en ole itse rohjennut kokeilla :nolo:

Tsemppiä uuteen harrastukseen! Ironbuttin varoitus kannattaa kyllä ottaa todesta.. Muista vain asua täällä pakkiksella niin tiedot karttuu ja innostus pysyy korkealla :D

Oon pitämässä nyt välivuotta koulusta, joten aikaa on! Käyn tosin työharjoittelussa 4h/pv , mutta hyvin ehdin tekemään muutakin. Salilla käyn nykyään n. kolme (tai neljä, jos on aikaa) kertaa viikossa, joten se ei ole mikään ongelma myöskään. :) Spinningissä käyn 1-2 krt/vk, mutta sen lisäksi käyn hoitamassa 7 krt/vk oman hevoseni ja siinä tulee aerobista n. 1h/krt (=kävely hepan kanssa). Muut työt käy vain noille (vielä) pienille lihaksille ;) *hih*

Nykyisellä ohjelmalla (vaikka teen maksimipainoilla ja 8-12 sarjoja 3 kpl) ei tunnu lihaskipua (enää). Kuitenkaan enempää en jaksa nostaa painoja kuin tällä hetkellä nostan, ennen kuin voimaa kehittyy lisää. Oon lukenu ettei siitä hirveästi haittaa ole, mutta mitä mieltä ootte? :) Sellainen pieni tuntuma lihaksissa treenin jälkeisenä päivänä olis niin kiva sinänsä... Tietäis, että jotain on tullu tehtyä. :D

Varovaisesti olen aloitellut, ettei nivelet mene heti ihan käyttökelvottomiksi. Siitä varoiteltiin jo salilla, kun mulle perusohjelma väsättiin. Uuden laatiminen maksaa 20 e, mutta ei oo tällä hetkellä rahaa ja ku te ootte niin tietopuolisia, niin täältä on sama kasata ohjelmaa teän avustuksella. :worship:

Nyt lähen tutkailemaan noita ohjelmia tuonne ja laitan sitten tänne, mitä kasailin. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom