Mulla menee kyykky pelkästään takareisille ja perseelle
Se vaan tuntuu siltä, koska etureidet ovat vahvemmat kuin takareidetFollow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulla menee kyykky pelkästään takareisille ja perseelle
Se vaan tuntuu siltä, koska etureidet ovat vahvemmat kuin takareidetOta kyykyn tilalle etukyykky. Eihän sun kannata sellasta liikettä valita työntävälle päivälle mikä ottaa pelkästään takareisiin ja pakaroihin. Mulla ainakin toiminut peräkkäisinä päivinä sellanen kombo kuin etukyykky/SJMV.
Itse treenailen näin,olisi kiva kuulla kommentteja/parannusehdotuksia.
Noin 4-5 kertaa tulee käytyä salilla.
Päivä 1.(ylävartalo)
ylätalja/kulmasoutu tangolla 3x10
leuanveto 3x7
alatalja 3x10
penkki 3x10
vinopenkki 3x10
rinta ristitaljassa 3x10
ojentajat taljassa 3x10
olkapäät laitteessa 3x10
hauis käsipainoilla/scotissa 3x10
vatsat laitteessa 3x10
Päivä 2.(alavartalo)
Kyykky 4x10
etureisi laitteessa 3x10
takareisi laitteesssa 3x10
pohkeet smith 4x10
maastaveto 3x10
Se perustuu siihen ettei erilaisia toistoalueita sekotettaisi samaan treeniin. Tämän pohjalta eri treeneihin on myös valittu sellaset liikkeet mitkä sopii tietylle toistoalueelle parhaiten.-toistomäärät eli mikä idea tuossa 4-6 tai 8-15 on? Laitan oman näkemyksen tuohon ohjelmaan. Tarkoitus olisi vetää ensimmäiset kolme viikkoa noilla toistomäärillä ja toisen kolmeviikkoisen aikana pudottaa toistomäärät to-pe tuohon 8 ja ma-ti neljään.
Takaolkapääsoutu suoritettuna alataljassa: http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/CBRearDeltRow.htmlVolskier sanoi:-mitä tarkoittaa liikkeet takaolkapääsoutu, pushdown, jalan nostot
- Miksi sä teet työntävänä voimapäivänä noin pitkää sarjaa vatsalle? Kannattaisi varmaan niillekin tehdä joskus hieman lyhyempää.TOISTOT: MA, TI: 4-6. TO, PE: 8-15
MAANANTAI
Etukyykky/takakyykky 5x5
Penkkipunnerrus tanko 4x6
Pystypunnerrus kp 4x6
Ranskalainen punnerrus 3x6
Vatsarutistus 3x20
TIISTAI
mave 5x5
Leuanveto 3x6 eli lisäpainoja sen verran ettei 6 toistoa ylity
Kulmasoutu kp 3x6 (tekisin mieluummin tangolla, huono idea?)
Hauis kp 3x6 (tekisin mieluummin "mutkatangolla", huono idea?)
Takaolkapääsoutu 2x6-10?
Pohkeet seisten 4x10, kuitenkin "nitkutus" liike, eli paremman tuntuman saa tommosella kymppisarjalla.
TORSTAI
Jalkaprässi 3x12
Reiden ojennus 3x15
Vinopenkki kp 4x12
Viparit sivulle 4x12
Pushdown 3x12
Jalannostot 3x(en tiedä liikettä)
PERJANTAI
Reiden koukistus 5x8-10? Miksi viisi sarjaa?
Alatalja 3x12
Ylätalja 3x12
Hauis tanko 3x12
Viparit taakse 2x12
Pohkeet istuen 4x12
- Miksi sä teet työntävänä voimapäivänä noin pitkää sarjaa vatsalle? Kannattaisi varmaan niillekin tehdä joskus hieman lyhyempää.
- Pohkeille sama juttu kuin vatsoillekin, eli tekisin isommilla painoilla toisessa treenissä lyhyempää ja toisessa pidempää sarjaa pumpaten.
- Takareisille on viisi sarjaa vetävällä pumppipäivällä, koska takareidet on aika iso lihasryhmä verrattuna esim. hauikseen. Onhan vetävällä voimapäivälläkin viisi sarjaa mavea.
- Miksi sitä ohjelmaa pitää ihan älyttömästi sörkkiä jos ei itse tiedä mitä on tekemässä?
kuitenkin "nitkutus" liike, eli paremman tuntuman saa tommosella kymppisarjalla.
Mitä sä sillä tuntumalla teet? Kunhan rauta liikkuu ja oikea lihas tekee työn, se riittää. Rautaa on liikaa jos liikettä ei jaksa suorittaa loppuun asti. Mikä siinä viidessä koukistussarjassa on yhtään sen tuskaisempaa kuin viidessä sarjassa suorin jaloin vetoa? SJMV on vaan vielä raskaampi liike, joten luulisi sen olevan tuskaisempaa. Jos haluaa lihasta kasvattaa niin siihen nyt joutuu näkemään hieman vaivaa eikä sille mitään voi. Toisilla kasvaa jalat vähemmilläkin sarjoilla ja toisilla ei millään, joten mun puolesta jokainen saa tehdä just niin monta sarjaa kuin huvittaa. Tossa esimerkkiohjelmassa ei ole maastavetoja kahdessa eri treenissä ettei käy turhan raskaaksi, mutta jos pystyy tekemään ongelmitta niin antaa mennä vaan. Ei kannata tehdä liian vaikeita asioita näistä.Asiaa, ja tossa on varmaan monen kohdalla ongelma kun vatsoja tehdään. Mut jotenkin mua epäilyttää et monikaan, ite mukaan lukien, en saa kummoistakaan tuntumaa pohkeisiin lyhyillä sarjoilla. Silloin pitää rautaa lisätä, ja on 90% mahdollisuus että tekniikka menee siihen nytkytys-venytys liikkeeseen eikä saada tärkeintä vaihetta ees tehtyä kunnolla, saati ollenkaan. En ihmeemmin tiedä pohkeiden treenaamisesta mitään, mut toi on yleisin virhe (jo pitemmissäkin sarjoissa tota tapahtuu vitusti) ja todennäköinen tossa "voima"-tapauksessa. :piis:
VIISI sarjaa koukistajia on aika tuskaa, ja ite lähtisin melkeen suosittelemaan sjmv:ta, alaselän ehdoilla (olettaen et tekniikka kunnossa, sitten vasta vyötä). 2x6 toimii kuitenkin muissakin kun siinä penkissä ja suht tärkeää saada takareiskoihinkin jotain voimaa.
Mitä sä sillä tuntumalla teet? Tossa esimerkkiohjelmassa ei ole maastavetoja kahdessa eri treenissä ettei käy turhan raskaaksi, mutta jos pystyy tekemään ongelmitta niin antaa mennä vaan. Ei kannata tehdä liian vaikeita asioita näistä.
Totuus. Se täysi liikerata onkin juuri nimenomaan tärkeä pointti. Eli alottelijoiden tulisi ensin opetella se liike oikein ennen kuin lisää rautaa liikkeeseen ja pitkillä sarjoilla on hyvä hakea sitä tuntumaa. :thumbs:En tehnyt vaihteeksi itteäni selväksi, shit happens. Eli meinasin pohkeiden treenaamista, ja sitä kuinka se yleisin pohkeiden treenaus on (kiitos tomin, taikka kenen ne pohje-ohjeet olikaan jossain threadissa!) sitä nitkutusta ja venytystä pelkästään. En sanonut että mitään tossa sun kirjoittamassa oli siihen viittamaa, meinasin vaan että jos pitkilläkin sarjoilla onnistutaan YLEENSÄ ryssimään pohkeiden kehitys sillä helvetin nitkutuksella eikä tehdä tärkeintä osaa edes lainkaan niin miten ihmeessä voi olettaa et jantterit osaa isoimmilla raudoilla tehdä lyhyet oikein?
Älä turhaan anteeksi pyytele. Oon edelleen hieman eri mieltä noista koukistuksista. Toki parilla sarjallakin saa takareidet hyvin treenattua koukistuksilla jos tekee jotain kovia 20 toiston sarjoja. Itse kuitenkin tykkään tehdä tässä ohjelmassa esim. 5x10. Sarjoja ei aivan loppuun kuten ei yleensäkään 2-jakoisessa, joten hyvin riittää puhti viiteenkin sarjaan ainakin mulla.latela sanoi:Sori taas, ettei tullut selkeästi ilmaistua. Eli ajoin sitä takaa, et mieluummin teen noita koukistuksia (istuen tahi maaten) pitkiä sarjoja, joilloin pitkät sarjat on ennen kaikkea turhaa jos vänkkää viitisenkin niitä (tyyliin ~20 toistoa). Mut ite mieluummin vedin ekaksi pari 2x6:sta sjmv:ta ja päälle pumpit koukistuksilla. Joskus jopa samalla viikolla kuin MAVEA, joka tottakai oli ihan perseestä ja idioottimaista. Mut miksei sitä mavea vois joka toinen viikko tehdä ja sjmv:ta vaihdellen.