En tiedä muista, mutta itse pidän niskantakaapunnerusta melkoisena olkapään tappaja liikkeenä. Ehkä kannattaisi ottaa ihan perinteinen pystypunnerrus.
Taitaa vaihdella mielipiteet tästä melkoisesti. Ite oon kyllä monta vuotta tehny eikä tunnu yhtään ongelmalliselta, välillä tulee tehtyä edestä myöskin.
Häh, miksei 2 jakoista voisi käyttää vaikka monta vuotta? Miksi se pitäisi esim. 4 jakoiseen vaihtaa?
Eikö usein puhuta, että 90% ihmisistä juuri 2 jakoisella ohjelmalla saa parempia tuloksia, kuin monijakoisella ja jostain syystä kuitenkin 50% ihmisistä luulee kuuluvansa tähän 10% joukkoon, joille monijakoinen soveltuu paremmin?
Omasta mielestäni vaihtelu on avainsana. Koko ikä jos on hinkattu 4-jakoisella niin 2-jakoinen voi tehdä todella hyvää, sama varmasti toisinpäin. Ei 4-jakoinen mikään huonompi ratkaisu ole ainakaan mun mielestä, senkin voi rakentaa kuitenkin niin hyvin että epäsuorien rasitusten kanssa kroppa tulee periaatteessa treenattua kaksi kertaa viikkoon samalla tapaa kuin 2-jakoisessa. Itellä on menossa nyt 5-jakoinen (4-jakoinen, mutta jalat jaettu vielä etu- ja takareisien kesken), kun tätä ennen on ollut vuosi 1-jakoista ja 2-jakoista aika lailla (sitä ennen todella paljon 4-jakoista tai jotain sen suuntaista). Kaikilla tuntuu tulevan kehitystä, hyvä ottaa varsinkin tollasen 1-jakoisen jälkeen jotain niinkin erilaista kun 4- tai 5-jakoinen.

No menee tämä olkapää keskustelu ehkä vähän off topic hommiksi. Mutta näin vain kysymys mielessä onko omat olkapääsi jäykät vai liikkuvat?? Itselläni on todella jäykät olkapäät enkä muutenkaan ole kovin notkea, ja uskon tämän vaikuttavan juuri tuohon olkapäiden osuman saamiseen. Jos teen punnerrukset niskantaakse olkapäät ovat todella kireällä. Mutta tämä nyt on aika MUTU juttuja.