190cm < ihmisillä ongelmia mavessa?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ilmesesti nyt kuitenkin on ihmisiä jotka pituudesta(kin) johtuen ei pysty kunnolla sitä mavea tekemään, itellä vielä meni eräässä rytäkässä pari vuotta sitten alaselästä välilevyn ( lievemmän vakavuusasteen) pullistuma joka aijoittain vieläki muistuttaa olostaan eli tekniikka pitäs saada äärimmäisen hyväks tai sit vaa lyödä hanskat tiskiin nokumaven osalta..:down: :down:

samout sanoi:
tarkotakko pysty asennossa selkäsuorana vai kun on 90asteen kulmassa alhaalla ni siinä selkäsuorana. Meinaa ongelma mulla just ku selkä ei pysty oleen suorana ku pystyasennossa.

Koko ajan. Jos on ongelmia selän suorana pitämisessä kyyryssä (tai liikkeen aikana), niin on varmaan heikko selkä, tai sitten liikkuvuus (mikäli liike itsessään toimii) on huono. Jos liike sinällään toimii mutta alotus on vaikea, niin korotukset auttanaa. Selän ja jalkojen liikkuvuutta (venytys käytännössä) kannattaa sitten parantaa

Meneekö se liike sitte suorinjaloinmaastavedoksi (luonnollisesti) mikäli pitää jalat aivan suorina ja sitten työ tehdään kokonaan selällä?Nyt kun on harjotellu tekniikkaa,niin oon nostanu aivan maasta asti ja ottaa melko perkeleesti takareisiin,muttei niinkään selkään.Kannattaako siis laskea selkää "alemmas" ja tehä työtä vähemmän jaloilla?

Mä en edes tee koko maastavetoa. Ainoastaan takareisille suorinjaloin maastavetoa, ja sekin joka toisto pukkien päältä. Mulla ainakin se ihan kivasti tuntuu myös alaselässä, joten katsoin maastavedon omalle kohdalleni tarpeettomaksi.
Mulle melkein 190cm pitkälle se maastaveto tuntui kanssa jotenkin hankalalta.

samout sanoi:
Meinaa ongelma mulla just ku selkä ei pysty oleen suorana ku pystyasennossa.
Miksi ei? Liikaa romua tangossa? Mavea ei kannata tehdä egoilupainoilla, siinä menee selkä hyvin nopeaan.

Mulla pituutta 180cm.

Kokeilin eilen ekaa kertaa mavea tangolla ja 10kg limpuilla.

Pitääkö selkä olla ala-asennossa lattian kanssa saman suuntaisena ( n. 90ast, takalistoa taaksepäin ) vai takalistoa alemmas ja selkä pystympään n. 45astetta ?
Entä olkapäät, tangon yli vai "taakse" ?
Noston ylä-asennossa, pitääkö lantiota työntää eteenpäin ?

Jos ei ole tarkoitus osallistua voimanostokisoihin, niin omasta mielestäni mave on paras tehdä power-rackissa. Voit säätää tangon "aloituskorkeuden" sopivaan kohtaan ilman että selkä menee täysin mutkalle, tai polvilumpiot lähtee tangon mukana ylös.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
D.Yates sanoi:
Miksi ei? Liikaa romua tangossa? Mavea ei kannata tehdä egoilupainoilla, siinä menee selkä hyvin nopeaan.

...:jahas:
kuten jo aijemmin sanoin ni on iha fyysinen vika että lonkkaluiden takia en voi vaan taipua "oikein/normaalisti"
Täs jokupäivä oon menos tosta asiasta lääkäriin

PeteP_77 sanoi:
Mulla pituutta 180cm.

Kokeilin eilen ekaa kertaa mavea tangolla ja 10kg limpuilla.

Pitääkö selkä olla ala-asennossa lattian kanssa saman suuntaisena ( n. 90ast, takalistoa taaksepäin ) vai takalistoa alemmas ja selkä pystympään n. 45astetta ?
Entä olkapäät, tangon yli vai "taakse" ?
Noston ylä-asennossa, pitääkö lantiota työntää eteenpäin ?
takalistoa alemmas ja selkä siihen n.45 asteen kulmaan. ainakin palstan jarre55 oli tämän tekniikan puolesta. jos selän pitää suorassa liikkeestä tulee romanialainen maastanosto, tai ainakin vastaava liike. mitä enemmän jalat nostavat sen parempana selkä pysyy IMO.

Jäätävä sanoi:
Halffi, ilmesest tarkotat et ottaa painot jostai korkeemmalt kyytii? Ja jos joo ni eise auta muutaku ekan toiston ku sit taas alas laskies ne menee taas sinne alas
ja sama ongelma. Jos siis ihan oikeen ymmärsin. Toi sumomave täytyy koittaa jos onnistuis paremmi.. kiitos vinkistä..

No pukit tohon polvenkorkeudelle, nosto ylös ja takaisin pukeille. Kyllä se tanko meinaa jopa mulla ottaa normi mavessa välillä tohon polviin vaikka olen 172 tai 174cm, kuten jo moneen kertaan mainittu niin perse taakse tai sitten nostot vaan tosta polvien korkeudelta.

Oon 190cm, ja mave onnistuu tosi hyvin. Vedän harteiden levysellä jalka asenolla, ja alhaalla ollessa oon suht syvässä kyykyssä. Siitä sit vaan vetämään siten, et eka suoristetaan jalkoja ja ku povitaso (suunnilleen) on ohitettu alan nostaan selkää pystyyn voimakkaammin. Tanko kulkee koko ajan sääriä-polvia-reisiä (välillä kipeäänkin) raastaen. Mut aikaa siihen meni et löysin/opin hyvän tekniikan, jossa selkä pysyy koko ajan suorana.

Titaani sanoi:
Olen 186 ja mavessa polviin kolisee... Pitää yrittää nojata sillä perseellä :)

Hmm, 196cm ja tuntuu pelaavan, ei ikinä ole osunut polviin/sääriin eikä toistaiseksi kukaan reenikavereista ole huomauttanut että tekniikka olisi pielessä... Eli saman jauhamista kuin muilla, perää taakse ja selkä suoraan, eikun vetelemään.

Vaan 185cm täällä ja alussa oli pieniä ongelmia, mutta venyttelemällä niistäkin selvittiin. Ymmärrän toki, että osalla on rakenteellinen vika joka estää osan liikkeistä.
Pieni havainto:
Suuri osa treenaajista tuntuu olevan niin kankeita, ettei mikään ihme jos maven alkuasento tuntuu epämukavalta. Lisää venyttelyä ihmiset!

Suositut

Back
Ylös Bottom