190cm < ihmisillä ongelmia mavessa?

Ite oon joku vähän pääl 190cm pitkä ja mavessa ku pitäs nostaa alhaalta ylös ni sääret/polvet tulee siihe tangon pääl et se tanko pitäs repii siit läpi jos haluu sen suoraan ylös eli täysin luonnottomalta tuntuu. Ja jos koittaa viedä painot kiltisti sääriä pitkin etukautta ylös ni meinaa lentää naamallee ja siit kyykysta tulee muutenki kohtuuttoman syvä mielestäni painojen ollesa alhaalla. Tähä asti siis tehny jotai suorin jaloin nostoa tai sinneppäin ja taas koitin ns. perinteistä mut ei onnistu vieläkää. Aikasemmin aattelin et johtuu siitä ku ei oo jalois voimaa ja nyt sitä on tullu kyl ihan varmaa tarpeeks jalkoihin et pystyis ottaa normaalia mavea, mutta ei... Muilla ollu tämmösii ongelmii? Ilemesesti mavea korvaavia muita liikkeitä on kuitenki aika harvassa..

Sumomave eli välistäveto eli leveä maastaveto on hyvä liike. Tekniikkaa tosin pitää hioa noin pitkällä miehellä varmaan aika reilusti.

Halffi, ilmesest tarkotat et ottaa painot jostai korkeemmalt kyytii? Ja jos joo ni eise auta muutaku ekan toiston ku sit taas alas laskies ne menee taas sinne alas
ja sama ongelma. Jos siis ihan oikeen ymmärsin. Toi sumomave täytyy koittaa jos onnistuis paremmi.. kiitos vinkistä..

moon 190cm mut mave kusee iha toisesta syystä, eli jonkilaisesta lonkkaviasta jonka takia en vaan yksinkertasesti taivu tosta navan alapuolelta niinku normaalit ihmiset, vaanmul taipuminen on heikompaa ja navan yläpuolelta, eli sillo maveki menee sillee selkäpyöreenä. Kannattaako mun silti tehä? voinko hajottaa jotain? tähä mennes oon vaan tehny eri alaselkäliikkeitä ton takia.

vikaa on mussakin :D ei pysty jotenkin menemään tarpeeksi alas ettei alaselkäpyöristy:D? en tiiä missä vika on :D ja pituutta on reilu 193

Kuulostaa hassulta mutta onko asioita jotka ovat erityisesti kehittäneet teitä ? kuulostaa tyhmältä koska kaikki on yksilöitä mutta esim Pituus kannalta suunnilleen saman pitusia jne..

Sama homma täällä. Pituutta on noin päälle 190cm ja aina ottaa sääristä/polvista tuo tanko. Jättäny sitte koko maven tekemättä tai sitten vain suorin jaloin..

En tiiä onko noi kyykyt sitte raskaampia niille joilla on pidemmät jalat.. ainaki luulis ku tulee pidempi liikerata.

poijjaat työntäkää sitä persettä taakse enemmän niin ei osu sääriin/polviin tanko. Eli bristakaa preseellä normaalisti.

Nimim. 191cm

hmm.. olen kanssa n.190cm pitkä ja kyllähän tuo tanko ottaa kiinni jalkoihin tai ainakin menee läheltä.. mutta kyllä se nostaminen onnistuu.. ei muutaku vääntää vaa ;)

Jos mavella on tarkoitus pääosin selkää treenata niin huonovälitteisten kannattaa ehdottomasti vetää vain korokkeelta/pukeilta. Eli jokainen toisto lähtee ylempää kuin maasta. Jo 5-10 senttiä auttaa paljon.

Jooh, vaikea on uskoa etteikö se tanko sieltä nousisi, jos hakee sen asennon siten, että periaatteessa koitat kaatua perseelles siinä lähtiessä, paino kantapäille ja menoks.

Niinkuin sanottu, persettä taakse. Kyllä se meillä hukkapätkilläkin polviin ja sääriin ottaa.
Ja itekkin tulee tehtyä lähes suorinjaloin mavet vaikka olen vain 177cm

Jäätävä sanoi:
Ite oon joku vähän pääl 190cm pitkä ja mavessa ku pitäs nostaa alhaalta ylös ni sääret/polvet tulee siihe tangon pääl et se tanko pitäs repii siit läpi jos haluu sen suoraan ylös eli täysin luonnottomalta tuntuu. Ja jos koittaa viedä painot kiltisti sääriä pitkin etukautta ylös ni meinaa lentää naamallee ja siit kyykysta tulee muutenki kohtuuttoman syvä mielestäni painojen ollesa alhaalla. Tähä asti siis tehny jotai suorin jaloin nostoa tai sinneppäin ja taas koitin ns. perinteistä mut ei onnistu vieläkää. Aikasemmin aattelin et johtuu siitä ku ei oo jalois voimaa ja nyt sitä on tullu kyl ihan varmaa tarpeeks jalkoihin et pystyis ottaa normaalia mavea, mutta ei... Muilla ollu tämmösii ongelmii? Ilemesesti mavea korvaavia muita liikkeitä on kuitenki aika harvassa..

Juu tutun kuulosta, pituutta löytyy täältä 201cm ja tuossa muutaman kuukauden mavea taas tehnyt kun alaselkä rauhoittui taasen.
Mulla ei isompia ongelmia, kun rupesin tekeen suoritukset todella hitaasti, eli tiukka kontrolli etenkin alaslaskussa. Huomaa heti kyllä jos vähänkin ote herpaantuu, selkä pyöristyy jne. Näpeistäkin meinaa pito loppua kun hitaammin tekee. Taidan hommata remmit niin pysyy tanko käsissä.
Täältä tämmöstä

T: 201cm/113kg

Välityksistähän sen pitäisi olla enemmän kiinni, kuin pituudesta. Eli jos on pitkät kädet, niin pitäisi maven luonnistua paljon helpommin. Itsellä mave ei suju kovinkaan hyvin juuri välityksistä johtuen, vaikka pituutta onkin vain 184 cm.

Yhdellä pitkällä ja pitkäjalkaisella kaverilla oli alussa tekniikkavaikeuksia maastavedossa, mutta pääsi niistäkin eroon, kun teki tarpeeksi pienillä painoilla ja kovasti tekniikkaan keskittyen.

samout sanoi:
maveki menee sillee selkäpyöreenä. Kannattaako mun silti tehä? voinko hajottaa jotain?

Kannattaa tehdä, kunhan teet selkä suorana. Se miten sen suoristat, on oma asiasi, mutta em. korotukset on ihan hyvä idea (eli jotain kamaa levyjen alle). Jos mavea tekee selkä pyöreenä, tulee melkoinen paine alemmille nikamille koska lihakset venyy eikä tue yhtä hyvin. Ajan päästä tämä johtaa sitten pahempiin vaurioihin (jos ei jo ekalla kerralla). Kannattaa siis sitä tekniikkaa hioa jos vaikeuksia tulee, vaikkei mavea alkaisi tekemäänkään, sillä nostamisen tekniikka on ihan hyvä osata kuitenkin

D.Yates sanoi:
Kuten jo sanottiin: persettä taakse.

Juuri näin. Itse olen n.194cm, eikä koskaan ole ollut ongelmia maven kanssa.

KKHS sanoi:
Kannattaa tehdä, kunhan teet selkä suorana. Se miten sen suoristat, on oma asiasi, mutta ...

tarkotakko pysty asennossa selkäsuorana vai kun on 90asteen kulmassa alhaalla ni siinä selkäsuorana. Meinaa ongelma mulla just ku selkä ei pysty oleen suorana ku pystyasennossa.

Back
Ylös Bottom