182/85 aloittelija, kasvattaako lihasta vai laihduttaako

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hearse
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo, eli oon 182cm pitkä ja 85kg painava 21-vuotias kaveri. Oon tässä puoltoista viikkoa sitten alottanu 3x salireenauksen Starting Strength -tyylisellä ohjelmalla. Mietityttää kuitenkin, pitäiskö ensin yrittää laskea rasvaprosenttia miinuskaloreilla(182/85 on ~25 BMI ilman lihasharjottelua) vai aloittaa suoraan lihasten kasvatus. Sinänsä painon nousu ei mua haittaa, mutta huolestuttaa että plussakalorit ja saliharjoitus saa mut näyttämään läskiltä eikä treenanneelta :D Toisaalta laihduttaminen ei houkuttele, jos sen takia menee "aloittelijan lihaskasvu" hukkaan kun keho ei saa tarpeeksi polttoainetta. Mitä itse tekisitte tässä asemassa, tai aloittiko joku muu samanlaisesta asemasta?

(kysyin alun perin tätä sticky-ketjussa, mutta täältä saanee enemmän ja monipuolisemmin mielipiteitä...)

paha sanoa kun ei nää kuvaa vartalosta. Ite oon 183/90 ja ihan pienen dietin vedän vielä ja sitten lihasta lihasta. tavote enään että pari kiloa pois.

Noi painoindeksit saa heittää samantein romukoppaan. Tarinasi ei kerro aikaisempaa urheilutaustaa mutta saliharjoittelu polttaa fläsää ihan kiitettävästi. Kunhan ei aseta tavoitteita liian lähelle, niin läskin saa varmaan pois ilman sen kummempia laihdutussessioitakin.

Ite aloitin salilla käynnin puoli vuotta sitten, mitat oli tuolloin 176/80 ja varmaan pari kolme kiloo oli läskiä. Nyt mitat on 176/85 ja edelleen on varmaankin tuo sama pari kolme kiloo läskiä. Koko ajan olen syönyt kuin hevonen, kuitenkin pääosin järkeviä tuotteita on mennyt kurkusta alas.

Noi painoindeksit saa heittää samantein romukoppaan. Tarinasi ei kerro aikaisempaa urheilutaustaa mutta saliharjoittelu polttaa fläsää ihan kiitettävästi. Kunhan ei aseta tavoitteita liian lähelle, niin läskin saa varmaan pois ilman sen kummempia laihdutussessioitakin.

Ite aloitin salilla käynnin puoli vuotta sitten, mitat oli tuolloin 176/80 ja varmaan pari kolme kiloo oli läskiä. Nyt mitat on 176/85 ja edelleen on varmaankin tuo sama pari kolme kiloo läskiä. Koko ajan olen syönyt kuin hevonen, kuitenkin pääosin järkeviä tuotteita on mennyt kurkusta alas.

Jos oli vaan pari kolme kiloo läskiä niin rasvaprosentti oli sillo alle 5%. Aika hyvin noilla mitoilla (176/80) ja ilman treenausta :kippis1:

Jumalauta. Sähän olet kasvanut puolen vuoden treenillä CBB:n rajojen yli:D

Joo, eli oon 182cm pitkä ja 85kg painava 21-vuotias kaveri. Oon tässä puoltoista viikkoa sitten alottanu 3x salireenauksen Starting Strength -tyylisellä ohjelmalla. Mietityttää kuitenkin, pitäiskö ensin yrittää laskea rasvaprosenttia miinuskaloreilla(182/85 on ~25 BMI ilman lihasharjottelua) vai aloittaa suoraan lihasten kasvatus. Sinänsä painon nousu ei mua haittaa, mutta huolestuttaa että plussakalorit ja saliharjoitus saa mut näyttämään läskiltä eikä treenanneelta :D Toisaalta laihduttaminen ei houkuttele, jos sen takia menee "aloittelijan lihaskasvu" hukkaan kun keho ei saa tarpeeksi polttoainetta. Mitä itse tekisitte tässä asemassa, tai aloittiko joku muu samanlaisesta asemasta?

(kysyin alun perin tätä sticky-ketjussa, mutta täältä saanee enemmän ja monipuolisemmin mielipiteitä...)

Kuten tuossa Gill aiemmin totesikin, niin kuntosaliharjoittelukin polttaa läskiä. Eli jos nyt jatkat kuntosaliharjoittelua samalla tavalla, mutta et mitenkään merkittävästi lisää syömistäsi saat todennökäisesti jonkin verran lisää lihasta rasvan määrn pysyessä suunnilleen samassa (mahdollisesti jopa hieman vähentyessä). Joka tapauksessa tuloksena on entistä lihaksikkaampi ja "urheilullisempi" ulkomuoto. Siinä vaiheessa kun kehitys sarjapainoissa/lihaskasvussa/tuloksissa tyssää paikoilleen voit alkaa miettiä oletko saavuttanut riittävästi lihasta pitääksesi pienen välidietin vai jatkatko lihaksen kasvattamista aina vaan kovemilla treeneillä samalla syömistä lisäten.

LYHYESTI: Pidä syömisesi ennallaan (tai muuta siten, että lisäät proteiinia ravintoosi) ja treenaa kovaa. Tuloksena lihaskasvua/massaa ja aloittelijan lissäntyneen hermotuksen/energiankulutuksen/lihaskasvun myötä ja parhaimmassa tapauksessa jopa hieman pienentynyt kokonaisrasvan määrä. Muista, että lihasmassan kasvaessa ja rasvan määrän pysyessä samoissa paino nousee, mutta rasvaprosentii laskee :eek:

Back
Ylös Bottom