18 kiloo lisää penkkipunnerrukseen 6 viikos??

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eikös tuo ]abe:n "rintarääkki" ole jonkinsortin muunnelma supersarjasta.. Ei varmaan kovin usein kannata tehdä ettei iske ylikunto.

Mulla nousi...

Mulla nousi intin jälkeen penkki 45kg alle 4kuukaudessa. Olin siis intissä vuoden ja kokoajan treenaamatta. ennen inttiä olin treenannut 4 vuotta, tosin treeni oli aloitellessa ihan mitä sattuun.
Nyt on tulokset samat kuin ennen inttiä, mutta painoa on n. 4kg vähemmän. Natuna nosti tulokset entiseensä, uskokaa tai älkää. Enkä edes tehny penkkiä kuin kerran viikoss, eli en erikoistunut sen treenaamiseen sen kummemin. Myös maastaveto ja kykky nousi samaan tyyliin.

Jos on ollut pitempi tauko treenauksessa (1/2v) niin sen jälkeen tulokset nousevat taas vauhdilla kohti entistä kuntoa. Itse olen joskus pidemmän tauon jälkeen saanut laittaa lisää painoja 5kg /penkkitreeni. Mitä lähemmäksi entistä kuntoa pääsee, sitä hitaammin kehitystä tulee.

WSB

Perinteistä penkkitreeniä ja Westside-tyylistä harrastaneena kallistun nykyisin siihen, että on hedelmällistä ottaa penkissä maksimivoimapäivä ja nopeusvoimapäivä, kumpikin kerran viikossa. Apuliikkeitä vaihdellaan kahden viikon välein, ettei kroppa ala tottua.

Prosenteista ja muista saa tietoa vaikkapa voimaharjoittelu.netistä tai mainituilta Dave Taten Elitefitness-sivuilta. Natulle iskee ylikunto jo penkkitreenin vetämisestä lähelle maksimia muutaman viikon ajan. Siihen WSB (tehot 65 - 82,2 prossaa maksimista) vastaa hyvin.

Ai nouseeko? Vastaotteella nelonen (paino entinen maksimi) viiden viikon kuluttua treenin aloittamisesta. Ei paha.

Vesguru: Minusta tuo pikavilkasulla näytti samalta ohjelmalta jonka muistaakseni Bill Phillips kehitti, ja joka löytyy musclemediastakin. Ihan hyvä ohjelma. Varsinkin jos treenaa vähän liika kevyesti defaulttina. Vanhan lihasvoiman saamiseen ehkä paras kokeneemmalla treenaajalla. Kannattaa juuri tuoksi ajaksi tsempata palautumiseen todella paljon. Eli lisää safkaa ja unta palloon.

Ite oon pari kertaa tuota ohjelmaa tehny, toisella kertaa vinopena penkin tilalla. Ihmeen pitkään ohjelma toimi ennenku meni ihan jumekseen. Kannattaa harkita välipäivien lisäämistä jos ei ihan aloittelija enää ole.

Hermostonhan tuolla saa ihan satasella jumiin, mutta väliäkös sillä jos pääsee silti suurempiin rautoihin. :p Nopeusvoimakin saattaa tuon jälkeen hieman etsiä paikkaansa :lol2:
Muistan vieläkin kaverin hämmästyksen kun tuli sika tiukka (lue hidas) kakkonen, ja pistin 5 kiloo lisää ja sanoin silläkin tekeväni kakkosen. Ja niin teinkin. Et sen verta muutti itelläni tilannetta.

Joo on tullu kokeiltua tuota Shawn Phillipsin ohjelmaa erittäinkin hyvin tuloksin. Kyllä sillä sen 10 kiloa ainakin saa penkkiin lisää ihan natuna. Riippuu vaan vähän siitä että minkä tyylistä treeniä on vetänyt aikasemmin. Muistaakseni tuossa sanottiinki että tämä on tarkotettu lähinnä kehonrakennus-tyylistä reeniä vetäneille. Eli jos pitkät sarjat on lähellä sydäntä ja isompia rautoja/lyhyempiä sarjoja ei oo tullu paljon käytettyä ni uskon aivan varmasti että penkkitulos nousee. Saapahan ainakin isommat sarjapainot kehiin kun siirtyy takaisin tuttuun massatreeniin. Suosittelin tätä myös parille muulle kaverille jotka vaihtelevalla menestyksellä saivat tulosta ihan mukavasti aikaan. Kellään ei kuitenkaan jääny alle 10kg tuo nousu, joten en usko että aika menee hukkaan tuon parissa.

heh, oon reenannu reilut 3kk enkä kertaakaan oo koittanu maksimia penkistä... itse asiassa en oo kokeillu moneen vuoteen

:urjo: helmi hymiö...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom