17v aloittelemassa saliharjoittelua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nufag
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkä olen 17 vuotias poika. (178/75) Ja olisin innostunut aloittamaan saliharjoittelun. Ylimääräistä löytyy jonkin verran mahasta ja jaloista, ei silti niin paljon että näkyisi paidan läpi tjsp.

Olen ajatallut jotain 2/3 jakoista treeniohjelmaa 3 kertaa viikossa. (Ma, Ke, Pe)

Lihasvoimaa ei juuri ole, sillontällöin harvoin kotona tullut painoja nosteltua ja leukoja vedettyä. (menee 3-4 :down: )

Olisiko teillä antaa jotain vinkkejä ruokavalioon ja treeniohjelmaan (jopa valmista treeniohjelmaa.) Eniten kiinnostavat ylävartalo (selkä, hartiat, kädet.) Myöhemmin sitten vatsalihakset sekä jalat kun on saatu ylimääräiset pois ympäriltä.

Turhan paljon tulee nyt kyllä uusia vastaavia ketjuja aloittelijoilta...
Tuossa yläpuolella on linkki, FAQ. Sieltä löytyy valmiita ketjuja ruokavaliosta sekä treeniohjelmista. Jopa lukuisia valmiita ohjelmia ja ruokavalioita. Sieltä lukemalla saat vastaukset kysymyksiisi ja paljon muuta.

Ihan samat mitat paitti painoni pari kg vähemman ja oon 15v aloittelija kanssa.
Suosittelen tota SS:ää tai G6:tosta alkajaisiks tai sit tot elaston 2-jakosta! :)

En näe syytä mikset voi treenata heti alusta alkaen jalkoja? Eikä ne vatsapalatkaan ala kehittymään vasta sitten kun rasvaprosentti on alhaalla...

Aloittelijalle paras vaihtoehto on 1-jakoinen ohjelma 3x viikossa (kuten esim. edellä mainitut Starting Strength tai Arnoldin Golden Six).
2/3/4-jakoisella ohjelmalla kehityt hitaammin, koska treenaat eri lihasryhmiä harvemmin kuin oikeasti aloittelijana pystyisit. Todennäköisesti liikuttelet vielä niin pieniä painoja että lihaksesi ja hermostosi kykenee palautumaan koko kropan kattavasta treenistä 3x viikossa. Niitä monijakoisempia ohjelmia voit sitten katsella kun kyykyssä ja maastavedossa nousee vähintään 1,5x oma paino ja penkissä 1x oma paino.

Äläkä tee sitä virhettä että treenaat vaan sitä penkkiä ja hauista. Tikkujalkasia ilmapalloja on jo ihan tarpeeks kaduilla löntystelemässä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom