Eli olen 17-vuotias ja ongelmanani on rasvan kerääntyminen "jenkkakahvoihin" Olen käynyt salilla vuoden plus pari kuukautta 2-4 kertaa viikossa ja kavereilta ja sukulaisilta tullut välillä yllättävänkin positiivista kommenttia lihasten kasvusta, mutta vaikka vatsalihakseni näkyvätkin hieman, nuo jenkkakahvat häiritsee. Olen syönyt tähän mennessä lähinnä perus kotiruokaa plus palkkarit salin jälkeen. Kalorit joka päivä muutama sataa plussalla. Mittani tällä hetkellä 170cm 70kg. Olen kuullut ihmisten jauhavan 18-20 vuoden iässä tapahtuvasta hormonien tuotannon noususta, joka vaikuttaisi lihas/läski suhteeseen positiivisesti salilla käyvillä. Kysymys siis kuuluukin; kannattaako vielä 17-vuotiaana ruveta miettimään miinuskaloreilla vetämistä, vai odottaa sitä hormonien tuotannon nousua jenkkakahvojen ylpeänä omistajana pari vuotta?
Tuli vähän sekava posti, mutta sen siitä saa kun ei jäsentele tekstiä ennen kirjoittamista
Tuli vähän sekava posti, mutta sen siitä saa kun ei jäsentele tekstiä ennen kirjoittamista