1500-1600 kcal ruokaohjelma

Moikka,

Alkuun tahdon esittää nöyrimmät pahoitteluni, jos jollakin alkaa pipo kiristää ja vanne tiukentua kysymykseni johdosta. Puolustuksekseni mainittakoon, että rekisteröidyin tänne vartti sitten ja opettelen vasta palstan käyttöä ;) Eli tällasia kysymyksiä on varmaan miljoona täällä, mutta kärsivällisyyttä pyydän..laittakaa vaikka sitten vaan linkki jonnekin aiempaan keskusteluun, kiitos :D

Kysymykseni koskee ruokaohjelmaa: tahtoisin löytää jonkun toimivan ohjelman, joka sisältää 1500-1600 kcal.

Olen 175 cm pitkä, 64 kg ja 26-vuotias nainen. Olen nyt n.4 kk yrittänyt polttaa kehostani rasvaa ja hommata lihasta tilalle. Painosta on pudonnut n.4kg. Alkutalvesta olin inBody mittauksessa ja tulokset oli karmaisevia :wtf: Olen normaalipainoinen, mutta rasvaa on yllinkyllin (rasva% 30), eikä lihaksesta tietoakaan. Eli tässä nyt pitäisi nää rasvat sulatella pois ja samalla olen aloittanut salitreenit 4 krt viikossa. Olen tainnut mennä liikaa miinuksilla,sillä paino ei oikein tunnu enää putoavan. Siksi toi 1500-1600 kcal vois olla hyvä.

Kiitos!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eiks sitä painoa pitäs lisätä jos lihasta ei ole ja pelkkää rasvaa vaan? Samat lainalaisuudet pätee myös suhun kuin muihin ihmisiin ja kaikki vastaukset löytyy foorumilta. All and all you're just another brick in the wall.

Oukei...yritän etsii siis täältä vastauksia :)
Mä oonkin vähän miettinyt, että pitäskö mun olla ensin miinuksilla ja yrittää tiristää tätä läskiä pois ja sitten vasta alkaa tosissaan noita lihaksia hommaa. Vai syönkö ihan normisti nyt. Noo...yritän hommata avaimet onneen selailemalla ja etsimällä täältä.

Sun kannattaa alottaa selvittämällä peruskulutuksesi esim kalorilaskuri.fi auttaa. Sitten lasket mitä kulutat treenailemalla, joko salilla tai cardiolla. Et kertonut miten treenaat nyt, mutta salilla käymällä tulee lihasta ja aerobisella saat kulutusta kasvatettua, joten näitä yhdistämällä pitäis lähtee keho muokkautuu.

Aluksi ruokavaliota kannattaa muutta rauhassa ja pidä vaikka tarkkaa päiväkirjaa jokusen päivän, jotta näet mitä oikeasti syöt ja paljonko kaloreita kertyy. Sitten on hyvä lähtee laskee energiamäärää. Ruokavalio on tärkeintä painonpudotuksessa, mutta liian paljon paino ei saa pudota kerralla tai homma tyssää. n. -200-500 kalorii päivässä on täällä normisti neuvottu hyvä miinus.

Kiitos vinkistä!
Mulla tosiaan tossa InBody mittauksen tuloksissa on,että mun peruskulutus on 1330kcal. Eli vielä pitää askea vielä noi treenin kulutukset, joten kirjauduin nyt tonne kalorilaskuri sivustolle. Sinne pistän päivän ruuat, ni katsotaan miltä illalla näyttää :) Kiva kun nyt tietää tuon sopivan miinus määränkin. Tricky tackar och pockar! :dance:

Kiitos vinkistä!
Mulla tosiaan tossa InBody mittauksen tuloksissa on,että mun peruskulutus on 1330kcal. Eli vielä pitää askea vielä noi treenin kulutukset, joten kirjauduin nyt tonne kalorilaskuri sivustolle. Sinne pistän päivän ruuat, ni katsotaan miltä illalla näyttää :) Kiva kun nyt tietää tuon sopivan miinus määränkin. Tricky tackar och pockar! :dance:
Mulla on pituutta joku 160 cm ja painan 58 kg ja oon syönyt tuollasta 1800-2000 kaloria päivään ja silti paino laskee/kiristyy. Jos päivään ei tule muuta kuin joku kävelylenkki koiran kanssa, niin kalorit jää muutaman sadan plussalle, mut heti treenistä se jää miinukselle saman verran tai enemmänkin. Eli sitä syömistä ei kannata ainakaan sitten pelätä. Tuosta voi sitten hyvin alkaa pudottelemaan määrää hiljalleen alaspäin kyllä.

Ja vinkki siihen kalorilaskuriin: Laita heti aamusta arvioidut liikkumiset siihen, niin se laskuri korjaa heti kokonaiskalorimäärän kohdilleen. Muuten se muuttelee niitä, koska "laihduttaminen ilman liikuntaa on epäterveellistä" :D Mulla ainakin helpotti päivän ruokien suunnittelua noin.

Edit. Mulla muuten taisi olla aika sama peruskulutus viimeisimmän inbodyn mukaan kuin sulla.

Mulla on pituutta joku 160 cm ja painan 58 kg ja oon syönyt tuollasta 1800-2000 kaloria päivään ja silti paino laskee/kiristyy. Jos päivään ei tule muuta kuin joku kävelylenkki koiran kanssa, niin kalorit jää muutaman sadan plussalle, mut heti treenistä se jää miinukselle saman verran tai enemmänkin. Eli sitä syömistä ei kannata ainakaan sitten pelätä. Tuosta voi sitten hyvin alkaa pudottelemaan määrää hiljalleen alaspäin kyllä.

Ja vinkki siihen kalorilaskuriin: Laita heti aamusta arvioidut liikkumiset siihen, niin se laskuri korjaa heti kokonaiskalorimäärän kohdilleen. Muuten se muuttelee niitä, koska "laihduttaminen ilman liikuntaa on epäterveellistä" :D Mulla ainakin helpotti päivän ruokien suunnittelua noin.

Edit. Mulla muuten taisi olla aika sama peruskulutus viimeisimmän inbodyn mukaan kuin sulla.

Okei! Kiitos paljon vinkeistä :)

En suosittelis kyllä tähän saumaan dieettiä. sulla kun tuota painoa ei pituuteen nähden ole liialti. Kun tavoite on kehon koostumuksen muuttamisessa-lisää ruokaa ja kovaa punttitreeniä tuo 4xvko+ muutama arobinen treeni kylkeen. Aloittelijana sulla on mahdollista saada lisää lihasta ja polttaa rasvaa samaan aikaan optimaalisella ruokavaliolla. Tuo 2000kcal ei kuulosta hassumalta, jos se paino alkaa aivan räjähdysmäisen nopeasti hilautua ylöspäin,viilaat sitten kaloreita alas. Pari viikkoa menee kuitenkin,että kroppa tottuu-voi kerätä nestettä,jos olet kovin alhaisilla kaloreilla ollut.

Suosittelen jo toisessa ketjussa, että pistät ruokavalion kuntoon ja alat käymään järkevällä ohjelmalla salilla. Turha alkaa mitään 1500kcal/vrk dieettiä vetämään sun taustalla ja painolla.

Oujesh! Homma roger :dance2:

- - - Updated - - -

Hei, mä paan vielä mun tän hetkisen saliohjelman tonne alotteilijoiden ketjuun, ni jos joku siellä kommentois,että vaikuttaaks se hyvältä :)

- - - Updated - - -

Oujesh! Homma roger :dance2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom