15-vuotias poika kysyy

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Laurii
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itsellä oli aikanaan aivan sama tilanne ja vielä samassa iässä, pituutta oli pari senttiä enemmän ja kiloja tasan 100; ja silkkaa ihraa. Punnerruksia meni jokunen, leuoista ei toivoakaan. En edes uskaltautunut salille vaan treenasin kotona pääasiassa kehonpainolla enkä edes minkäänlaisella kunnon ohjelmalla. Siivosin ravintoni jättämällä kaikki makeat pois ja lisäämällä proteiinin saantia. Laihduin hieman alle vuodessa 22kg ja kehitin myös ihan kivasti lihasta tuona aikana. Tuntuu vahvasti siltä että aivan täysi aloittelija voi kehittää kyllä aivan hyvin lihasta ja hankkiutua fläsästä eroon samaan aikaan - varsinkin jos sitä läskiä on kertynyt todella runsaasti.
Itse en älynnyt opiskella mistään mitään vielä tuolloin ja olisin varmasti tehnyt paljon toisin jos olisin tiennyt kaiken mitä tiedän nyt. Eli kannattaa kahlata varsinkin tota aloittelijoiden osiota läpi ja imeä itseensä sitä tietoa ravinnosta ja treenistä niin paljon kuin mahd.
Tsemppiä, onnistut kyllä.

Auttakaa.

Teen toista kertaa tämmöistä, toivottovasti ei haittaa mutta tuntuu että tätä kautta tulee paljon enemmän apua.

Mitat on 177/97, 15-vuotta.

Kaks vuotta oli rehellisesti datausta. Istuin ennätykselliset 16 tuntia päivässä koneella.

Talvella oon yrittäny vetää ruokailuu terveellisemmäks.

Talvesta tähän päivään asti oon laihtunu reilut 10kg, muuten en tiedä tarkkoi lukemia

Ruokailut on mielestäni ok, oon lukenu paljon tätä foorumia, silti pitäny matalaa profiilia : D

aamu: puuro 150g hiutaleista, 2 ruisleipää maitoo + vitamiinitabletti
Kouluruoka, salaattia tulee syötyä
n. 15.00 koulusta tulee syötyä jotain pientä, rahkaa tai sen tapasta
Myöhemmin n. 18:00 syön kotona pääruuoan, eikä toi puoläiti tee salaattia koskaa -_-, joten ei salaattia. Kuulema vihannekset on liian kalliitta? mitä vittua sanosinko
Iltapala on pari ruisleipää + jotain leikkelettä päälle tee + maito

Myös syön fisuöljyy.

Salilla oon käyny, no, 4 kuukautta aktiivisesti. muuten on ollu on-off kerran viikos tyyliin.

Vapaa-ajan liikunta, hmm, pari kertaa tulee käytyä lenkkeillä. Kotona kerran viikossa tolla 15kg käsipainoilla heilun :D myös menee 4 leukaa myötäotteella ja 20 punnerrusta. En ole kömpelö, futiksessa yks parhaimmistosta. Tätä kyllä monet ihmetellä : D

Tähän mennessä on mennyt ihan hyvin, mutta oon ihan ulalla laihdutuksen suhteen.

Yritän nyt syödä kulutuksen vähemmän ja se onnistuu. Mutta kasvaako lihas siinä samalla? Murrosiän aikana lihas kasvaa ilman mitään treenausta, joten kuntosali myös tehostaa sitä? Onko asia näin?

Pitääkö dietata, ja mihin painoon tähtäisin ennenkun söisin + kaloreilla lihasten toivossa?

Mave, penkki kyykky maksimia en ole kokeillut, koska ei ole ollut kaveria varmistamassa. :s Kyllä laitan tuloksia, sitten joskus

Voisit tosta sun treenaamisestä enemmän kertoa, eli on joku kaksijakoinen vai miten ... ?

Sitten, aamupalalle kannattais ottaa jotain protskua, ja iltapalalle vähemmän hiilareita ja enemmän protskua.

www.kalorilaskuri.fi <-- saat laskettua päiväsi syömiset, ja koita saada proteiiniä ainakin se 2grammaa / painokilo.
Sitten on vielä http://www.fineli.fi/ mistä näät ruokien ravintoarvoja.

Ite jättäisin salitreenin vähemmälle, ja alottaisin esim bodypumpin, useammin lenkkeilyä, pyöräilyä jne. Siihen asti, kunnes painat 80 kilogrammaa, tai riippuu tietysti mikä on tavotteenasi (lihasmassa tai voima).
Tabletteja tuskin kannattaa vielä pitkään aikaan vetää yhtään.
Äitisi oli oikeassa kun sanoi, että aamupala on päivän tärkein ateria.
Voimaa on näköjään tullut, mutta painoa tulisi kyllä pudottaa vielä paljon.
Muista pitää kalorit pienenä, mutta silti paljon proteiineja 150-200g/päivä, eikä hiilareitakaan saa unohtaa.

No ei yhtään miksikään. Ihme neuvo jättää salitreeniä vähemmälle, jos kerran halua on salilla käydä ja lihasta kasvattaa. Salitreeni on todella tärkeää dieetillä jotta lihakset säilyvät. Noin nollista lähdettäessä jopa kasvavat ja joka tapauksessa ainakin vahvistut kovasti. 3-4 salitreeniä ja 2-3 aerobista viikkoon on IMO aika passeli.

Mä haluun kysyy hiilareista. Kannattaako niitä välttää? Koska oon lukenu jos keho on tyhjä hiilareista niin keho käyttää energiakseen kehon rasvaa.

Mun mielestä nopeiden hiilareiden määrä pitäs laskee minimiin, (ei tietysti koske palkkaria) mutta yleisesti jos on ylipainoa niin vältää näitä. Ja lisätä hitaasti imeytyviä hiilareita.

Taitaa riippua jonkin verran ihan ihmisestä että miten kroppa reagoi hiilareihin. Kannattaa kokeilla sekä vähemmillä hiilareilla että normaalilla määrällä. Kalorimäärä on kuitenkin se ratkaisevin tekijä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom