15-vuotias futaril polvet paskana reenivinkkejä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs polvi meni hajalle ja lääkäri sanoi, että puntilla voi käydä muttei jalkoja tietenkää voi tehdä. Eli oisko jotai ohjelmia?

Mitat on 181/70, syön terveellisesti siinä ei ole mitään ja paljon mutta jos jotain palautusjuomaa tai semmoista nii olisiko vinkkejä?

Kiitos jo valmiiksi:david:

Elikkäs polvi meni hajalle ja lääkäri sanoi, että puntilla voi käydä muttei jalkoja tietenkää voi tehdä. Eli oisko jotai ohjelmia?

Mitat on 181/70, syön terveellisesti siinä ei ole mitään ja paljon mutta jos jotain palautusjuomaa tai semmoista nii olisiko vinkkejä?

Haulla löytyy, eipä kestä.

Haet valmiin treeniohjelman täältä. Jätät jalat poies vaan kuvioista. Palautusjuomalla ei oikeastaan oo mitään väliä. Osta vaikka jotain valmista palautus- tai massajuomaa. Veikkaan että syöt liian vähän, meinaan 181/70kg on ihan tikku. Syö paljon, jos haluat että lihakset kasvaa. Proteiinia mukaan paljon.

Haet valmiin treeniohjelman täältä. Jätät jalat poies vaan kuvioista. Palautusjuomalla ei oikeastaan oo mitään väliä. Osta vaikka jotain valmista palautus- tai massajuomaa. Veikkaan että syöt liian vähän, meinaan 181/70kg on ihan tikku. Syö paljon, jos haluat että lihakset kasvaa. Proteiinia mukaan paljon.

Yleensä futarit ovat tikkuja, syytä tähän en tiedä. Kai lihas massa haittaa juoksua?
Toi sana "futari" ilmeisesti meinaa että lihaksia ei ole tarkoitus kasvattaa IMO :david:

Pientä huumoria :)

Mutta voit tosiaan ottaa normi ohjelman ja olla tekemättä vaan jalkoja. Jos et halua että lihakset kasvaa niin et sitten tee kaikkea kuin kerran.
Tai mikset voi jatkaa kuten ennenki, mutta ilman jalkoja?

Mikäs siellä polvessa mättää?

Terveyskeskuslääkäri / Yleislääkäri / Ortopedi sanoi... ?

Elikkäs polvi meni hajalle ja lääkäri sanoi, että puntilla voi käydä muttei jalkoja tietenkää voi tehdä.

Aika jännä jos ei saa tehä mtn :o Kaverilta kiellettii ja teki ja kuntoutti ite sitä ja polvi oli hyvässä kunnossa siihen nähden mitä lääkärit sano sen olevan ELI "PASKA"(leikattu 2 tai 3 kertaa ja kaverille sanottu että et ikin enää urheile).. Mä kyllä tekisin kevyttä treenii
polvea ympäröiville lihaksille , koska polvi saa siten paremman tuen!

Aika jännä jos ei saa tehä mtn :o Kaverilta kiellettii ja teki ja kuntoutti ite sitä ja polvi oli hyvässä kunnossa siihen nähden mitä lääkärit sano sen olevan ELI "PASKA"(leikattu 2 tai 3 kertaa ja kaverille sanottu että et ikin enää urheile).. Mä kyllä tekisin kevyttä treenii
polvea ympäröiville lihaksille , koska polvi saa siten paremman tuen!
Juurikin näin. Itsekkin tekisin jotain kevyttä jalkajumppaa senverran mitä polvi kestää. Jos sattuu, niin keyemmin sitten.

Moni rupee turhaan liikaa varomaan polvea / vammaa . Sitten lihakset rappeutuu ja esim. polven tuki vähenee huomattavasti iän myötä , jolloin uudestaan luokkaantumisen riski kasvaa. Myös urheilun vähenessä tulee helposti lisäpainoa joka taas rasittaa enemmän polvea kuin se että sulla se paino tulee lihaksen muodossa joista osa on jaloissa tukemassa vamma aluetta.

Moni rupee turhaan liikaa varomaan polvea / vammaa . Sitten lihakset rappeutuu ja esim. polven tuki vähenee huomattavasti iän myötä , jolloin uudestaan luokkaantumisen riski kasvaa. Myös urheilun vähenessä tulee helposti lisäpainoa joka taas rasittaa enemmän polvea kuin se että sulla se paino tulee lihaksen muodossa joista osa on jaloissa tukemassa vamma aluetta.

Juuri näin. En kylläkään tajua kuka lääkäri sanoo ettei jalkoja saa reenata vaikka polvi olisi jollain tavalla "rikki!.
Itsellä meni polvesta ristisiteet poikki ja lekuri suositteli että reenaan ihan normaalisti että leikatulla polvella on sit enemmän lihasta siinä ympärillä tukemassa jalkaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
tietämättä enempää, mikä polvessa mättää, niin kyllä itsekin hyvin pystyy treenaamaan, tosin polven rikki menosta tulee huhtikuussa 3 vuotta. Itseltä meni polvilumpiosta jalka poikki 3:sta kohtaa, nivelsiteet poikki, ja rustot murskaksi, ja titaania laittoivat jalan sisään silloin, kyllä se kestää, vaikka toisen jalan reisi itseä häiritseekin, kun on hieman pienempi kuin toinen, mutta täytyy olla onnellinen kun edes voi treenata, saati kävellä, lääkärit kun sillloin sanoi, ettei enempää olisi voinut jalkaa rikki saanut (kiitos jurrin :itku: ) , ja kertoivat silloin jo tekonivelestä, jonka varmaan laittaa..onneksi ei tarvinut! Treeniä vaan !

Ei ne lihakset kovin paljon sitä polviniveltä tue. Tärkeämpää on, että etureiden ulko ja sisäsyrjän lihakset ovat tasapainossa. Jos toinen puoli on paljon vahvempi niin voi tulla jotain ongelmia.

Jesuiitta: -Eikö? Mä perkeles olen elänyt sitten vallan väärässä uskomuksessa, kun olen toisin ymmärtänyt lukemani. Kerrtoko vielä että mikä/mitkä sitä polvea sitten tukevat? Juu, toki siellä on nivelsiteet ja muut härpäkkeet, mutta mikäs sen polven tärkein tuki on, jossei lihakset?

"Ei ne lihakset kovin paljon sitä polviniveltä tue."

Ja ketjun aloittajalle: -Hae toki toinenkin mielipide tuolle asialle, jos läkäri kerta oikeasti on kieltänyt jalkojen treenauksen. Mikäli pystyt kävelemään ja esim. portaita nousemaan, kyllä ne jalat treenausta kestää ja treenauksen avulla paremmin sitä "normitoimintaakin". Toki liikkeet ja vastuksen määrä pitää valita tarkoitukseensa sopivaksi ja sellaisiksi, että ne tukevat juuri sun ongelman korjausta. Niihin saat esim. fysioterapeuteilta ohjeet.

Mulla meni myös jalkapallossa polvi pari vuotta sitten rikki. Puolivuotta lääkäri käski liikuntakieltoa. Tuttu fysioterapeutti kuitenkin neuvoi hyviä kuntouttavia ja vahvistavia liikkeitä polven ympärillä oleville lihaksille ja painotti reisien venyttelyä todella paljon. Nyt on polvi ollut jo vuoden kunnossa eikä mitään ongelmia siltä saralta! (Tosin 3 välilevyn pullistumaa löytyy selästä mutta se onkin jo toinen tarina :jahas:)

Ai täällä on "sielunveljeni" :D
Mulla on kanssa polvet surkeessa kunnossa futisuran jälkeen, mutta nykyään käyn puntilla ja pystyn jalkojakin tekemään tosin prässiä en voi tehdä mutta reiden ojennukset yms onnistuvat.

Eli odotat vaan viikon pari ja sitten alat treenaamaan jalkoja (mutta älä tee prässiä, tai voihan sitä ensin pienellä painolla kokeillä, mutta jaloittele vähän joka sarjan jälkeen koska silloin tuntee jos polvi ei kestä).

Ok, miten 15vuotiaalla voi olla polvet jo aivan sökö?? Onko vedetty sukille muutama liukutaklaus?

Itsellä olin tähystyksessä ja kierukkaa korjailtiin ja kirurgi anto heti käskyn alkaa jumppaamaan jalkaa.

Tietenkin siihen polven reenamiseen vaikuttaa mitä sieltä on mennyt hajalle, nivelsiteitä vai jotain muuta. Jotenkin haisee koko threadin aloittaja ihan trollilta..

Jesuiitta: -Eikö? Mä perkeles olen elänyt sitten vallan väärässä uskomuksessa, kun olen toisin ymmärtänyt lukemani. Kerrtoko vielä että mikä/mitkä sitä polvea sitten tukevat? Juu, toki siellä on nivelsiteet ja muut härpäkkeet, mutta mikäs sen polven tärkein tuki on, jossei lihakset?

No tukee tukee, mutta ei siellä polvessa ole samanlaisia ihan pelkästään tukemiseen tarkoitettuja lihaksia kuten esimerkiksi olkapäässä on.

Back
Ylös Bottom