14-vuotias nuori bodaajan alku tarvitsee neuvoa!!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Good job. Kiva mave tulos 1kk, en vaan jaksa uskoa tai sitten oon kateellinen ;)

Mutka tanko painaa kaiketi noin.10kg (?) jos kyseessä semmon 50mm levyille tarkoitettu. Itselläni on kotona käytössä 25mm kiekoille tehty mutkatanko jonka paino on 5kg.. että onhan noissakin eroja

Siis olen säännöllisesti käynyt kuukauden, sitä ennen sillöin tällöin satunnaisesti ja kaiken näköstä puiden pilkkomis/kantamis/nostelu urakoita tässä pitää koko ajan tehdä :D Tiedä oliko sitten ihan sääntöjen mukainen veto. Sen verran vielä tosta mavesta että selkä menee tukkoon todella helposti, ei tarvii montaa kertaa nostaa niin on selkä kipeenä monta päivää :(

mattiE sanoi:
venyttely on kyllä semmonen homma että siihen kun heti ryhtyy niin se säästää monilta kirosanoilta jo parin vuoden päästä kun paikat on niin tukossa ja on pakko venytellä ja tuntuu että siitä ei tule mitään!
Koitin tuossa jossain vaiheessa lyhyttä saliuraani venyttelyä. Alkoi vaan pännimään, kun venymistä ei sitten tapahtunut kirveelläkään. Sanokaa miten saa itteensä lisää venyvyyttä. Venytyksiä koitn 30sec - 2min eikä venymistä vaan tapahtunu pidemmälläkään aikavälillä... Tekis mieli sanoa se perus :anssi: että se on geeneissä mutta enpäs sano.. :D

MeGaeGo sanoi:
Mitäs neuvoja karjut antas mulle. Oon suunnillee saman kokonen ku Zadez (175cm 62,5kg) ikää parin päivän päästä 15wee. Pena n.70kg, Kyykky 80kg (ei oo uskaltanu laittaa enempää) ja MaVe 110kg. Oon nyt suunnillee kuukauden käyny salilla 2 kertaa viikossa (ti ja to). Tekniikoita olen kysellyt netin välityksellä "konkareilta" ja paikan päällä jumppamaikka niitä vähän katsellut. Ongelmia: Oikean käden kyynärpää lähes koko ajan sökönä, johtuu varmaan pesis harrastuksesta, koppari kun olen pitää heittää nii kamalan kovaa ja pitkälle :) , selkäni on suhteessa jalkoihin pitkä ja jotenkin tuntuu että se olisi heikko, olisi kiva jos kertoisitte hyviä selkää vahvistavia liikkeitä. Pituuskasvu loppui varmaan jo tähän sillä isän ohi mentiin pari kuukautta sitten. Kesälomalla olis tarkotus käydä 3 kertaa salilla viikossa ja muut päivät kuluvat pesistä pelaillen. Jos gurut nyt kertoisitte olka,ojentaja,selkä ja vinojen vatsalihasten liikkeitä joista olisi hyötyä niin olisin kiitollinen. Tuolla oli jo tosiaan puhetta jo noista nivelistä onko mitään keinoa jolla ne sais kestämään ?

Ja laitetaan sitten tänne vielä tällänen kysymys että paljonko mutkatanko painaa :D Kavereide kanssa ollaan sitä kovasti mietitty.

Kiitän.

Kaukana gurusta (nimimerkki maailman hämäävin) mutta:
Olkapäät: Pystypunnerrus edestä(etu- ja sivuolkapäät), viparit sivuille suorana seisten(sivuolkapäät) ja etukumarassa(takaolkapäät)
Ojentaja: ranskalainen punnerrus, taljapunnerrus ja kapea penkki
Alaselkä ja pakarat: maastaveto eri muotoineen
Yläselkä: latseille leuanvedot ja ylätalja, lapojen lähentäjille eli trapseille kulmasoutu tangolla tai käsipainolla ja alatalja
Vinoille vatsoille kiertoja lisäpainon kanssa, kannattaa ehdottomasti ottaa myös syville vatsoille voimapyörä tai jokin vastaava mukaan niin selkä pysyy hyvin suorana. Kannattanee varmaan mennä sitten aika hyvin kyynerpään ehdoilla.

Ole hyvä. Mutkatankoja on erilaisia, vahdit vaan että pikkuhiljaa saat enemmän painoja lisättyä, painoi tanko mitä tahansa.

Edit: Bonefish, venyttelyn ainoa etu ei ole venymisen parantuminen, auttaahan se palautumisessakin.

Joonaz sanoi:
Good job. Kiva mave tulos 1kk, en vaan jaksa uskoa tai sitten oon kateellinen ;)
No eipä tuossa mittään erikoista ole, itsekin taisin ottaa ekalla kerralla 110kg sillon suunnilleen saman ikäisenä ja kokoisena. Samalla paskalla sjmv tekniikalla kun nykyäänkin :)

BoneFish sanoi:
Koitin tuossa jossain vaiheessa lyhyttä saliuraani venyttelyä. Alkoi vaan pännimään, kun venymistä ei sitten tapahtunut kirveelläkään. Sanokaa miten saa itteensä lisää venyvyyttä. Venytyksiä koitn 30sec - 2min eikä venymistä vaan tapahtunu pidemmälläkään aikavälillä... Tekis mieli sanoa se perus :anssi: että se on geeneissä mutta enpäs sano.. :D

onhan niitä ihmisiä jotka on kankeempia luonnostaan. se tarkottaa enemmän töitä liikkuvuuden eteen. siitä voit olla varma että lihaksen koko kasvaa nopeemmin kun niitä kunnolla venyttelee.

sun pitää koettaa tehä vaikka 4kpl min venytyksiä per lihas, vaikka 4 tai 5 kertaa viikossa. siihen kuluu perkeleesti aikaa, tiedän, but life is full of choices :)

MeGaeGo sanoi:
. Sen verran vielä tosta mavesta että selkä menee tukkoon todella helposti, ei tarvii montaa kertaa nostaa niin on selkä kipeenä monta päivää :(

NO sitte kyl voi tekniikas olla vika.Koska jos selkä on monta päivää kipee ni se ei kyl oo tarkutus varsinki jos oot jos monta kuuta liikettä veivannu ja vieläki tulee kipeeks.Vai onko toi kipu iha sellasta reenikipuu vai oikee kunnon jomotusta

Enemmän reeni kipuu ja ei tuota mavee oo montaa kertaa tullu tehtyä. Tänää tein penkkiä ja piti lopettaa kun rupes toho kyynerpäähän koskee nii helvetisti, tais tulla lekurireissu :/

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom