13w, lisää voimaa, nopeutta ja kestävyyttä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Noniin tänään kävin ensimmäisen kerran punttarilla, vaikutti ihan ok menolta. Siis kaverin kaa (hyrrr isot sedät on pelottavia), + painivalmentajien johdolla. Ajattelin nyt postata tänne kun kiinnostaa miten kannattaa jatkaa tästä.

Tavoitteet: joku yli 2600( vanha 2400) ois kiva juosta coopperii kesällä. Penkistä joku +50 kg(en o kokeillu vielä) ja 100m ois hyvä mennä alle 14s. Ja pahin 10 leukaa, joita en saa yhtään, ja hauis onkin ihan säälittävän kokoinen, eli haluun sitä isommaks . Niinjoo ja tärkein on ofc. et voitan kaikki kädenväännös :hyvä:.

Taustat mulla on ihan hyvät, oon harrastanu painii 6-7v lähtien, uinnissa olen hyvä kuten myös hiihdossa (ja in that way laskettelussa) oon 168cm pitkä painan pari kiloo vajaat 60kg ja oon omasta mielestäni keskiarvoa paremmassa kunnossa.

Tänään kun kävin ekaa kertaa punttarilla tein: rinnalle vetoa, sitten kyykkää (en oo varma, pistin painon rinnalle ja tein kyykkyjä) molemmat pelkällä tangolla(18kg) molempia jotain 4x10 sarjaa, ja sitten vatsoja ja selkiä jonkinlaisissa telineissä, oli muuten kivaa.

Niin ja nyt kertokaa miten pääsen kohti tavotteita, ja mitä urheilumuotoja kannattaa harrastaa.

Kysymyksiä:
1. Jäänkö alimittaseks kun käyn puntilla (tankoa enempää en laita painoa)?

2. Miten lähen parantamaan coopperin tesin tulosta

3. Miten saan leuanveto tulosta helposti ylöspäin (0 nyt)?

4. Miten paljon ja millaista liikuntaa? (paini 1 krt. viikossa)

5. Millaisia liikkeitä puntilla, ja miten paljon (voin käydä kerran viikossa puntilla)

Kaikki vinkit on tervettuleita:kippis1:

Voi mahoton, onkohan tämä nyt joku provo, vaiko ihan totta?
Oikea paikka saattais olla tuolla "aloittelijan peruskysymyksiä"-threadissa

Tutustuppas vaikkapa tähän sivustoon vähäsen, löytyy varmasti sopiva ohjelma ja vastaukset näihin kysymyksiisi. Lue asioista, ota itse selvää. Jos nyt kuitenkin aikani kuluksi vähän kirjoitan jotain, joku muu saa jatkaa, jos sattuu inspiroimaan.

Vastauksia kysymyksiisi:

1. Et jää.

2. Käyt lenkillä, kävellen, juosten, pyörällä, kunhan käyt, ni kunto nousee.

3. Helppoa tietä ei ole. Teet salilla ylätaljaa ja koetat roikkua tangossa ja tehdä sen yhden leuan niin pitkälle kuin nousee ja usein.

4. 1-3 viikossa punttisali ja lenkkeilyä 1-3 kertaa viikossa, miten hyvältä vaan tuntuu. Enemmän ainakin kuin kerran viikossa tohtii urheilla.

5. Katso aloittelijoiden osion trhead (FAQ: Treeniohjelmat lihaksen kasvatukseen ja ruokavalioesimerkkejä) ja valitse sieltä jokin ohjelma.

Nojoo, semmosta. Menestystä urheiluun ja tsemppiä!

Viimeksi muokattu:
Käske joku asiantunteva punttihäiskä kattomaan sun kyykkytekniikka kuntoon, niin ei pituuskasvun pitäisi kärsiä siitä.

Ota koroke kinttujen alle kun teet leuanvetoja, eli niin ettet päästä käsiä suoriksi asti.
Tee niin pientä liikettä, että jaksat tehdä muutaman toiston.
Vähitellen kun voimaa tulee, niin voit päästää käsiä enemmän suoriksi.
Ja treenaa ylätaljalla myös.

Mitenkäs tuo coopperi kun täällä lukee tällaista? :jahas:

...monesti olen rääkännyt itseni aivanloppuun puolella tuhannella punnerruksella, myös vatsat(kaikki variaatiot) menee helposti, coopperiinki menee +2800, lyhyidenmatkojen juoksussa olen huono... Mutta kaikki lajit menee ihan kohtuu hyvin...

Leuoista, vedä alkuun lyhkäsiä 4-6 toiston sarjoja avustettuina, eli joku nostaa jaloista tai mistä kiinni saa. Voimien kasvaessa avitusta entistä vähemmän kunnes leuat menee omin voimin.

edit: toi koroke jalkojen alla on myös hyvä keino

Joku typo ollu toi 2800, 2400 tarkottanu. Niin ja sillonkun vetelin vielä noita punnerruksii tollasta sarjaa tein ns. puolipunnerruksia.

pahin 10 leukaa, joita en saa yhtään, ja hauis onkin ihan säälittävän kokoinen, eli haluun sitä isommaks

oon omasta mielestäni keskiarvoa paremmassa kunnossa.

Oonko ainoo kenen mielestä tässä on jottain ristiriitasta?

Tarkoitukseni ei ole loukata mutta ihmettelen miten noin nuoresta lähtien paininut kaveri ei saa yhtään leukaa? Tuo tuntuu minun aivoilleni mahdottamalta :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Amatoori, ei ole mitään hävettävää, jos tulokset ovat ennen treenamisen aloittamista melko huonot. Kannataa kertoa lähtötaso ihan rehellisesti ja liioittelematta, niin muiden on helpompi auttaa. Ittellä oli kaikkien kuumottama penkkimaksimi kutakuinkin 55kg, kyykkyä tein varovasti 60kg:llä jne. kun salitouhut aloitin vaikka ikää oli yli kakskymmentä ja painoakin lähes 90kg. Pohjalta kaikki joutuvat aloittamaan..

Olet vielä kovin nuori ja kroppasi kehittyy nopeasti, pidähän painiharrastuksesta kiinni, salitouhut on varmasti hyvä apu siihen lajiin. Anyways, tsemppiä treeneihin ja onnea ja menestystä muutenkin!:rock:

Ihan niinku tuolla aiemminkin todettiin, että Cooper-tuloksen saa parhaiten nousuun, ku treenaa ihan lenkkeilyllä ja pyöräilyllä. Kunto kun nousee, niin Cooperikin alkaa kulkemaan.

Ja mitä saliin tulee, niin kannattanee pitäytyä ihan perusliikkeissä ja keskittyä hyvään tekniikkaan. Luulisin, et painivalmentajiltakin löytyy hyviä neuvoja salitreeniin ja toki täälläkin kannattaa näitä aloittelijoiden juttuja lukea, niin pääsee hyvään alkuun.

TSEMPPIÄ!

Tässä tapauksessa suosittelen kysymään painivalmeltajalta ohjelmaa jos haluat puntin paini tukevaksi. Painijoiden treeni salilla on hieman erillaista kuin esim kehonrakentajan ja se koostuu myös eri liikkeistä.

Sain 12 leukaa vuosi sitten vaikken käynytkään salilla, ainoa voimaharjoittelu tuli erään kamppailulajin treeneistä (hanmoodo). Sen jälkeen tulos hieman laski, mutta nyt kun olen ylätaljalla treenannut, kun en ole kovin paljoa leukoja jaksanut vetää olen taas kehittynyt aika hyvin eli kannattaa ylätaljaa käyttää siihen ;)

Vielä sen verran, että ite alotin Arnoldin kultaisella kuusikolla treenaamisen (löytyy täältä) ja nyt 3 viikon aikana tuloksia on näkynyt jo hieman eli se toimii. Ja kannattaa toki aloittaa hieman kevyemmin ettei heti ole aivan tukossa ja seuraavissa treeneissä ei jaksa.

Oonko ainoo kenen mielestä tässä on jottain ristiriitasta?

No siis leuanveto yksinänsä ei kerro täyttä lihaskuntoa, se on vain yksi osa sitä.

"Tuo tuntuu minun aivoilleni mahdottamalta "

Ei oo, se on katos reenaamisesta kiinni.Pelasin minäkin 2-2,5-3 kautta(mikä se tarkka luku onkaan) jääkiekkoa ja niiden kausien aikana en saanut muistaakseni tehtyä yhtäkään puhdasta punnerrusta.

Back
Ylös Bottom