13-vuotiaat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tantsu
  • Aloitettu Aloitettu
No ite oon kans 13.v ja penkissä paras sarja on ollut 60 kilolla 3 toistoa jaksoin viimevuonna eli 12.v tehdä 50 kilolla 13 sarjan ja kirjoitin siitä suomi 24 foorumille ja kysyin mikäköhän mahtaisi olla minun maksimini.Sieltä vastattiin että siinä 70-80kg paikkeilla vaan eipä ollut.Muttta kyllä se ainakin minun mielestä olisi mahdollista eikä edes ihmeellistä jos joku 13.v nostaa yli 70 kg penkistä.Koitan kanssa saada vuoden loppuun mennessä sen maksimin sinne 75 kg tienoille. Teen tällähetkellä sitä miken 6x6 ohjelmaa ja toivon että se saisi tuon maksimin nousuun olen muuten pitkä 183cm ja painan 80kg jos jotain kiinostaa.

Jep, hemmeti nykyään nämä 13v jannut on isoja. Onneksi omal salil ei pyöri näitä ''183cm & 80kg'' sällejä ja pena 80kg. Itse saatoin olla 152cm, kun olin 13v.

Ei tosiaan ole mahdotonta että 13v poika nostaa yli 70kg. Ite kun olin 13v, nostin penkistä 50kg, enkä ollut koskaan salilla käynytkään, koulussa vaan kuntotestien yhteydessä testasin huvikseen maksimin. Mitat oli tuolloin 165-170/50. Sitten viime keväänä ollessani 15v ja aloin käymään salilla, testasin ekana päivänä maksimit kaikissa voimanostoliikkeissä: pp:65kg mave:2*100kg jk:100kg. No mavessa en testannut ykkösmaksimia, kun ei ollut vyötä. Ja silloin oli mitat 177/63

Muistakaa ihmiset se,että on aivan vitun sama kuinka paljon nostaa 13 vuotiaana.Se ratkasee kuinka paljon nostaa siinä 30-40 ikäsenä.Sillon ne oikeet tulokset tehää.

Penasitko noin paljon 13 vuotiaana:eek:

7 ja 8-luokan välisenä kesänä, kunnollisempaa treeniä oli takana vuosi... Tuo tosin oli sellasta vauhdilla tanko rintaan ja ylös vaan rytinällä:D Ja toi oli nytten ihan paska tulos, kun järestään kaikki meidän luokan pojat oli ottanu sen 100kg penkistä;)

7 ja 8-luokan välisenä kesänä, kunnollisempaa treeniä oli takana vuosi... Tuo tosin oli sellasta vauhdilla tanko rintaan ja ylös vaan rytinällä:D Ja toi oli nytten ihan paska tulos, kun järestään kaikki meidän luokan pojat oli ottanu sen 100kg penkistä;)
Noh on tuo melkosen kova tulos 13 vuotiaalle,ite taisin pystyä tollaseen vasta 16 v:nä.ihan mielenkiinnosta,paljon nykyään menee?

Liian vähän:D En tiedä kun en ole penkkaillu puoleentoista vuoteen, kun olkapään kipuilu kävi sietämättömäksi... Tarkotus ois uudestaan alotella penkkailemaan loman jälkeen.

Et oo pahemmin tainnu kahella. Mun kaveri nostaa 65kg eikä oo oikein ennemmin painojen kanssa leikkinyt. Se pelaa vaan jääkiekkoo.
Se nostaa 62,5kg. 65 jäi rinnalle.
edit. ja niin painojen kanssa leikkiminen on kyllä lähempänä kun painojen kanssa treenaaminen

Ite saan nykyään 3x70kg

Ikää on tosin nyt 14 mut täytin vast pariviikkoo sitten :D

Maksimi ehkä siinä 75-80kg en oo varma ku en oo testannu hetkee

MIken 2x6 vedän täl hetkel

En ala väittelee enempää, ku täälä on porukkaa, jotka tietää paremmin. Muistakaa kuitenkin, että missään vaiheessa en oo väittäny, että se ois mahoton. Vaikee kuitenkin uskoo noita juttuja. Niinku joku jo sanoki, että se vaihtelee ihan kehityksen mukaan. En lupaa enää syyä sitä paskaa mutta kyllä mää sen hatun päähän laitan, jos joku 13 v. näyttää mulle sen 75kg. Ku kattoo noita 13-15 v. jannuja, niin suurin osa on semmosia amisviiksi-kynäniska nörtteja, joten kyllä on hirveen vaikee uskoo niistä yhtään mitään. Kai niitä poikkeuksiaki sitten on, mutta ne on kyllä ihan marginaaliryhmä. Ite oon viistoista ja nostan semmosen vaatimattoman 70-75kg vähän päivän mukaan. Oon meiän luokalta selvästi paras ja kasiluokkien parhaimmistoa. Ei montaa jannua mee eelle, ja jos menee niin jollain 2.5kg:lla. Eli tosi vaikee uskoo 13 v. jannusta 75kg:aa. Vai onko meiän koulu sitten jotenkin erikoinen :D

Tainnu olla maailman vahvin 7-8 luokka kyseessä.

Ku kattoo noita 13-15 v. jannuja, niin suurin osa on semmosia amisviiksi-kynäniska nörtteja, joten kyllä on hirveen vaikee uskoo niistä yhtään mitään.

Meilläpäin kellään ei kasva viikset tuossa iässä :D (, tai kukaan ei olisi niin nolo että kasvattaisi amisviikset)

Ilmeisesti nä kovemmat nostajat aina tuppaa keskittymään jonnekki tietylle alueelle, ja toisesta paikasta ei sitten löydy yhtään. Kait se sitten jostain juomavedestä tai paikallisesta ilmanlaadusta on kiinni. :rolleyes:

Yläasteella parhaimmat nostivat ehkä 70kiloa. Nyt lukiossakaan ei ole kuin ehkä yksi tai kaksi kuka penkkaa satkun.

Onko näin :rolleyes: Jos katsotaan meitin koulua jossa on lähemmäs 700 oppilasta niin täällä on minun lisäksi 1 joka on melkein nostanut satakiloa...

Kuulostaa paljon realistisemmalta kun tuo Janpan. En sitten tiä sanoko Janpa sitä edes tosissaan, mutta jos sanoi ja oli vielä oikeessa niin anteeksipyyntö. Kovalta se kuitenki kuulostaa että lauma 13v poikia samalta luokalta rykis järjestäen 100kg penkistä :)

Eiköhän Janpa sanonu sen ihan vitsillä;)

Mä väittäisin että toi on paskaa... En usko että kukaan 13v nostaa 100kg penkistä... Täyttä paskaa... 70-80kg on siinä että se meenee vielä koska itse nostan siltä väliltä:D mutta 100kg on ihan vaan jotain pikkupoikien legendaa...

Back
Ylös Bottom