13 v pojalle vinkkejä penkki tuloksen parannukseen!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Poika13
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei!

Olen siis 13 v poika ja haluaisin vinkkejä penkkaamiseen. Tässä vähän tietoja minusta : pituus 165cm , paino , 55kg. Salilla olen käynyt jo monesti ,mutta penkistä olen nostanut vasta muutaman kerran . Tällä hetkellä nousee 45kg sitä haluaisin parantaa ylöspäin. Eli tänne vaan vinkkejä.:worship: ( esim millaisia sarjoja kannattaisi tehdä)

Eläkä unoha ojentajatreeniä ja ylipäätään kokonaisvaltasta ylävartalotreeniä (ja toki alavartalotreniäkin). Penkissä on kyse muustakin kun pelkistä rintalihaksista.

Ihan pakko: Tee paljon kyykkyä :evil:....

Tsoukki...
Hakuhakuhaku?

Niin ja jos kuitenkin sinne on mentävä niin ota rauhallisesti, harjoittele oikeaa tekniikkaa maltillisilla painoilla ja syö hyvin. Tekniikkaneuvoja voi kysyä salilla kokeneemmilta jos vaan uskaltaa. :D

Ihme ettei taas joku ehdottanu jotain lankkupenkkiä parantamaan penkkitulosta, jos sälli on muutaman kerran käyny salilla. Melkeen suosittelisin vanhenemaan jokusen vuoden ja treenaamaan vasta sitten, mutta jos kuitenki jo käyt, niin treenaat ihan normaalisti pari vuotta niin eiköhän se nouse.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä minäkin alotin treenaamaan jo 13-vuotiaana ja vielä mitään haittoja ole huomannut(saattaa johtua siitä että olen vasta vuoden tuosta vanhentunut:jahas:)

Minulla se tekniikka löyty ainakin aika pitkälti itse hakemalla ja kokeilemalla, tietysti täältäkin olen löytänyt paljon tietoa penkkaamisesta. Suosittelen vaan tekemään niin pienillä painoilla, että sen noston saa pidettyä kasassa, eikä tanko ala kaatumaan minnekään. Sitten vaan lisäät maltillisesti painoja, kun tuntuu
helpolta ja tekniikka alkaa löytymään. Itsensä on helppo rikkoa, jos tekniikka ei ole edes kohtuullisesti hallinnassa ja maksimeita yrittää joka kerta.

Sarjoista nyt sen verran, että teet alkuun vaikka vähän enemmän pidempiä ja kevyempiä sarjoja ja sitten kun alat päästä penkkaamisesta jyvälle niin lisäät painoja, vähennät ja lyhennät sarjoja.

Kannattaa treenata mahdollisimman monipuolisesti, mutta ehkä sinun kannattaa kuitenkin kannattaa kaikki hirveen raskaat kyykyt yms. jättää pois kun varmaan tuosta kasvat vielä aikalailla, tuskin pelkällä tangolla harjoittelemalla saat mitään vahinkoa aikaan.

Tärkeinä kuitenkin on, että teet niinkuin sinusta hyvälle tuntuu ja jos alkaa hirvittää niin löysäät sitten.

Fedit: Jotenkii tää mun viesti kuulostaa hirveen säälittävältä, kun yritän 14-vuotiaana neuvoa.

Kyllä minäkin alotin treenaamaan jo 13-vuotiaana ja vielä mitään haittoja ole huomannut(saattaa johtua siitä että olen vasta vuoden tuosta vanhentunut:jahas:)

Minulla se tekniikka löyty ainakin aika pitkälti itse hakemalla ja kokeilemalla, tietysti täältäkin olen löytänyt paljon tietoa penkkaamisesta. Suosittelen vaan tekemään niin pienillä painoilla, että sen noston saa pidettyä kasassa, eikä tanko ala kaatumaan minnekään. Sitten vaan lisäät maltillisesti painoja, kun tuntuu
helpolta ja tekniikka alkaa löytymään. Itsensä on helppo rikkoa, jos tekniikka ei ole edes kohtuullisesti hallinnassa ja maksimeita yrittää joka kerta.

Sarjoista nyt sen verran, että teet alkuun vaikka vähän enemmän pidempiä ja kevyempiä sarjoja ja sitten kun alat päästä penkkaamisesta jyvälle niin lisäät painoja, vähennät ja lyhennät sarjoja.

Kannattaa treenata mahdollisimman monipuolisesti, mutta ehkä sinun kannattaa kuitenkin kannattaa kaikki hirveen raskaat kyykyt yms. jättää pois kun varmaan tuosta kasvat vielä aikalailla, tuskin pelkällä tangolla harjoittelemalla saat mitään vahinkoa aikaan.

Tärkeinä kuitenkin on, että teet niinkuin sinusta hyvälle tuntuu ja jos alkaa hirvittää niin löysäät sitten.

Fedit: Jotenkii tää mun viesti kuulostaa hirveen säälittävältä, kun yritän 14-vuotiaana neuvoa.

Joo ei musta olleenkaan säälittävää kaikki neuvot tervetulleita:kippis1:

vatsoja en oo kokeellu muuta kun 200 asti.
Jaaha. Kannattaa ilmeisesti ottaa selvää vatsojen treenaamisestakin. Jos noin monta saat, on tekniikka 99% varmuudella pyllyllään. Ei siis ole tarkoitus heilua vaan hirveetä vauhtia ja repiä ittensä ylös lähinnä lonkankoukistajilla, vaan rauhalliseen tahtiin ja yrittäen tehdä työn vatsalihaksilla. Jos teet sen oikein, saa kymmenellä toistolla jo sellaisen polton, että tulee äitiä ikävä.

Muutenki tosi kevyttä treenii ton ikäsenä että ei kärsi koko kroppa ylikovasta treenistä isoilla panoilla. Vanhempana tulee vaa turhia kolotuksia muuten..

Jaaha. Kannattaa ilmeisesti ottaa selvää vatsojen treenaamisestakin. Jos noin monta saat, on tekniikka 99% varmuudella pyllyllään. Ei siis ole tarkoitus heilua vaan hirveetä vauhtia ja repiä ittensä ylös lähinnä lonkankoukistajilla, vaan rauhalliseen tahtiin ja yrittäen tehdä työn vatsalihaksilla. Jos teet sen oikein, saa kymmenellä toistolla jo sellaisen polton, että tulee äitiä ikävä.

Ihan oikein teen nousen rauhassa ylös ja lasken melkein maahan , mutta en ihan jotta se tuntuisi enemmän.

Ihan oikein teen nousen rauhassa ylös ja lasken melkein maahan , mutta en ihan jotta se tuntuisi enemmän.

Et silti tee lihastenkasvatusmielessä mitään sillä ansiolla että saat 200 vatsaa tehtyä. Lisäpainot tai vaikeammat liikkeet kehiin, jotta tulee sellaisia normaaleja 8-20 toiston sarjoja, kuten muillekin lihaksille.

Suositut

Back
Ylös Bottom