105-kilosten Suomen Cup osakilpailuna

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TENKKA
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kannattaa nyt Harri pitää taas sulat ja kaikki muutkin karvat kiinni kropassa..olivat esimerkkejä..eivät ivallisia kommentteja..
Eli ei ollut kyse mistään sun imagos romuttamisesta mestarina tai muuta mitä ehkä kuvittelit..

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Topi vuonna 09 sun tulos olisi ollut varmasti myös 0-1 toistoa ilman reenin reeniä jättipainolla. Lisäksi et varmaan tiedä, että olkapääni oli jo ennen kisoja puoliksi paskana, ja myös ojentajan seutu revähti ja keskeytin kisan. 70kg käsipainolla kärkiviisikko olisi tehnyt varmasti 5-10 toistoa tiputtamalla painon joka kerta lattialle. Tämä on minun veikkaukseni joten ei siitä kannata hernettä vetää nokkaan. Topi en ole kertaakaan maininnut ottavani 10 toistoa 75kg käsipainolla se tulee ihan sun suusta.

Piste.

Topi vuonna 09 sun tulos olisi ollut varmasti myös 0-1 toistoa ilman reenin reeniä jättipainolla. Lisäksi et varmaan tiedä, että olkapääni oli jo ennen kisoja puoliksi paskana, ja myös ojentajan seutu revähti ja keskeytin kisan. 70kg käsipainolla kärkiviisikko olisi tehnyt varmasti 5-10 toistoa tiputtamalla painon joka kerta lattialle. Tämä on minun veikkaukseni joten ei siitä kannata hernettä vetää nokkaan. Topi en ole kertaakaan maininnut ottavani 10 toistoa 75kg käsipainolla se tulee ihan sun suusta.

Piste.

No se on perkeleen hyvä et noin hyvin tiedät mun kokemukseni kässärillä ja punnerrus voimat sillä..eihän tässä tartte enää miettiä mitä seuraavissa reeneissäkään koittaa ku kysyy sulta vaan et tuleeko..SÄHÄN sen tunnut tietävän!!

En tiedä onko puolikuntoisenakaan sitten kauhean järkevää kilpailla..säästyy ainakin turhilta selittelyiltä jälkeenpäin ja voi joku muu lähteä tilalle..

Ai..se 70-75 kiloisella ja 5-10 toistoakin vaihtui jo pelkkään 70 kiloon.. Kärkiukot sä vissiinkin yleistit tossa tekstissäsi..joten..ketäs kaikkia se nyt sitten koskikaan..?
Herneet on kyllä joku ihan muu vetänyt..ei kuulu tapoihin..vituttaa vaan kun ihan päättömiä lauotaan taas sieltä suusta.

Mitä siihen painon pudottamiseen tulee 105 kg sm:issä, niin se alas-saattamis sääntö tuli Rauman kaupungilta. Melkein jokainen ymmärtää asian, kun näkee liikuntasalin puulattian ja esiintymislavan jossa laji suoritettiin. Laji haluttiin kuitenkin ottaa ohjelmistoon uutena ja näyttävänä lajina. Ja mitä siihen painon piilottamiseen tulee, niin ensinnäkin se ei ollut mitenkään kohdistettu Porilaisiin (me Raumalaisethan rakastetaan Porilaisia) Toiseksi ei vaan haluttu, että sitä rikotaan ennen kisoja. Ja kolmanneksi me ei oikein tykätä siitä, että meidän reenipaikassa käy ulkopuolisia reenailemassa ILMAISEKSI. Olkoon niin, että kisajärjestäjä määrää lajit ja painot niinkuin tähänkin asti ja kilpailijat kilpailee jos kykenee. Taisi meilläkin esim. voimaporras olla joillekin liian vaativa, kun tuli pari yllättävää poisjääntiä loppu metreillä.

Niin..kai se niin on ettei kumimattoja voi käyttää. Ja säännöt on sääntöjä joo..ei niistä sen enempää..painoa se ei silti tuo lisää siihen.

Tunne on Marko ihan sama teitä kohtaan..muutamaa poikkeusta lukuunottamatta..ei mun ehkä olis silti noin lapsellisiin keinoihin tarvinnut ruveta..kyllä täällä Porissakin osataan tehä metallista vaikka ja mitä.. :)
Rikkihän se olisi mennyt ihan yhtä lailla kuin teidänkin treeneissä..aijuu mut ku mä en osaa ku paiskoa.
Ja mitä tohon teidän reenipaikan kuluttamiseen tulee, niin on nyt vaan ollut teidän treenipaikkanne järkevien miesten kanssa kun yhdessä noita kisoja ollaan kierretty, että olen käynyt siellä ja he ovat käynneet täällä meillä treenaamassa, jota ei järin usein ole tapahtunut. Että Harjavaltaan on ovet kyllä muillekin auki..

Kykenemisestä ei ole kyllä teidän kisoihin tulossa mitään kysymystä..ja mitä mun tulooni teidän kisoihinne tulee..ilmoitinhan silti etten osallistu..toiset eivät osaa sitäkään tehä. Tän keskustelun jälkee kylläkin alkaa taas vituttaa että niin tein.
Sanotaanko nyt että oli HIEMAN tärkeempiin kisoihin valmistautuminen käynnissä ja ajattelin kyllä ottaa AIVAN kaiken hyödyn irti siitä reeniajasta mitä oli mahdollista, joten ei ihan sairaasti vituta etten teidän sm kilpailuihinne osallistunut..sai tuolla Ukrainassa aikaan jotain PALJON parempaa.. :)

Hoh Hoijaa noita Topin kirjoituksia. Taitaa olla pussillinen kovia herneitä vedetty nokkaan! Mulla on ihan sama vaikka taot 100kg käsipainolla mutta sitten sun täytyy harkita siirtymistä isojen miesten sarjaan pysyvästi. Meillä pienemmillä riittää ainakin vähäksi aikaa vähän pienemmät painot. Kyllä vahvin on aina voittanut, vaikka painot olisikin yleisöystävällisempiä eli ei mitään parin toiston rimpuiluja.

MIKSI, MIKSI tämä ainainen rutina ja valitus? Milloin on painot liian pienet milloin liian suuret, milloin on kahvat liian paksut ja milloin liian ohuet... lista tuntuu olevan loputon. Tosiasia kuitenkin on,että jos kilpailija vaan on kunnossa niin se on ihan sama mitä väline painaa tai minkämallinen se nyt sattuu olemaan. Muistan aikoja jolloin mentiin kisoihin ja välillä ei ollut hajuakaan lajiohjesta ja en muista kenenkään pitävän tälläistä rutinaa.
Nämä kisat on muutenkin muuttuneet liikaa pelkästään voimaa mittaaviksi. Alkujaan kisat kuitenkin mittasivat voimaa, nopeutta ja kestävyyttä. Nykyään kestävyys osio on hävinnyt kokonaan.
Lopettakaa toi älytön rutina ja keskittykään olennaiseen, TREENAAMISEEN.

Zone-sarja -42%
Minä olen jo senverran vanha mies, etti sitä jaksa keskittyä pelkästään reenaamiseen vaan pääpaino siirretään pikkuhiljaa rutisemisen puolelle. Nostan todellakin hattua sulle Topi MM pronssista, se pelasti sun kasvot.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En ymmärrä miksi harrastaa voimamiesurheilua jos pitää rutista lajeista. Monipuolinen jamppa käy kisoissa ja katsoo mikä on lopputulos eikä marise. Lisäksi omakohtaisesti pidän edelleen siitä ettei voimamiesurheilu kangistuisi liikaa kaavoihin. Tosiaan näyttävyyttä lisää se, että toistojaleissa toistoja tulee enemmin kuin parit. Siinä käy muuten niin, että osalla naaman punoituksesta arvaillaan milloin yrittää tehdä suoritusta....Tämä keveymmän luokan nostajien lajipainot ym. kannattaisi pitää järkevissä mitoissa. Tämä vain oma näkemys.....en kilpaile lajia itse vaikka joskus aikoinaan mukana rimpuilin. Kivaa puuhaa oli ja joskus ehkä tulevaisuudessa voisi pikkukisoissa käydä rimpuilemassa jos olisi sellain maltilliset painot. Nyt karkaa tarina käsistä. Kiitos ja anteeksi.

Jokinen: Niin siinä on päässyt käymään niin että tänä päivänä arvostus on lajissa siirtynyt enemmän sinne minne se kuuluukin..voiman puolelle.. Ja tämä tämän päivän MIELIPITEEN esittäminen on on vaihtunut myös 2000 luvun myötä "ruikuttamiseksi" tai "valittamiseksi"..

Koski: ..niinkuin jo sanoin niin se on joku muu kun on vetänyt herneet nenään..jos ette kestä mielipiteeni julki tuomista, niin kannattaa sulkea kone..Kyllä täältä vasta argumentti löytyy teille AINA..
Ja mitä tohon yleiseen siirtymiseen tulee, niin sen sarjan kisoja käyn koko ajan Suomen cupin merkeissä, muun muassa..toiset eivät pysty kuin menemään niihin yksiin kisoihin vuodessa ja niihinki tarvii puoli vuotta valmistautua non stoppina..

Julliboy: Niihin kaavoihin tässä koitetaankin olla kangistumatta..kyllä täällä ollaan riittävän monta vuotta tehty asiat joka kisassa lähes identtisillä painoilla..tässä ei vaan hyväksytä sitä että laji ja painot menevät eteenpäin..tai siis ainakaan Suomessa ei hyväksytä.

Lajin arvostus siirtyy voiman puolelle??? Sekös mikä vähentää tämän lajin näyttävyyttä ja katsoja ystävällisyyttä. Vanhan tyylin menoa ja meininkiä persoonallisine kilpailijoineen on näyttävää show-meininkiä ja lisää katsojien kiinnostusta ja arvostusta lajia kohtaan. Ns....parin toiston lajit ei lajin luonteelle sovi.

No eipä noita kisapainoja nyt voi helatiden nostaa. Se ei ole mahdollista vaikka laji meneekin eteenpäin;)

Topi pitää paikkansa, ettei kaikki pysty kisaamaan kuin yhden kisan vuodessa. On meinaan muutakin elämää. Mulle ainakin tämä voimamiestouhu on ollut kokoajan hyvä harrastus, enkä ole siitä ottanut tressiä / suunnitettut elämääni sen varalle. Mun pisin reenijakso yhteen kisaan on ollut 3-4kk eikä sekään kokoajan hampaat irvessä ja salilla käyn 1-2 kertaa viikossa, jos kerkeää. Joka kerta olen finaaliin SM kisoissa päässyt ja pari kertaa palkintopallille, eli keskinkertainen panostus ja kohtalainen menestys. Kertaakaan en ole valittanut yhdestäkään lajista kuten sinä.

ps. jos voittajan tulos jää alle 10 toiston niin silloin ei voida vielä sanoa, että laji on liian kevyt, jos puhutaan toistolajeista! Ja se on mun mielipide ja varmaan monen muun. Vahvin voittaa aina on sitten vähän kevyempi tai raskaampi paino (jos ei mennä alyyttömyyksiin).

Ainahan lajeista on rutistu - yleensä järjestävän paikkakunnan ulkopuolelta (olin itekin aikanaan melko hyvä siinä lajissa :)...tosi on kuitenkin, että se on aivan sama mitä rutistaaan, kisa on kisa ja ne ketä tulee paikalle on sen kisan parhaat tuloslistan mukaisessa järjestyksessä eli vahvin voittaa jos on tarpeeksi monipuolisen vahva kisan lajeihin (kaikkiin - kuten Aholan Jokke aikanaan sanoi, että jos on joka lajissa kolmen sakissa, niin yleensä voittaa kisan).

Jos ei ollut/tullut/ehtinyt/tähtäsi muualle/oli saunassa tai muuta, niin on turha ulvoa - luultavasti kaikkien Raumalla kisanneiden mielestä lajit oli sopivat - ja jopa osan katsojistakin mielestä..oli lajeja, missä osa jäi nollaan, niin kuin tämä surullisen kuuluisa sirkus-punnerrus, voimaporras yllätti monta miestä ja kiviä ei kukaan vienyt loppuun...farkuissa tuli tosi hyvin taso erot näkyviin ja merimieskävelyssä sama juttu - pari jamppaa spurttaili kunnolla ja loput yski enempi vähempi...vedossa oli painoa sopivasti myös näyttämään kuka oli porukan kovin vetäjä jne.

Tässä oli kyseessä nyt Suomen mestaruuskisa ja siihen lajit oli varsin passelit - turha siihen on maailmantasoa verrata, kun ei siellä maailmallakaan pärjätty juurikaan muussa kuin punnerruksessa, vaikka mitali tulikin...Ukrainankin kisassa lajit on ollut liian kovia, kun joka toisessa lajissa on väkeä nollapistein..

http://www.voimamiehet.fi/news?id=2959
http://www.voimamiehet.fi/news?id=2960

Vai pitääkös tässä alkaa vaikka parin parsitun myös MM-mitalistin alkaa purnaamaan, että miksei niitä kiviä nosteta toisin päin että aloitetaan 180kg:sta tai sitten otetaan 6.s kivi esim.200kg, kun kuitenkin siellä voisi olla 1-2 miestä mukana niitä nostamassa..tai esim. farmarit kävellään ensin niillä 160-170kg painoilla ja jos pääsee pudottamatta maaliin, niin voi keventää ja jatkaa matkaa...tai vaikka rengas voisi olla paljon painavampi, mitä monessa kisassa jne...aivan turhaa rutinaa/oman vahvan alueen korostamista ettei heikompiin alueisiin kiinnitettäis huomiota... kun kisajärjestäjät tekee monipuolisen kisan (niin kuin Raumalla oli), niin vahvin siellä voittaa huolimatta siitä vaikka jossain lajissa lasketaan toistoja tai jopa joudutaan sekuntikelloa käyttämään...

P.S. Edellä mainittu kehäraakkien osallistuminen on muuten aivan uneksintaa, kun ei siellä enää pärjättäiskään kun hommat on niin muuttunut menneistä ajoista..kuulemma.

Nonnii..pointtnii tuli siis tehtyä.. :) Mielipide = Valittaminen/ruikutus/poraaminen..got it..

Hyvä että tuli jo täällekin iälle selväksi.. :)

Ja punnerruksella tuli mitali Ukrainassa..sekin on hyvä juttu se..

Aikaisemmin jo tänne kirjoittelin muttei ollutkaan taas kerran tullut näkyviin vaikka luulin niin???

En edes jaksanut tai KERENNYT kaikkea lukea mitä olitte kirjoittaneet...mutta olen sitä mieltä että tämä sivu ei ole mikään "kiistelypalsta" vaan aivan jotain muuta!!! Keskustelut muista kuin 105kg.Wahwin Woimamies SC käykää muilla sivuilla jos suinkin mahdollista. Tämä on vanhan miehen pyyntö joka ei itse ole koskaan kilpaillut, mutta ollut hommissa mukana jo siitä alkaen kun voimamies kilpailut tuli Suomeen...elikkä aika kauan sitten!!! Keskustelunne saattaa sekoittaa kyseisestä asiasta sellaisia henkilöitä jotka tulevat vasta nyt sivuille. Eikö vaan?
105kg. SC Wahwin Woimamies on tähän mennessä ilmoittautunut Kuikkaan 18 ja Haapajärvelle 15 Ilmoittautumisia otetaan edelleen vastaan. Hyvien rahapalkintojen (finaalin voittaja 500-700euroa) myös kakkonen ja kolmonen palkitaan näyttävien pokaalien lisäksi hyvin rahapalkinnoin!!!
Teretulemast niin Kuikkaan kuin Haapajärvelle!
Tenkka

saako kysya ihan kisoihin liittyvan kysymyksen?

Tuo vinopenkki juttu, kun en ole sellaista ennen nahnyt, alkaako se punnerrus rinnalta vai suorilta kasilta?

Kisoihin liittyvää saa tottakai aina kysyä :)
Tarkemmat säännöt ilmaantuvat näille sivuille ensiviikon aikana. Niin Kuikan kuin Haapajärvenkin lajien osalta. Myös säännöt molempien kisojen osalta. Ilmoittautumisia otetaan edelleen vastaan Kuikkaan Jarmo Hirvi 040-5928 112 ja Haapajärven kisaan joka on samalla 105kg. Wahwin Woimamies SC-finaali 050-5585 857.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom