100/100 Nettiyhteys 15 eurolla kuussa?(pääkaupunkiseudulla)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nauski
  • Aloitettu Aloitettu
se on ihan eri asia onko sillä mitään merkitystä saako sen leffan viidessä vai viidessäkymmenessä minuutissa, mutta jokatapauksessa 8mbit ja 100mbit liittymissä on vissi ero ja jos pitäisi valita kumman ottaisin, ottaisin tietysti tuon nopeamman. Miksi tyytyä vähempään jos voi saada enemmän.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Terminator2 sanoi:
Mieletön nopeus, mutta aivan turha normaali käyttäjälle (Kazaa, DC, Bittorrent)

Ainoastaan jos on joku nouseva "the scene" aloittelija ja haluaa pikapassia yhteisöön, niin tuolla connulla voi kerskua ja päästä uploadaajaksi helpostikin. Muuten en kyllä näe mitään järkeä ostaa tuota, sillä yllämainuttu 8/1 saunalahti 42 € kuussa on enemmän kuin riittävä.
Toi megan uppi on just se ongelma. Pysyy ratiot kunnossa torrenttimestoissakin kun on kunnon uppi. Ja mietipä millaisia servuja tolla konnulla voi pitää.. Jollain megan upilla servuja on turha lähteä pystyttelemään.

Se nopeus isojen filujen imutuksessa tuossa ratkaisee, ei se että kaista pitäis olla joka helvetin sekunti käytössä. Parempi kun ei ole.

Lainaus:
Liittymä on mahdollista saada kaikkiin kerrostaloasuntoihin pääkaupunkiseudulla riippumatta kaapeloinneista tai talon iästä. Keräämme nyt tietoja kiinnostuneista liittyjistä ja voit saada liittymän vain, jos taloyhtiössäsi sekä lähialueella on tarpeeksi halukkaita liittyjiä. Vain ilmaisemalla kiinnostuksesi meille voit saada liittymän.

Joku tossa hommassa haisee ja pahasti. No mene ja tiedä.

ps. Itse en jaksa ymmärtää sitä, että ainoat ilot ihmisille supernopeasta kaistasta liittyvät vain ja ainoastaan warettamiseen :rolleyes:

Ripe sanoi:
ps. Itse en jaksa ymmärtää sitä, että ainoat ilot ihmisille supernopeasta kaistasta liittyvät vain ja ainoastaan warettamiseen :rolleyes:
Täsmälleen samaa mieltä. 8/1 pitäis riittää jokaiselle, jos tosiaankin vain imuttaa. Sitten on jo omituista kun sanotaan, että uppi on huono. Kenen elämää se parantaa, että pystyy uppimaan warea lujempaa? Kuinka moni saa yleensä edes kasimegasesta mitään hyötyä? Se pullonkaula on ihan muualla kuin himakonnussa.

Hehee. Taitaa nyt kyllä ihmiset innostua liian aikaisin.
sfnet.tietoliikenne.yhteydentarjoajat
Tässä on teille lainaus jonkun ihmisen mielipiteestä uutisryhmässä sfnet.tietoliikenne.yhteydentarjoajat:

"Palveluntarjoaja joka ei ole/jolla ei ole:
- puhelinnumeroa web-sivuilla
- toimitilaa ?
- aiempaa historiaa Internet-maailmassa
- aiempaa historiaa yrityselämässä
- Teletoimintailmoitusta tehtynä Viestintäviratolle eli ei oikeutta vuokrata
kuparia operaattoreilta
- metriäkään verkkoa ?
- yhtään henkilöä töissä?

Avoimen yhtiön takana ovat omalla omaisuudellaan vastaamassa yhtiön
tekosista (virallisten rekisterien mukaan):
- Antti Juhani xxxxxxx, Espoo - s.1983
- Jari tapio xxxxxxx, Helsinki - s.1976
- Janne Markus xxxxxx, Espoo - s.1983 "

Edit: Hopsan, enpäs huomannut että Salomaa oli ehtinytkin jo pistää linkin tuonne uutisryhmiin.

tuolla newsseissä tulikin kaikki oleellinen ilmi.. yhtiön edustajat haluavat pysyä nimettöminä ja muutenkin annetaan vain ihan helvetin epämääräisiä tietoja. Hah, hype away boys, mutta paska tässä haisee ja pahasti.

Ripe sanoi:
Joku tossa hommassa haisee ja pahasti. No mene ja tiedä.

No mihin hittoon sä tarttet jotain nopeata kaistaa kuin warettamiseen, siis ihan tavallinen pulliainen? Paskat mihinkään. Erijuttu sitten jos joskus tulee jotain ihan oikeita palveluita, että voit vaikkapa leffan vuokrata verkosta ja katsoa sen ihan reaaliajassa koneeltasi tai telkkarista. Ei siis tartte hakea sitä levyä, pistää vaan webin kautta filmin pyöriin ja katsoo pois. En mä muuten keksi mitän hyötyä mistään 100/100 liittymästä on. Ihan normi kotiwarettaja pärjää 2/512 liittymälläkin aivan hyvin.

Timba79 sanoi:
Ihan normi kotiwarettaja pärjää 2/512 liittymälläkin aivan hyvin.
On se kivempi imasta DVDR-levyn image tunnissa (12Mbps) kuin kuudessa tunnissa (2Mbps). Tollasella törkeellä 100Mbps:n letkulla homma meniskin sitten niin vikkelään että huh huh, edellyttäen tietenkin että lataajalla on pääsy johonkin mistä tavaraa valuu tuota vauhtia.

joo pakkasellakin pärjää nailonsukat jalassa, mutta villasukat on silti kivat :D

Lord sanoi:
On se kivempi imasta DVDR-levyn image tunnissa (12Mbps) kuin kuudessa tunnissa (2Mbps). Tollasella törkeellä 100Mbps:n letkulla homma meniskin sitten niin vikkelään että huh huh, edellyttäen tietenkin että lataajalla on pääsy johonkin mistä tavaraa valuu tuota vauhtia.

Mukavampi ehkä, mutta hyöty on mikä?

Eli kertokaa joku, mitä hiton hyötyä tuollaisista nopeukista on, jos ei tuota järjettömän nopeaa waretusta nyt tueta?

Eikös se Ruotsin (asiaa tarkemmin tuntematta) 10/10 malli olisi paljon järkevämpi, eli vähän koko Suomenmaahan tuollainen mahdolliseksi järkihintaan?

Timba79 sanoi:
Eikös se Ruotsin (asiaa tarkemmin tuntematta) 10/10 malli olisi paljon järkevämpi, eli vähän koko Suomenmaahan tuollainen mahdolliseksi järkihintaan?
Mihin ihmeeseen sä tarvitset tommosia törkeitä letkuja joita ruåttalasilla on?
Eikös se 2048/512Kbps riitä ihan hyvin?

Ps. Tuo 100/100 -superletkuhan on jo todettu huuhaaksi ainakin tuon projektin osalta. Itse olisin toki ihan tyytyväinen tuohon esittämääsi 10/10 -tasoon. Nykyinen 12/1 on sekin ihan ok.

ei ole mitään järkeä rakentaa 10/10 verkkoa kun tuolla nopeudella ei kuitenkaan pystytä tarjoamaan jatkossa esim. leffapalveluja jne. Mahdollisimman nopea verkko vain suoraan niin jää enemmän vapautta palveluntarjoajille kehittää lisää palveluja jne.

Lord sanoi:
Mihin ihmeeseen sä tarvitset tommosia törkeitä letkuja joita ruåttalasilla on?
Eikös se 2048/512Kbps riitä ihan hyvin?

Ps. Tuo 100/100 -superletkuhan on jo todettu huuhaaksi ainakin tuon projektin osalta. Itse olisin toki ihan tyytyväinen tuohon esittämääsi 10/10 -tasoon. Nykyinen 12/1 on sekin ihan ok.

Juu ja 56 kbps modeemillakin maksaa laskut verkkopankissa sukkelasti. Riippuu ihan mitä sillä piuhalla tekee ja miten pitkään jaksaa sitä bittien lipumista vartoa.

Mulla on ollu 100 Mbps netti nyt vuoden verran ja onhan se helkkarin mukava ku esim. DC++:lla illassa tulee kevyesti 20-30 Gt kamaa (2-3 Mt/s, linux distroja) ja sisäverkosta DVDR puolessa tunnissa tai jotain ja aveja yms. voi katella suoraan lataamatta koneelle. Nopeuteen tottuu ja en kyllä hevillä palaa mihinkään 2/512 nopeuksiin. Tosin varmaan noi nykyiset 8-12 Mbps nopeudet on ihan riittäviä nykyisiin tarpeisiin. Sitten 5-10 vuoden päästä tilanne on varmaan taas toinen kun pitäisi saada jotain 30+ Gt:n HDDVD-R imageja ladattua tms.

Newton sanoi:
Juu ja 56 kbps modeemillakin maksaa laskut verkkopankissa sukkelasti. Riippuu ihan mitä sillä piuhalla tekee ja miten pitkään jaksaa sitä bittien lipumista vartoa.
Lukisit nää viestit ennen kuin lainaat toisten kirjoituksia.
Toi mun kirjoitukseni liittyi tuohon Timba79:n kanssa käytyyn dialogiin kotipäätteiden liityntänopeuksista. Et varmaankaan huomannut että itse puolustelin tuossa aiemmin nopeita liittymiä?
Ps. Toi 100Mbps taitaa olla ainoa hyvä puoli opiskelijakyläasuntoloissa. :)

Timba79 sanoi:
No mihin hittoon sä tarttet jotain nopeata kaistaa kuin warettamiseen, siis ihan tavallinen pulliainen? Paskat mihinkään. Erijuttu sitten jos joskus tulee jotain ihan oikeita palveluita, että voit vaikkapa leffan vuokrata verkosta ja katsoa sen ihan reaaliajassa koneeltasi tai telkkarista. Ei siis tartte hakea sitä levyä, pistää vaan webin kautta filmin pyöriin ja katsoo pois. En mä muuten keksi mitän hyötyä mistään 100/100 liittymästä on. Ihan normi kotiwarettaja pärjää 2/512 liittymälläkin aivan hyvin.

Juuh ehkä vähän epäselvästi ilmaisin itseäni. Tällä hetkellä ei todellakaan tarvi noin nopeaa liittymää mihinkään netin palveluun. Hyvälaatuinen streemava video esim. on sitten joskus tulevaisuudessa se mihin sitä tarvii. Palvelinkäytössä tuosta toki olisi nyt iso ilo tälläkin hetkellä. Pointtini oli se, että ihmiset tässä ketjussa jaksavat vain hehkuttaa kuinka hieno, mahtava ja upea tuollainen kaista olisi warettamiseen. Ihan kun isolla kaistanopeudella ei muuta tekisi ja waretus nopeasti olisi joku autaaksi tekevä asia.

Lord sanoi:
Lukisit nää viestit ennen kuin lainaat toisten kirjoituksia.
Toi mun kirjoitukseni liittyi tuohon Timba79:n kanssa käytyyn dialogiin kotipäätteiden liityntänopeuksista. Et varmaankaan huomannut että itse puolustelin tuossa aiemmin nopeita liittymiä?
Ps. Toi 100Mbps taitaa olla ainoa hyvä puoli opiskelijakyläasuntoloissa. :)

Sorry, piti viitata yleisemmin ketjun vaittelyyn mikä nopeus riittää mihinkin mutta anyways.. Saat mun puolesta digata nopeasta netistä :thumbs:

Lord sanoi:
Ps. Toi 100Mbps taitaa olla ainoa hyvä puoli opiskelijakyläasuntoloissa.
Muina hyvinä puolina voi ainakin omalta kohdalta mainita halvan vuokran yksityisiin verrattuna. Asunnon hyvän kunnon ja sijainnin (5 km päässä opiskelijakylastä). Se siittä off topicista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom