10 000e - Aikaa on, minne mennään?

Itse jemmaan sitä rahaa vielä eri paikkoihin mm. matkatavaroihin eli jos vaikka "taskut tyhjennetään" niin ei jäisi ainakaan ihan tyhjän päälle. Yleensä sitten kuukausien tai jopa vuosien jälkeen löytyy sitten aina näitä kätköjä, kun niitä ei reissun jälkeen enää muista tyhjentää. Se on silloin kuin ilmaista tuloa. :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onhan mullakin tilillä fyrkkaa enkä minä sitä Aasiassa kuljeta. Visalla saa seinästä rahaa.
Minä en henkilökohtaisesti lähtisi mihinkään reissuun ilman Visaa. Olisin sitten mieluummin vaikka himassa. Mitäs jos joutuu onnettomuuteen ja pitää leikata sairaalassa? Milläs maksat? Peukalonkynsilläkö? Vai kuljetatko vaikka 20.000 euroa mukanasi aina hätävaraa?

Ei se safetybox auta yhtään mitään, aukeaa yhtä helposti kuin sun selkäreppu kun ammattimiehet käy huoneessa. Eikä ne rahatkaan mitään auta sun safetyboxissa jos makaat itse tiedottomana sairaalassa.

Kiitos jälleen Huppe paskanjauhamisesta. On hienoa että modet niitä jotka alkaa näsäviisastelemaan , big up Iso H :hyvä:.

Jos kaikilla olisi niin helvetin selkeää se kuinka paljon ja helposti sitä rahaa/tavaraa pöllitään tuolla matkoilla niin eihän kukaan joutuisi varkauden kohteeksi!!!!

Itse ketjun aloittaja kun tuntui olevan kiinnostunut esim. yliarvostetun Taon sukellus reissuista , niin juurikin kyseisellä pikku saarella itsekin olleena tiedän että sielläkin näitä kivoja pikku ylläreitä länkkäreille tehdään. Tietenkin ihan joka puolella maapalloa keikataan kaikki mikä vaan sattuu olemaan jollekin sopivasti tarjolla.
En muuten keksi mistä ihmeestä tuo hirveä hypetys Taon sukellusmesta oikein tulee. Chumpon pinnacle on hieno paikka nähdä haita , mut muuten kyllä sukellettu jo suurin osa mestoista ihan puhki. Käyt korkeintaan ne kurssit siellä Koh tao diversilla ja sit suuntaat niiden järjestämälle liveboard reissulle joko Similanille tai Burmaan.

Järki päässä matkakassan kanssa (myös niiden korttien kanssa), eikä tietenkään niihin safety boxeihin pidä sokeena luottaa. Välillä sitä käteistä varmasti pakko pitää ja vähän järkeä käyttämällä selviää ilman murheita reissusta ;)

Jos laskeminen kiinnostaa niin jo mainittu Whistler on varmasti aivan unelma paikka käydä. Toinen vois olla Mammoth , mutta Aasiaan verrattuna saatkin sit varautua siihen työntekoon jos haluat pidempää reissua.

Itse lähdössä ens viikon perjantaina tuonne suunnalle ja reissusta ois tarkoitus tulla takas 9.1. Jos satut samaan aikaan Filippiineille niin vois nähdä.

Olen yksin lähdössä reissuun niin seura varmasti kelpaa aika ajoin :)

Mulla oli alunperin tarkoistu lähteä tonne reissuun tammikuun lopulla ja tulla helmikuun puolessa välissä pois. Tilanne on tällä hetkellä se, että saatan joutua nilkkaleikkaukseen, jonka takia reissu taitaa siirtyä hamaan tulevaisuuteen. Prkl!

Mutta kiitos ehdotuksesta :) Ois ollut hauskaa treffata :)

Rahat kannattaa jemmata vyölaukkuun (ruisleivän ja makkaran väliin). Vyölaukut ovat niin rumia, että kukaan ei varasta niitä ja sitä kautta rahoja.

Rahat kannattaa jemmata vyölaukkuun (ruisleivän ja makkaran väliin). Vyölaukut ovat niin rumia, että kukaan ei varasta niitä ja sitä kautta rahoja.

Muistaa pistää vielä sandaalit ja puoleen sääreen ulottuvat sukat jalkaan niin kukaan ei tule kymmentä metriä lähemmäksi

keep-calm-and-drink-beer.jpg

$(KGrHqQOKiQE60CMfSFNBOu9vDc)nQ~~60_35.JPG

En oikeastaan miten tämä liittyy aiheeseen...

Mulla on noilla reissuilla ollut housuissa sisällä ommeltuna ylimääräinen sisätasku. Myös rahavyö on ihan näppärä.
Ikinä ei ole mulle tai tutuille käynyt mitään halvoissa bungaloweissa (toki arvokkaat kannattaa jemmailla vaikka likaisiin sukkiin tms varmuuden vuoksi kun jättää sinne, eikä tietty paljoa rahaa tarttis olla messissä). Vaan kalliimmista hotelleista on siivoojan mukaan jotain kyllä lähtenyt. IPodia ja sen semmoista pientä.

Itse saastin helposti vuodessa ~5tonnia (suomessa), sitten myin auton turhana (oli maksettu kokonaan) niin rahaa jai ihan hyvin saastoon, viela asuntolainaakin lyhentelin ja otin vuokralaisen. Nyt tsekeissa vuoden-pari duunissa, sitten voisi suunnata johonkin lampimaan ainakin puoleksi vuodeksi miettimaan seuraavaa siirtoa. :)

Itsellani on vaan "ongelma" se etten pida kauhean kuumasta. Suomen kesatkin jos on lahempana 30 astetta on mulle tuskaisia, olen sellainen tyyppi etten malta missaan rannalla maata vaan aina olen menossa urheiluharrastusten jne. parissa. Joten en tieda oikeen miten joku Thaimaa sopisi mulle. Mutta eikohan sen kestaisi paremmin kun sen suomen -20. :D

Itsellani on vaan "ongelma" se etten pida kauhean kuumasta. Suomen kesatkin jos on lahempana 30 astetta on mulle tuskaisia, olen sellainen tyyppi etten malta missaan rannalla maata vaan aina olen menossa urheiluharrastusten jne. parissa. Joten en tieda oikeen miten joku Thaimaa sopisi mulle. Mutta eikohan sen kestaisi paremmin kun sen suomen -20. :D

Ilmastointi on aika välttämätön Thaimaassa - Hotelleissa ja kauppakeskuksissa on ihan ok aircon. Biitsillä saattaa tuulla sen verran että se viilentää joten sekin ok...Mutta keskipäivällä saattaa tosiaan olla helvetin kuuma jossain kadulla varsinkin krapulassa...Tosin kohtahan pohjois Thaimaaassa alkaa yöllä aikaan olla jopa aika viileätä.

Onhan mullakin tilillä fyrkkaa enkä minä sitä Aasiassa kuljeta. Visalla saa seinästä rahaa.
Minä en henkilökohtaisesti lähtisi mihinkään reissuun ilman Visaa. Olisin sitten mieluummin vaikka himassa. Mitäs jos joutuu onnettomuuteen ja pitää leikata sairaalassa? Milläs maksat? Peukalonkynsilläkö? Vai kuljetatko vaikka 20.000 euroa mukanasi aina hätävaraa?

Ei se safetybox auta yhtään mitään, aukeaa yhtä helposti kuin sun selkäreppu kun ammattimiehet käy huoneessa. Eikä ne rahatkaan mitään auta sun safetyboxissa jos makaat itse tiedottomana sairaalassa.

Kiitos jälleen Huppe paskanjauhamisesta. On hienoa että modet niitä jotka alkaa näsäviisastelemaan , big up Iso H :hyvä:.

Jos kaikilla olisi niin helvetin selkeää se kuinka paljon ja helposti sitä rahaa/tavaraa pöllitään tuolla matkoilla niin eihän kukaan joutuisi varkauden kohteeksi!!!!

En muuten keksi mistä ihmeestä tuo hirveä hypetys Taon sukellusmesta oikein tulee. Chumpon pinnacle on hieno paikka nähdä haita , mut muuten kyllä sukellettu jo suurin osa mestoista ihan puhki. .

Järki päässä matkakassan kanssa (myös niiden korttien kanssa), eikä tietenkään niihin safety boxeihin pidä sokeena luottaa. Välillä sitä käteistä varmasti pakko pitää ja vähän järkeä käyttämällä selviää ilman murheita reissusta ;)
Anteeksi, nyt en oikein tajunnut. Edelleen: miksi ihmeessä vaikkapa aloittajan kannattaisi kuljettaa 10000 e kukkarossa kun sen voi kuljettaa turvallisesti kortilla vaikkapa 1000e/kk nostovaralla? Mitä viisastelua tuo nyt oli? Osaltaan komppasin sun varoitusta bungaloweista ja varoitin myös safetyboxeista. En minä mikään maailmanmatkaaja ole mutta vuoden viettänyt Thaimaassa kuitenkin ja hieman heidän metkuistaan tiedänkin. Kyllä multakin on siivooja hotellissa lompakon tyhjentäny. Onneks ei ollu 10000 euroa vaan vain 100 euroa.

Muuten, miten voi sukeltaa jonkin mestan puhki? Jos itse olet jossain jo sukeltanut niin ei se tarkoita että joku muu ei kokisi siellä mitään, itselleen uutta ja hienoa. Olen minäkin Thaimaassa kiertäny koko maan etelästä pohjoiseen autolla ja lentäen ja silti en ole kaikkea nähnyt ja vaikka olisinkin niin en koskaan sanoisi ensikertalaiselle että se maa on jo nähty aivan puhki.

Pahoittelut jos loukkasin jotenkin. Kirjoitustyylini voi olla välillä heiman piikittelevää.

Onhan se jo ihan oman turvallisuuden takia järkevintä ulkomailla maksaa visalla. Jo ihan senkin takia et jos sun luottotiedot yms viedään ni pystyy asian vielä suomessa jotenkin korjaamaan. Eikä vain et "no sun elektronilta nyt vietii nää 10k. sori et saa penniäkää takas" mut jos sun luottokortilla tehdään 10k ostokset nii et ainakaan joudu maksumieheksi.

Off-topic: Matkoilla on itse asiassa hyvä olla kaksi luottokorttia (ei määrä ratkaise, vaan kaksi eri "luottotiliä"). Meinaan tilanne, jossa toinen kortti häviää syystä tai toisesta ei ole sekään mieluinen... sitä käteistä kun ei kuitenkaan ole liiaksi varalla. Jos tilinsä joutuu matkalla väärinkäytösten takia sulkemaan, niin rinnakkaiskorteista ei silloin paljon ole iloa.

Tekisin ehdottomasti kaakkois-Aasian (tjsp) kiertueen... Burma, Thaimaa, Kambodza, Laos, Vietnam, Malesia, Indonesia, Filippiinit ja ehkä muita.

Onhan se jo ihan oman turvallisuuden takia järkevintä ulkomailla maksaa visalla. Jo ihan senkin takia et jos sun luottotiedot yms viedään ni pystyy asian vielä suomessa jotenkin korjaamaan. Eikä vain et "no sun elektronilta nyt vietii nää 10k. sori et saa penniäkää takas" mut jos sun luottokortilla tehdään 10k ostokset nii et ainakaan joudu maksumieheksi.
Elektroniltakin "varastettu" saadaan takaisin. Fakta, itse sain kun tili tyhjennettiin.

Elektroniltakin "varastettu" saadaan takaisin. Fakta, itse sain kun tili tyhjennettiin.

Voi olla, että saadaan, mutta Luottokunta ei ole missään vastuussa, että näin tapahtuu. Luottokorteissa vastuu ja siten turva paljon parempi, koska kortin myöntäjä vastaa automaattisesti luvattomasta käytöstä.

Juu toki, ei siinä.

Mutta mutta, kahden kortin asiasta, niin ehdottomasti kannan mukana Electronia ja Masteria, jos Electron ei vaikka toimi tai katoaa.

Kuten kysyjä sanoi: Aikaa on. No itsellä kun oli aikaa niin vietimme sen ajan Thaimaassa. Mulla oli pari luottokorttia, joita en käyttänyt kuin "hätä"tilanteissa, muutoin pelasin paikallisella pankkikortilla, jonka sai helposti ja rahat siirtyivät tilille Suomen verkkopankista nopeasti. Ei mene nostopalkkioita jne. Toki varovaisempi pitää olla, jos sen kortin kadottaa, vastaat rahoistasi tilillä itse.

Anteeksi, nyt en oikein tajunnut. Edelleen: miksi ihmeessä vaikkapa aloittajan kannattaisi kuljettaa 10000 e kukkarossa kun sen voi kuljettaa turvallisesti kortilla vaikkapa 1000e/kk nostovaralla? Mitä viisastelua tuo nyt oli? Osaltaan komppasin sun varoitusta bungaloweista ja varoitin myös safetyboxeista. En minä mikään maailmanmatkaaja ole mutta vuoden viettänyt Thaimaassa kuitenkin ja hieman heidän metkuistaan tiedänkin. Kyllä multakin on siivooja hotellissa lompakon tyhjentäny. Onneks ei ollu 10000 euroa vaan vain 100 euroa.

Muuten, miten voi sukeltaa jonkin mestan puhki? Jos itse olet jossain jo sukeltanut niin ei se tarkoita että joku muu ei kokisi siellä mitään, itselleen uutta ja hienoa. Olen minäkin Thaimaassa kiertäny koko maan etelästä pohjoiseen autolla ja lentäen ja silti en ole kaikkea nähnyt ja vaikka olisinkin niin en koskaan sanoisi ensikertalaiselle että se maa on jo nähty aivan puhki.

Pahoittelut jos loukkasin jotenkin. Kirjoitustyylini voi olla välillä heiman piikittelevää.

No ei siis tietenkään kannata pitää 10k mukanaan , enhän mä sellaista tarkoittanutkaan. Iso summa se olisi jos vaikka tonnikin katoaisi matkabudjetista jonkun pitkäkyntisen matkaan.

Sit se puhkisukellus , sillä tarkoitin sitä että Koh Taon ympäristössä on sukellettu niin paljon että korallit ovat jo isolta osalta kuolleet. Se tarkoittaa siis myös sitä että siellä ei sitä vedenalaista elämääkään niin paljoa ole. Veneliikenne jo tuhoaa sitä korallia , sit lisänä kaikki ne välinpitämättömät sukeltajat , joiden on ihan pakko tökkiä ja repiä kaikkea kivannäköistä siellä pohjassa vaikka se "sukellus etiketti" nimenomaan kieltää kyseisen toiminnan.

En todellakaan väitä olevani mitään muuta kuin amatööri jolla muutamia kymmeniä sukelluksia takana , mutta reilu pari viikkoa kun koluaa Taon ympäristöä niin kyllä sen ikävän totuuden siellä vedenalla tajuaa. Tottakai siellä sitä nähtävääkin on jonkin verran , mut olis kiva tietää millasta siellä on ollut vaikka kymmenen vuotta sitten.

Jep jep.
Tänään piti ottaa yhteyttä suurlähetystöön, kun rupesi vähän huolettamaan, että kerkeääkö viisumi tulla. Sanoivat, että pitäisi keretä.
Lennot on nyt finskiltä edestakaisin ostettu, meno 8.11 - tulo 3.2. Eli sellaset 88 päivää. Olin ostamassa pelkkää menolippua, mutta "meni hermo" siihen, että vaadittiin paluulippu viisumianomusta varten, joten päädyin sitten ostamaan paluulipunkin. Pakko tulla tolloin takaisin - käyn pelastusopiston pääsykokeissa. Eli pikkasen lyheni reissu, eli tuskinpa mitään working holidaytä tähän tulee. Siellä Aasian suunnalla pääsiassa, mitenkä nyt keksinkään. Alku mennee Thaimaassa. Balia pidän yhtenä vaihtoehtona, jos surffaamassa kävis. Toki Thaimaasta sinnekkin matkaa melkoisesti. Mutta mutta, aika näyttää.
Eipä siinä, reissuvalmisteluja.
Eiköhän ihan hieno kokemus tule. Vois ottaa puoliläpällä jotku pääsykoekirjatkin mukaan.. Heh. Jos on vaikka tylsää.
Kameraa tässä vielä vähän arvon. Ei varmaan kannata järkkäriä mukaan ottaa? Liika anastusherkkä ja huolehdittavaa? Läppäri lähtee, samoin GoPro, sit varmaankin yks huonohko pokkari.
Ei nyt muu oikeastaan huoleta, kuin tuo tavaroiden turvallisuus, mutta onneks en oo liikaa alkoholiin menevä, niin ei tuu varmaan "sekoiltua" niitä jonnekkin.
Tiedä sitten, että kannaisko kokoeilla hommata Thaimaan pankkikorttia (et ei tulis nostomaksuja tms.), mutta en tiedä, liekkö niin hyötyä tän pitusella reissulla - vai kuinka paljonkohan säästäisin nostomaksuja?
Saa nyt nähdä, mitä tässä viimeisillä viikoilla unohtaa ja sählää. Meni nimittäin tuo viisumihakemus aika viimetinkaan..

kuulostaa todella huipulle reissulle ja aivan loistavaa etttä joku noin "uskaltaa" tehdä...
niin moni jauhaa, että kyllä mäkin jos ja jos...
huippureissua vaan ja hyviä kokemuksia :)

Jep jep.
Tänään piti ottaa yhteyttä suurlähetystöön, kun rupesi vähän huolettamaan, että kerkeääkö viisumi tulla. Sanoivat, että pitäisi keretä.
Lennot on nyt finskiltä edestakaisin ostettu, meno 8.11 - tulo 3.2. Eli sellaset 88 päivää. Olin ostamassa pelkkää menolippua, mutta "meni hermo" siihen, että vaadittiin paluulippu viisumianomusta varten, joten päädyin sitten ostamaan paluulipunkin. Pakko tulla tolloin takaisin - käyn pelastusopiston pääsykokeissa. Eli pikkasen lyheni reissu, eli tuskinpa mitään working holidaytä tähän tulee. Siellä Aasian suunnalla pääsiassa, mitenkä nyt keksinkään. Alku mennee Thaimaassa. Balia pidän yhtenä vaihtoehtona, jos surffaamassa kävis. Toki Thaimaasta sinnekkin matkaa melkoisesti. Mutta mutta, aika näyttää.
Eipä siinä, reissuvalmisteluja.
Eiköhän ihan hieno kokemus tule. Vois ottaa puoliläpällä jotku pääsykoekirjatkin mukaan.. Heh. Jos on vaikka tylsää.
Kameraa tässä vielä vähän arvon. Ei varmaan kannata järkkäriä mukaan ottaa? Liika anastusherkkä ja huolehdittavaa? Läppäri lähtee, samoin GoPro, sit varmaankin yks huonohko pokkari.
Ei nyt muu oikeastaan huoleta, kuin tuo tavaroiden turvallisuus, mutta onneks en oo liikaa alkoholiin menevä, niin ei tuu varmaan "sekoiltua" niitä jonnekkin.
Tiedä sitten, että kannaisko kokoeilla hommata Thaimaan pankkikorttia (et ei tulis nostomaksuja tms.), mutta en tiedä, liekkö niin hyötyä tän pitusella reissulla - vai kuinka paljonkohan säästäisin nostomaksuja?
Saa nyt nähdä, mitä tässä viimeisillä viikoilla unohtaa ja sählää. Meni nimittäin tuo viisumihakemus aika viimetinkaan..

Jos et mitään muuta muista niin muista edes matkavakuutus kuntoon koko reissun ajaksi. Normaali jatkuva matkavakuutus ei ole yleensä kuin 45 päivää voimassa, joten tarvitset jonkun jatkoajan tai siteen jonkun erillisen määräaikaisen vakuutuksen. Huomioi, että kotivakuutuksesi voi korvata myös matkatavarat ulkomailla (esim. If:llä toimii näin) niin et tarvitse erillistä matkavakuutusta matkatavaroille. Tämä kuitnkin kannattaa varmistaa kotivakuutusyhtiöstä.

Katsoin nopeasti, että matkustajavakuutus (sairauden ja tapaturman hoitokulut 0€ omavastuulla ilman kattoa) ilman pysyvän haitan korvauksia tai kuolemakorvausta sekä ilman matkatavarakorvausta olisi mulle Eurooppalaselta ko. Matkan ajalle joku 180€. Varmasti voi saada jostain halvemmalla, mutta Eurooppalainen taitaa olla ainakin hyvässä maineessa ja korvaukset pelittänyt sekä myös sairaalat hyväksyneet sen maksusitoumukset ilman että itse tarvitsee erikseen maksaa ensin laskuja. Muista, että matkavakuutuksessa on rajoituksia ettei korvaa tietyissä aktiviteeteissa (sukellus, benji-hyppy, vesiurheilu, humalassa tappeleminen yms.) tapahtuneita vahinkoja.

Mikäli sukellat niin vakuutusturvaa kannattaa lisätä DAN:n sukellusvakuutuksella joka korvaa evakuoinnit ja painekammiohoidot. http://www.daneurope.org/web/guest/sport-plans itse ottaisin tuon Silver Planin ja hintaa tulisi sille 86€. Danin vakuutuksissa on näköjään myös normaali matkustajavakuutus lisänä, mutta en osaa sanoa miten se on verrannollinen suomalaisiin matkustajavakuutuksiin. Voi olla, että pärjäisit pelkästään tällä ilman erillistä matkustajavakuutusta? Mielenrauhan takia ottaisin lisäksi kuitenkin tavallisen matkustajavakuutuksen suomesta.

Edit. Tarkista, että sulla on tarvittava rokotusturva kunnossa matkalle ellet ole foliohattu joka ei ota periaatteellisista syistä rokotuksia. Eli jäykkäkouristus, hepatiitti A (mahdollisesti kannattaa myös olla B) ja MPR. Malariaa tai Dengue-kuumetta ei kannata murehtia, mutta kannattaa muistaa, että kuumeeseen kannattaa ottaa Parasetamolia ibuprofeenin (burana) tai asetyylisalisyylihappo (aspiriini) sijasta, koska mikäli kuumeen aiheuttaja olisi dengue-kuume niin ibuprofeeni ja asetyylisalisyylihappo voi aiheuttaa pahan sisäisen verenvuodon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom