1-lihas/viikko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nikos116
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Eli kannattaisiko vetää yhtä lihasta esim 2 kertaa viikossa. ( sama liike lihakselle )
Vai sitten kerran viikossa mutta useampia liikkeitä samanapäivänä tälle kyseiselle liikkeelle? Kumpi olisi tehokkaampaa?

Sanokaa jos ette ymmärtänyt...heräsin just
:hyper:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Nikos116 sanoi:
Eli kannattaisiko vetää yhtä lihasta esim 2 kertaa viikossa. ( sama liike lihakselle )
Vai sitten kerran viikossa mutta useampia liikkeitä samanapäivänä tälle kyseiselle liikkeelle? Kumpi olisi tehokkaampaa?

Sanokaa jos ette ymmärtänyt...heräsin just
:hyper:

Eli kannattaisiko vetää kerran viikkoon rinta/hauis/ojentajat (maanantai) sit esim keskiviikko olkapäät vatsa, selät. sit perjantaina alakroppa jne?

vai että tekee kaikkia kaksi kertaa viikossa?

Nikos116 sanoi:
Eli kannattaisiko vetää kerran viikkoon rinta/hauis/ojentajat (maanantai) sit esim keskiviikko olkapäät vatsa, selät. sit perjantaina alakroppa jne?

vai että tekee kaikkia kaksi kertaa viikossa?

Mun mielestä kumpikin toimii. Ja ei oo olemassa parasta tapaa koska ihmiset ovat erilaisia. Jos teet koko kropan 2 kertaa/viikko niin sulla pitäis varmaan olla 2-jakonen ohjelma esim.

1.jalat, kädet 2. rinta, selkä, olkapäät

Itse aloitin juuri tommosella ohjelmalla. Nykyisin teen perus 3-jakosella (tosin 5 päivän kierto). Eli jos teet tolla 2-jakosella ni sarjoja pitää vähentää aika paljon ja muutenkin paljon yksinkertasempaa on tehdä 3-jakosella ni ei tuu niin paljon lihaksia/treenikerta. Esim voin kokemuksesta sanoa että käsien treenaaminen on aika tuskallista raskaan jalkatreenin jälkeen. Eli jos teet lihaksen kerran viikossa voit vetää sen ihan piippuun (lihasmassaa oot siis hakemassa eikö?). Mutta jos tuntuu että viikko on liian pitkä aika niin voithan lyhentää kiertoa. Mutta kyllä toi 2-jakonenkin kahdesti viikossa toimii.

EDIT Nii ja tosta kierrosta niin jos lyhennät kiertoa niin kuuntele kroppaasi ja pidä tarvittaessa useampi lepopäivä. Mä oon muutaman kerran menny treenaamaan lihaksen joka ei oo palautunu vielä täysin niin siitä ei tuu oikeestaan yhtään mitään (sarjapainot tippuu ja muutenkin tuntuu ilkeeltä sen lihaksen treenaus).

Sitä lihasta mitä haluat kehittää niin reenaa se 2 kertaa viikossa.
Toisella kerralla kovaa ja toisella vähän maltillisemmin.

Zone-sarja -42%
Ehdottaisin maanantai rinta ja vatsat tiistai selkä ja hartiat torstai jalat ja perjantai ojentaja hauis ja kyynervarret! ittellä on ainakin toiminu :)

Suositut

Back
Ylös Bottom