1 dl Rypsäriä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ozmoo
  • Aloitettu Aloitettu
ozmoo sanoi:
Aineenvaihduntani on erittäin nopea,

Jos tavoiteena on kasvaminen, niin mikset vedä maltoa päivän mittaan. Ei kai ne lihakset voi kasvaa, jos nopean aineenvaihdunnan takia hiilihydraatit on kehosta aina loppu ja insuliinitasot alhaalla?

Jos vain yhtä öljyä vetää, niin rypsi on parempi vaihtoehto, koska oliiviöljyssä ei ole omega-3-rasvoja juurikaan. Keho tuottaa rypsiöljyn rasvoista jonkin verran EPAa ja DHAta.

"Kylmistä ja kuumista" rasvoista:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=328657&postcount=31

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
neutraali sanoi:
Laitahan ant ne lasit päähän Halmeella ei tod ole ollut gladiaattoreissa 10%rasvoissa. Ehkä joskus 18-20vuotiaana sen rasvat on ollut alle 10%. Tokihan hän itse sanoi että paini japanissa 160kg 10%rasvoissa mutta ihan kaikkia ei pidä ottaa niin tosissaan.

Jep, etenkin kun kyseessä on Halme. Joku voi korjata, mutta miten mä muistelen, että se 10000 kaloria ei ollut mikään sen dietin normimäärä, vaan se oli enemmänkin tsekannut, että onko päivässä ylipäänsä mahdollista syödä se 10000. Ja oli tätä sitten joskus harrastanut. Olikohan aikoinaan Bodaus-lehdessä, kun tähän viitattiin, ja siinä oli sitten jopa Halmeen duunaamia reseptejä. Sillä oli mm. joku ihme pitsaressu, missä oli jotain tuhansia ja taas tuhansia kaloreita. Emmä muista, joku jolla on lehdet ja kirjat tallessa voi tsekata ja pistää faktat. Spedeä hommaahan näitä on muistella, kun on joskus vuonna "jengi-osti-20-kilon-maltosäkkejä" lukenut jotain jostakin...

Menee sitä rypsäriä täälläkin useempi rkl päivässä. Mutta onko sen rypsärin ottaminen aamupalalla nyt sitten kovin pahasta? Itse olen myös aamupalaan rypsäriä laittanut.

Timba79 sanoi:
Menee sitä rypsäriä täälläkin useempi rkl päivässä. Mutta onko sen rypsärin ottaminen aamupalalla nyt sitten kovin pahasta? Itse olen myös aamupalaan rypsäriä laittanut.

Timba muista Sakkeuksen 5. käsky :)

5. aamiaisella ei liikaa rasvaa (yli 30g), puuron, leivän, maidon ym lisäksi on hyvä olla mukana hedelmää jonka fruktoosista on hyötyä maksan glykogeenivarastojen täyttämisessä

Eli jos aamupalasi on vaikka puuro+maitorahka+leipä ja maito niin ei vielä pari ruokalusikallista rypsäriä sitä pilaa.

kekexx sanoi:
Jos vain yhtä öljyä vetää, niin rypsi on parempi vaihtoehto, koska oliiviöljyssä ei ole omega-3-rasvoja juurikaan. Keho tuottaa rypsiöljyn rasvoista jonkin verran EPAa ja DHAta.
Noista rypsiöljyn omegakolmosista vaan ei paljoja ole hyötyä. Mieluummin ottaa ne kalaöljystä ja vetää muuten oliiviöljyä. Kuten sanottu rypsärissä on tuplaten omega-6:a oliiviöljyyn verrattuna.

Yhden öljyn sijaan, tai jos muuten on epävarma, niin eikös kannattais vedellä päivän rasvamäärä useammasta eri lähteestä kuin kiistellä siitä mikä öljy on se paras öljy. Oliivissa on puolensa, mutta aika paljon tyydyttynyttä verrattuna rypsiin, eikä se kalaöljykään pahasta oo. Enkä unohtais kyllä pähkinöitäkään...
Joten mun mielestä: lusikallinen tota, toinen tätä, kolmas sitä... ja päälle kourallinen noita...

j.uhis sanoi:
Yhden öljyn sijaan, tai jos muuten on epävarma, niin eikös kannattais vedellä päivän rasvamäärä useammasta eri lähteestä kuin kiistellä siitä mikä öljy on se paras öljy. Oliivissa on puolensa, mutta aika paljon tyydyttynyttä verrattuna rypsiin, eikä se kalaöljykään pahasta oo. Enkä unohtais kyllä pähkinöitäkään...
Joten mun mielestä: lusikallinen tota, toinen tätä, kolmas sitä... ja päälle kourallinen noita...
Parempi näin kuin...

sporter sanoi:
Timba muista Sakkeuksen 5. käsky :)

5. aamiaisella ei liikaa rasvaa (yli 30g), puuron, leivän, maidon ym lisäksi on hyvä olla mukana hedelmää jonka fruktoosista on hyötyä maksan glykogeenivarastojen täyttämisessä

Eli jos aamupalasi on vaikka puuro+maitorahka+leipä ja maito niin ei vielä pari ruokalusikallista rypsäriä sitä pilaa.

Jep. Sitten tää on mennyt ihan sääntöjen mukaan. ;) En mä aamupalalla käytä kun se 2 rkl ja taidan sitten jatkaa samalla linjalla.

Suositut

Back
Ylös Bottom