ok..näin minäkin kyllä ajattelin mutta tulipas varmistettuaTimba79 sanoi:Mulla on aika vahva käsitys, että on vain tuosta nickistä repästy tuo juttu.
tosin jos tämä onkin totta niin heittäkää joku se linkki ;)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
ok..näin minäkin kyllä ajattelin mutta tulipas varmistettuaTimba79 sanoi:Mulla on aika vahva käsitys, että on vain tuosta nickistä repästy tuo juttu.
Talakanpinskeli sanoi:Lyhyt kysymys: armeija alkaa, vaihdoin ohjelmani sellaiseksi, että treenaan kolmesti viikossa koko kropan.
Mikä on etuolkapäiden rooli tuollaisessa treenissä? Riittääkö pari penkkisarjaa (+vinopenkki joka toinen treeni ja ristikkäistalja joka toinen) ja 2xvipunostot sivuille olkapäille vai pitäisikö pystypunnerrus punkea johonkin rakoon?
Etuolkapäät rasittuvat kaikissa punnerruksissa, eli suurimmalla osalla ei ole mitään tarvetta treenata niitä erikseen. Itse ottaisin vain pystypunnerruksen olkapäille ja jättäisin noi viparit sivulle tekemättä. Takaolkapäät saattavat kaivat joskus suoraa rasitusta, joten niille voit tehdä aina välillä yhden liikkeen.Talakanpinskeli sanoi:Lyhyt kysymys: armeija alkaa, vaihdoin ohjelmani sellaiseksi, että treenaan kolmesti viikossa koko kropan.
Mikä on etuolkapäiden rooli tuollaisessa treenissä? Riittääkö pari penkkisarjaa (+vinopenkki joka toinen treeni ja ristikkäistalja joka toinen) ja 2xvipunostot sivuille olkapäille vai pitäisikö pystypunnerrus punkea johonkin rakoon?
Tässä tapauksessä itse jättäisin juuri pystypunnerruksen pois ja tekisin vain vipareita sivuille. Ja joskus jopa taakse.toolate sanoi:Etuolkapäät rasittuvat kaikissa punnerruksissa, eli suurimmalla osalla ei ole mitään tarvetta treenata niitä erikseen. Itse ottaisin vain pystypunnerruksen olkapäille ja jättäisin noi viparit sivulle tekemättä. Takaolkapäät saattavat kaivat joskus suoraa rasitusta, joten niille voit tehdä aina välillä yhden liikkeen.
Säki oot kyllä sellainen epeli että etsit oikein posteja missä voisit olla erimieltä mun kanssa :Dnigster sanoi:Tässä tapauksessä itse jättäisin juuri pystypunnerruksen pois ja tekisin vain vipareita sivuille. Ja joskus jopa taakse.
Joo, en mä sitä tuossa kyseinalaistanukkaan. Itse vaan näen sen paremmaksi vaihtoehdoksi 1-jakoisessa tehdä olkapäille pystypunnerrusta ja joskus takaolkapäitä. Joutuu tässä itse kyllä tekeen noille olkapäille jotain tasapainottavaa hommaa kun on etuolkapäät niin isot verrattuna sivu ja varsinkin takaolkapäihin.Timba79 sanoi:Viparit on ihan hiton tehokas tapa treenata olapäät. Jos muuten punnertaa paljon (penkki, vinopenkki, kapeapenkki yms.) ei se pystypunnerrus mikään ihan välttämätön pääliikkenä olkapäille ole. Itsellä on olkapäätreeni nyt aika vahvasti vipareihin tukeutuva.
Timba79 sanoi:Viparit on ihan hiton tehokas tapa treenata olapäät. Jos muuten punnertaa paljon (penkki, vinopenkki, kapeapenkki yms.) ei se pystypunnerrus mikään ihan välttämätön pääliikkenä olkapäille ole. Itsellä on olkapäätreeni nyt aika vahvasti vipareihin tukeutuva.
LoL! Ei se nyt kuitenkaan tarkoitus olluttoolate sanoi:Säki oot kyllä sellainen epeli että etsit oikein posteja missä voisit olla erimieltä mun kanssa :D
Meinasin vaan juuri tuota mitä Timba79 tossa sanoikin, että jos/kun punnertelee paljon niin ei välttämättä tuota pystypunnerrusta tuolla tarvitse pitää. Itse sen ohjelmassa pidän koska 4-jakoisella treenaan mutta jos treenaisin 1- tai 2-jakoisella en varmasti sitä ohjelmassa pitäisi vaan turvautuisin juuri vipareihin sivuille ja taakse. Muusta tässä ei ollut kyse :D1-jakoisesta tosiaan kun oli kyse niin enimmillään siihen saa mahdutettua 3 punnerrus liikettä. 2 pärjää tosin hyvin. Itse asiassa vaihtuvalla 1-jakoisella voisi olla parasta tehdä esim seuraavasti:nigster sanoi:LoL! Ei se nyt kuitenkaan tarkoitus ollutMeinasin vaan juuri tuota mitä Timba79 tossa sanoikin, että jos/kun punnertelee paljon niin ei välttämättä tuota pystypunnerrusta tuolla tarvitse pitää. Itse sen ohjelmassa pidän koska 4-jakoisella treenaan mutta jos treenaisin 1- tai 2-jakoisella en varmasti sitä ohjelmassa pitäisi vaan turvautuisin juuri vipareihin sivuille ja taakse. Muusta tässä ei ollut kyse :D
toolate sanoi:1-jakoisesta tosiaan kun oli kyse niin enimmillään siihen saa mahdutettua 3 punnerrus liikettä. 2 pärjää tosin hyvin. Itse asiassa vaihtuvalla 1-jakoisella voisi olla parasta tehdä esim seuraavasti:
1 treeni: rintapunnerrus
pystypunnerrus
ranskalainen/ojentaja talja
2 treeni: rintapunnerrus (vino)
vipunostot taakse+eteen
kapea penkki
Itse tosin pystyn tekemään DCssä 3 punnerrusliikettä per kerta. Tällä hetkellä yksi päivä kuudesta on tuollainen.
kannattaako tuo pystypunnerrus seisten tehdä muuten vyön kanssa vai ilman?? nyt parilla kerralla oon tehny ja vyö on ollut käytössä ihan turvallisuuden tunteen takia, mutta kummin kannattaisi tehdä??pevelius sanoi:joo on viparit olkapäille hyvä, mutta ajankäytöllisesti pystypunnerrus seisten on kyllä parempi, koska siinä tulee epäsuoraa rasitusta ja hermostollista harjoitusta koko kropalle. ekaa kertaa kun tekee niin monella on melkoinen tärinä keskivartalossa.
Mä oon muuten nigsterin kanssa samaa mieltä. Kai mussakin on vähän samaa vikaa. :D Omassa treenissä pystypunnerrus on ihan ehdoton, koska treenaan nelijakoisella, mutta yksijakoiseen en sitä tunkisi, en varsinkaan vipareiden tilalle. Viparit ja pystypunnerrus on ihan eri liikkeet, ensimmäinen menee sivuolkapäille, jälkimmäinen etuolkapäille. Jos tekee pelkästään pystypunnerrusta, jää sivuolkapäät aika hyvin paitsioon. Tuleehan ne sivuolkapäät siinä mukaan, mutta paremmin ne runtua saa vipareilla. Kun taas etuolkapäät on penkissäkin jo niin hyvin mukana, että en näe tarpeelliseksi treenata etuolkapäitä erikseen.toolate sanoi:Säki oot kyllä sellainen epeli että etsit oikein posteja missä voisit olla erimieltä mun kanssa :D
Powerhousu sanoi:Mä oon muuten nigsterin kanssa samaa mieltä. Kai mussakin on vähän samaa vikaa. :D Omassa treenissä pystypunnerrus on ihan ehdoton, koska treenaan nelijakoisella, mutta yksijakoiseen en sitä tunkisi, en varsinkaan vipareiden tilalle. Viparit ja pystypunnerrus on ihan eri liikkeet, ensimmäinen menee sivuolkapäille, jälkimmäinen etuolkapäille. Jos tekee pelkästään pystypunnerrusta, jää sivuolkapäät aika hyvin paitsioon. Tuleehan ne sivuolkapäät siinä mukaan, mutta paremmin ne runtua saa vipareilla. Kun taas etuolkapäät on penkissäkin jo niin hyvin mukana, että en näe tarpeelliseksi treenata etuolkapäitä erikseen.
Kyllä mä käyttäisin vyötä jos seisten tekisin, kun en seisten tee niin ei tarvitse vyötäkään käyttäähuumor sanoi:kannattaako tuo pystypunnerrus seisten tehdä muuten vyön kanssa vai ilman?? nyt parilla kerralla oon tehny ja vyö on ollut käytössä ihan turvallisuuden tunteen takia, mutta kummin kannattaisi tehdä??

Samoin. Mulla ottaa rintapäivänä etuolkapäät turpiin niin hyvin, että JOS tosiaan treenaisin sellaisella ohjelmalla jossa tekisin rinnan ja olkapäät samana päivänä en todellakaan tekisi enää pystypunnerrusta vaan vipareita sivuille ja joskus taakse. Nyt 4-jakoisella pystypunnerruksen (joskus tangolla ja joskus kässäreillä) pidän ohjelmassa kuten myös viparit vähän joka suuntaanPowerhousu sanoi:Omassa treenissä pystypunnerrus on ihan ehdoton, koska treenaan nelijakoisella, mutta yksijakoiseen en sitä tunkisi, en varsinkaan vipareiden tilalle. Viparit ja pystypunnerrus on ihan eri liikkeet, ensimmäinen menee sivuolkapäille, jälkimmäinen etuolkapäille. Jos tekee pelkästään pystypunnerrusta, jää sivuolkapäät aika hyvin paitsioon.

huumor sanoi:kannattaako tuo pystypunnerrus seisten tehdä muuten vyön kanssa vai ilman?? nyt parilla kerralla oon tehny ja vyö on ollut käytössä ihan turvallisuuden tunteen takia, mutta kummin kannattaisi tehdä??