Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ruhli sanoi:Vaikea tajuta että kaikki eivät jaksa vetää leukoja?:D Siis niinku oikeasti yksi ainut omalla painolla tekee tiukkaa tai sekään ei mene. Ei kaikki ole aloittaessaan alle 20 rasvoilla

(Valitaan muutama raskas perusliike ja niihin panostetaan)Slarto sanoi:Ja joku sanoi että näin suppealla liikevalikoimalla jäisi 1-jakoisen potentiaali hyödyntämättä. Voihan asia olla noin kehonrakentajilla, muttei taida päteä voimailijoihin?(Valitaan muutama raskas perusliike ja niihin panostetaan)
darvinisti sanoi:Toisaalta tiukan yksijakoiseen ei ole erityistä syytä ja monesti nämä ovatkin jotain 1,3-jakoisia, kuten sinulla.
darvinisti sanoi:- punnerrusliike yläkropalle
- vetoliike yläkropalle
- jonkinlainen kyykky
- jonkinlainen mave
Näiden lisäksi tarvetta on vielä muutamalle apuliikkeelle täydentämään treeniä. Mieleen tulevat lähinnä pohkeet, olkapäät, vatsat ja lonkankoukistajat. Vatsojahan voi kurittaa vaikka etukyykyssä ja olkapäitä punnerrus- ja vetoliikkeissä, mutta siltä minusta on vaikea selvitä vain neljällä liikkeellä joka treenissä.

darvinisti sanoi:Miten lonkankoukistajat ottavat osumaa vedossa ja kyykyssä?
darvinisti sanoi:En ymmärrä, miten lonkankoukistaja (Ilipsoas) treenaantuu lonkanojennuksessa, kuten mave, kyykky tai julle, kun Ilipsoas vetää polvea rintaan. Olen käsittänyt, että vastalihaksia tarvitaan kyllä liikkeissä, mutta lähinnä vain stabiloimassa liikettä eivätkä ne varsinaisesti siitä saisi ärsykettä kehittyäkseen.
darvinisti sanoi:Ongelmahan reisien rasitus on, jos tekee siitä ongelman. Ja minä olen tehnyt siitä ongelman. Uskon, että saan paremman kehityksen, kun rasitan niitä kolmesti viikossa kahden kerran sijaan. Penkin ja leukojen osalta se ainakin toimii. Toimii jopa kun uin kolmesti viikossa kroolia, joka rasittaa varsinkin latseja. Jos on edellisenä päivänä tehnyt kovan leuanvetotreenin, niin uinti ei kulje. Ehkäpä liikaa yläkropalle, mutta se on toinen juttu. Alakropalle voi rasitusta lisätä syksyllä, kun pyöräilykausi on ohi.
Itsekin vetelin jonkin aikaa leukoja kolmesti viikossa, mutta vaikka fysiikka sen hyvin kestikin, alkoi pää puutua (vaikka otetta vaihtelinkin ja tein välillä lisäpainoilla jne.), joten vaihdoin suosiolla yhden leuanvetokerran alataljaan/kulmasoutuun. En usko, että tämä kehitystäni mitenkään suurimuotoisesti hidastaa, ja pysyypähän ainakin mielenkiinto asiaan parempana. Harrastus tämä kuitenkin minulle on, tämä voimailu, ja silloin sen pitää olla kivaa eikä väkisin väännettyä. :thumbs:

Slarto sanoi:Darvinisti, en ole Gillyanne mutta mulle tulee se n. 6 liikettä per treeni kun lisään viparit ja pohkeet tuohon.
EDIT: mulla täyttyy muuten nuo perusliikkeet joka treeniin, mutta 2. treenille en mitään mavea ole laittanut.
Timba79 sanoi:Jos mä lasken pohkeet ja vatsat niin tulee 8-9 liikettä. Katselen tässä että miten kehitystä tulee, nyt on n. 3 viikkoa treenattu ja tuntuu erittäin hyvältä näin. Puhtaasti bodaus on mun juttu, voimatreeni ei paljon mieltä lämmitä tällä hetkellä.
Peksi-83 sanoi:Mitä mieltä porukka, onko jotain vinkkejä antaa?
Penkki KP 1x8
Vinopenkki KP 1x8
Kapeapenkki 1x10
Rintapuristus 1x10