1️⃣ -JAKOINEN OHJELMA

Meta title: 🔥 1-JAKOINEN TREENIOHJELMA – KOKO KROPPA KERRALLA 🔥

Meta description: Ytimekäs ja toimiva treenimalli, jossa koko keho treenataan yhdellä harjoituksella tehokkaasti ja nousujohteisesti.

Kiitos vastauksista!

Meneehän tuo kyykky heti vähän syvemmälle kun kääntää jalkateriä ulospäin. Mistähän lie tullut sellainen mielikuva että jalkaterien pitäisi osoittaa samaan suuntaan nenänpään kanssa...? :nolo:

Tuosta syömisestä vielä, että kun olen jo valmiiksi aika lihava. Niin pitääkö minun lisätä jo ennestään runsasta syömistä entisestään vai kuinka? Vai alkaako tuo vanha ylimääräinen höttö muuttua muskeliksi jossain vaiheessa?

Kyykyssä on ideana työntää perse kunnolla taaksepäin ja "istua" sinne alas. Ylävartalo menee aika etukenoon.

Älä ihmeessä lisää syömistä. Kiinnitä huomiota ennemmin ruokavalion laatuun ja proteiinin saantiin. Painosi ei muutu, mutta kehon koostumus paranee tätä ohjelmaa tehdessä (rasvan määrä vähenee ja lihaksen määrä lisääntyy).

Nyt tehny pari kk 5x5 SF:ää, sitä ennen 1-jakoista, ja ajattelin jatkaa 1-jakoisella.:)

MAANANTAI:
-Kyykky 3x
-Penkki 3x
-Leuanveto 3x
-Pystypunnerrus kp 3x
-Mave 5x5

KESKIVIIKKO:
-Askelkyykky 2x
-Vinopenkki 3x
-Kulmasoutu 3x
-Pystysoutu 3x
-Hauiskääntö tanko 3x
-Ranskalainen 3x

PERJANTAI:
-Kyykky 3x
-Penkki kp 3x
-Ylätalja 3x
-Pystypunnerrus 3x
-SJMV 3x
-Dippi 3x

Tuleeko perjantaina liikaa kyytiä ojentajille? Mitä muuttaisit? Mitenkä usein ootte pitäny kevyttä viikkoa?

Nyt tehny pari kk 5x5 SF:ää, sitä ennen 1-jakoista, ja ajattelin jatkaa 1-jakoisella.:)

MAANANTAI:
-Kyykky 3x
-Penkki 3x
-Leuanveto 3x
-Pystypunnerrus kp 3x
-Mave 5x5

KESKIVIIKKO:
-Askelkyykky 2x
-Vinopenkki 3x
-Kulmasoutu 3x
-Pystysoutu 3x
-Hauiskääntö tanko 3x
-Ranskalainen 3x

PERJANTAI:
-Kyykky 3x
-Penkki kp 3x
-Ylätalja 3x
-Pystypunnerrus 3x
-SJMV 3x
-Dippi 3x

Tuleeko perjantaina liikaa kyytiä ojentajille? Mitä muuttaisit? Mitenkä usein ootte pitäny kevyttä viikkoa?

Jos ny välttämättä haluut tehdä maastavedon (mikä ei ole ollenkaan huono valinta :D) tällaisessa 1-jakoisessa ohjelmassa, niin mielestäni samalle päivälle ei tarvitse tehdä erikseen muita jalka- ja selkäliikkeitä. Maastaveto ottaa kyllä tarpeeksi hyvin niin selkään kuin takareisiinkin. Näin ainakin teen itse.
Kyllähän tuo dippi perjantain treenissä näyttää vähän ylimääräseltä, mutta kuulostele itse miten hyvin palaudut. Jos punnerrusliikkeet alkaa tökkimään, vika voi hyvinkin olla siinä, että rasitat liikaa ojentajia. Vaihda vaikka toi dippi johonki hauisliikkeeseen, kun niitä näytät tekevän suorasti vain 3 sarjaa/vko.

Nuo kevyet viikot on aika yksilöllisiä. Riippuu lähinnä omasta tuntemuksesta, että olisiko hyvä antaa kropan hieman levätä tai se voi olla myös motivaatiokysymys tai molemmat. Itse treenaan 3-4 viikkoa kovaa ja sit 1 viikko kevyttä. Toisilla on tiheämpi syklitys, kun taas jotkut treenaavat pidemmänkin aikaa ennen kuin pitävät kevyen viikon. Ja jotkut eivät ole koskaan kuulleetkaan mistään kevyestä viikosta... :D

Onko todella näin?

Rippetoe näin sanoo kirjassaan, ja Starting Strength -foorumilla tämä on yleinen käsitys.

Edit. Tarkennetaanpas hieman. Siis jos on läski, niin ei tarvitse eikä ole syytä lisätä syömisen määrää, vaan panostaa sen laatuun ja treenaamiseen.

^ Koska tosiaan kaikki ruokahan ei todellakaan muutu autom. lihakseksi, vaan tulee myös rasvaa, jonka voi sitten dietaamalla kuluttaa pois. Eli näin maalaisjärjellä ajatellen lihavasta ihmisestä tulee entistä lihavampi, jos vetää ihan normaalisti kaloreita plussalle, vaikka ohjelma näin sanookin.

MohiZ muute, taisit hieman mua ennen alotella tätä ohjelmaa sillon syksyllä, niin kerropa mihin tuloksiin pääsit? Mitkä oli omat mitat ennen ku alotit ja mitkä jälkeen? Ihan vertailun vuoks ois kiva tietää :D

Onko muuten jotain oikotietä onneen siinä hommassa että saisin tuon valtaisan läskimahani hieman pienemmäksi? On hieno homma että tällä ohjelmalla varmasti hartiat levenee ja käsivarret paksuuntuu, mutta tuo maha on suoranainen häpeä.:( Juokseminen ei ole vaihtoehto, sillä ei näin pullea hemmo jaksa juosta sataa metriä kauemmas. Pitääkö vaan vääntää vatsalihasliikkeitä aina treenin jälkeen tän ohjelman päälle?

Mites muuten kun menin ostaman tollasta Fastin prode90-valmistettakin, niin eoi kai se ole niin että se tekee lisää massaa jo ennestään varsin massiiviseen kroppaan? Anteeksi vaan tyhmiä kysymyksiä, mutta ku ei ole oikein avautunu mulle vielä että kuinka tää kaikki toimii...:nolo:

Isäsika, paljonko painat/kuinka pitkä olet?
Jos läskiä on oikeasti liikaa, söisin ylläpitokaloreilla kiinnittäen huomiota siihen ettei tule syötyä liikaa sokeria. Sitten kun on saanut polteltua rasvaa pois siirtyy plussakaloreille (proteiinia ja rasvaa paljon, sokeria mahdollisimman vähän).

Olen 175 cm pitkä ja painan 115 kiloa.:wtf: Löysää siis piisaa vähän joka puolella, mutta pötsi on ongelmista suurin. Ja minä en siis tosiaan tahdo ollakaan mikään ihan laiheliini, mielelläni pysyn isona hemmona. Mutta hienoa olisi kun nuo ylimääräiset pläskit saisi vaikka muokattua suurelta osin lihakseksi.

Homma on niin että läski lähtee miinuskaloreilla eli laihduttamalla. Vedä dieetti ja unohda kaikki miljoonan toiston istumaannousut, paikallinen rasvanpoltto on mahdotonta (joo joo, teoriassa mahdollista). Sitten kun on pötsi tarpeeksi pienentynyt niin iske maltilliset plussakalorit koneeseen (+200-400kcal/päivä) ja hanki lisää pattia.

Jos joukseminen ei onnistu, voit koittaa kuntopyörää, soutulaitetta tai muuten reipasta kävelyä, että syke nousee. Jätä ylimääräinen sokeri ja vaalealeipä pois. Ite aineski huomaan että tulee mutusteltua vaaleaa leipää liikaa. Eli ruisleipää ja puuroa aamusin naamarii. Ja jos tuntuu siltä että on nälkä älä syö paljon, vaan joku leivän pala + salaattia/kurkkua/tomaattia, niin se pitää nälän poissa ihan mukavasti. Aluksi tuntuu ikävältä kun koko ajan meinaa olla nälkä, mutta kyllä se helpottaa kun on kuukaus vierähtänyt.
Niin ja tähän päälle tätä SS - treeniä + vatsat, hauikset ja muut lisäliikkeet, mitä alotussivulla kerrotaan.

Siitä se lähtee. SS-treeni toimii loistavasti eikä aluksi tarvitse mitään lisäravinteitakaan syödä, kun tota massaa näyttää löytyvän ennestäänkin ihan kiitettävästi. Kattoo sitten jonkun kuukausien päästä, kun kehitys meinaa pysähtyä.

Juujuu, no siinä tapauksessa tekisin ohjelmaa ihan kevyesti miinuskaloreilla, syöden proteiinia, rasvaa, hedelmiä sekä vihanneksia. Leivät, perunat, pastat ja riisit voisit ehkä melkeen jättää kokonaan pois. Muut ovatkin neuvoneet jo melko hyvin miten päästä alkuun.

Nyt on tätä ohjelmaa tullut käytettyä kolmisen kuukautta ja homma on edennyt varsin mukavasti. Pidän ohjelmassa erityisesti sen yksinkertaisuudesta ja että saliajat ei veny valtavan pitkiksi. Vaihtelun vuoksi olen ajatellut lisäillä päiviin vatsarutistusta ja leuanvetoa treeneihin.

Ehkä turhaa ennakointia, mutta mitäs tämän ohjelman jälkeen kannattaa kokeilla? Tai onko sillä väliä, jos homma ei ala maistua puulta?

Ehkä turhaa ennakointia, mutta mitäs tämän ohjelman jälkeen kannattaa kokeilla? Tai onko sillä väliä, jos homma ei ala maistua puulta?
On sillä jossain vaiheessa väliä, koska kukaan ei pysty jatkamaan näin nopealla progressiolla loputtomasti. Aika moni on tässäkin ketjussa kertonut jatkaneensa 5x5 ohjelmilla, ja ne ovat aika luonnollinen jatko SS:lle.

Isäsika, jos mielenlujuudesta ei ole puutetta niin ERITTÄIN tehokas dieetti on Velocity Diet. voin suositella. juot 5-6 proteiinipirtelöä päivässä ja otat kuituja esim pellavasiemenrouheesta tai fibrexistä, siihen päälle kaiken maailman kalaöljyt ja vitamiinipillerit. eikä sitten mitään kiinteää ruokaa, kerran viikossa voi yhden pirtelön korvata esim paistetulla kananfileellä. lihat pysyy hyvin ja fläsää lähtee heittämällä. eka viikko, pari on suht helppoa, sen jälkeen rupeaa tökkimään. suosittelisin maustamatonta heraa jota maustat jollain funlightilla, saa vaihtelua eri makujen avulla :) itselläni ei ollut edes nälkä tuon dieetin aikana.
tammikuussa vedin tuota 27 päivää, about 15 kiloa lähti painoa, joista 3 kiloa tuli takaisin nesteiden muodossa. lihas vain kasvoi, tosin tämä menee täysin aloittelijan kehityksen piikkiin. kesällä uudestaan :rock:

On sillä jossain vaiheessa väliä, koska kukaan ei pysty jatkamaan näin nopealla progressiolla loputtomasti. Aika moni on tässäkin ketjussa kertonut jatkaneensa 5x5 ohjelmilla, ja ne ovat aika luonnollinen jatko SS:lle.

Tuo on todella tsekkaamisen arvoinen metodi SS:n jatkoksi. Olen jatkanut SS:n jälkeen SF-metodilla ja voimanostoliikkeiden sarjapainot on nousseet tähän mennessä yli 10 kg.

tammikuussa vedin tuota 27 päivää, about 15 kiloa lähti painoa, joista 3 kiloa tuli takaisin nesteiden muodossa. lihas vain kasvoi, tosin tämä menee täysin aloittelijan kehityksen piikkiin. kesällä uudestaan :rock:
Vapun jälkeisissä mässy- ja kaljaövereissä fiilistelen ajatusta vaikkapa noin kuukauden kestävästä Velocity Dietistä. Pari vajaata purnukkaa löytyy Mass wheyta, enkä haluais panostaa rahallisesti maitoproteiiniin. Noiden maku tympii hieman jo, joten tolla sais näppärästi vedettyä loppuun noi viimeset purkit, että pääsee tyyppaamaan uusia makuja :)

Veditkö Naider ite pelkällä heraproteiinilla ton kuukauden?

Juu itellä kulki star nutrition whey-80 minttusuklaalla koko kuukausi, oli mulla joku jämäpussi banaaninmakuista kanssa että vähän sai makuun vaihtelua. mutta heralla mentiin, ja nälkä ei mulla tosiaan päässyt iskemään pahemmin missään vaiheessa. Riippuu varmaan paljon henkilöstä, toisilla ei kaseiinikaan pidä nälkää loitolla.

Naider, kyllä tuo kuullostaa aika julmalta touhulta heti tähän kuntoilun alkuun :wtf: Mut pidetään mielessä, tässä kun voimat kasvaa ja itseluottamus myös kovaa vauhtia nousee, niin kaippa tuotakin voisi joskus kokeilla...

Back
Ylös Bottom