'00 Saab vs. VW vs. Opel (vs. Volvo)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gid
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

gid

Liittynyt
23.7.2004
Viestejä
308
Ikä
44
Pitäisi valita kanssa autoa. Olen katsellut muutaman spekseiltään suunnilleen samanlaisen, n.2l moottori, n. 135000 ajettu, vuosimalli n. '00. Hintaa on noin 9000e, paitsi Opelin saisi muutaman tonnin halvemmalla. En nyt oikein tiedä, mitä sitä lähtisi hakemaan, jokainen merkki kun on jonkun mielestä aivan susi ja itse en autojen päälle oikein ymmärrä.

Saabista malli olisi todennäköisimmin se 9-3. VW:stä joko Bora tai Golf. Opelista Astra tai Vectra, ja Volvo vielä auki.

Painotan autolla kestävyyttä, turvallisuutta, ja pieni kulutus plussaa. Sillä, kuinka nopeasti lähtee valoista, tai kuinka paljon virtuaalipeenis muuten kasvaa, ei ole oikeastaan merkitystä.

Osaatteko neuvoa kyseisen aikajakson autojen hyviä ja huonoja puolia?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ok, saab on ihan ok auto (ainakin ooppeliin verrattuna) eli jos haluat kestävää niin jätä Opel siitä lauseesta pois. Volvoon jos on varaa (V70,S40,S80 ym..) niin upea auto on...
 
Opelin jättäisin laskuista pois.

Mulla oli vm99 turbo sport saabbi(malli 9-3) ja siitä jäi ihan hyvät fiilikset, bensa maistu hyvin, ja kohtuu ahdas sisältä mutta aika jämäkän ja laadukkaan tuntunen
 
Joku on noita '90-luvun lopun Volvoja arvostellut, että on vähän sekasikiöitä tekniikaltaan. Onko ne mielestänne kestäviä pelejä kuitenkin?

Sellainen unohtui mainita, että meikällä on kaksi metriä pituutta, ja sekin voi olla rajoitus. Golfin neloskorimalliin mahdun kuitenkin hyvin. Nykyiseen 900-Saabiin mahdun samaten hyvin, ja arvelisin mahtuvani 9-3 Saabiinkin. Lähinnä kai ongelmaksi voi tulla pään osuminen kattoon, mikä tulee ainakin kolmoskorimallin (esim. '92) Golfissa.
 
Zone-sarja -42%
Joku on noita '90-luvun lopun Volvoja arvostellut, että on vähän sekasikiöitä tekniikaltaan. Onko ne mielestänne kestäviä pelejä kuitenkin?

Sellainen unohtui mainita, että meikällä on kaksi metriä pituutta, ja sekin voi olla rajoitus. Golfin neloskorimalliin mahdun kuitenkin hyvin. Nykyiseen 900-Saabiin mahdun samaten hyvin, ja arvelisin mahtuvani 9-3 Saabiinkin. Lähinnä kai ongelmaksi voi tulla pään osuminen kattoon, mikä tulee ainakin kolmoskorimallin (esim. '92) Golfissa.

Golffi voi olla ahdas, ainakin tosiaan vanhemmat. Vanhempiin volvoihin mahtuu varmaankin kuka tahansa. Vaikka sylikkäin.

Siis juu, eikös Volvot ole aina olleet kestäviä? Mutta kun volvo myytiin fordille 1999, alkoi noistakin paskoista tulla parempia. Ainakin ajettavuudeltaan. Uusimmasta S40 T5 AWD:sta kokemuksia, oikein mainio peli. Vanhemmatkin (2000-2006) S60 ja S40 olleet hyväntuntuisia.

Eikös teikäläiselle japanilainen kelpaa? Ovat kuitenkin ainoita oikeasti hyviä autoja ;) Kunhan muistaa sillointällöin ruostesuojata...
 
Golffi voi olla ahdas, ainakin tosiaan vanhemmat. Vanhempiin volvoihin mahtuu varmaankin kuka tahansa. Vaikka sylikkäin.

Siis juu, eikös Volvot ole aina olleet kestäviä? Mutta kun volvo myytiin fordille 1999, alkoi noistakin paskoista tulla parempia. Ainakin ajettavuudeltaan. Uusimmasta S40 T5 AWD:sta kokemuksia, oikein mainio peli. Vanhemmatkin (2000-2006) S60 ja S40 olleet hyväntuntuisia.

Eikös teikäläiselle japanilainen kelpaa? Ovat kuitenkin ainoita oikeasti hyviä autoja ;) Kunhan muistaa sillointällöin ruostesuojata...

wtf.jpg
 
No, kannattaa varmaan selvittää ko. autojen tyyppiviat (esim. tietyt VW vaihdelaatikot, 2.0:n oljynkulutus, Saabin huohotusongelmat T7-koneissa jne.) ja ominaisuudet. Lähteinä voi käyttää vaikkapa ffp:n, ultimatevw:n ja saabclubin nettisivuja.

Kun alkujärkytyksestä on toipunut, ei muuta kuin kustakin mallista pari yksilöä koeajolle. Siinä rupeaa jo omat mieltymykset selviämään ja vaihtoehdot karsiutuu lähes itsestään.

Ja sitten kannattaa funtsia että mitä siltä autolta oikeasti haluaa. Tehoa / ajomukavuutta / turvallisuutta / luotettavuutta jne. Kompromissiratkaisun joutuu joka tapauksessa tekemään.

Lopuksi kun jäljellä on kaksi vaihtoehtoa ja ahdistus saa tarpeeksi isot mittasuhteet ostetaan tunteen perusteella toinen ja harmitellaan että se toinen ehkä sittenkin olisi ollut parempi. :thumbs:

Toinen vaihtoehto on laittaa jäitä hattuun ja yrittää säästää vähän. Nimittäin 15ke luokassa alkaa vaihtoehtojen määrä kasvamaan hurjasti. Tuosta hintaluokasta saattaa hyvällä tuurilla saada jo todella hyväkuntoisen ja pitkäikäisen kehonkuljettimen. Tosin tämä vaihtoehtohan ei käy päinsä jos autoa tarvitsee hetinyt taikka hattuun ei mahdu tarpeeksi jäitä ;)
 
Saab ehdottomasti. Tilava, turvallinen, tekniikaltaan suht tehokas ja pomminvarma. Mikäli Saabin imagon ja mielipiteitä jakavan muotoilun pystyt nielemään niin ehdottomasti paras noista kolmesta.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pitäisi valita kanssa autoa... En nyt oikein tiedä, mitä sitä lähtisi hakemaan, jokainen merkki kun on jonkun mielestä aivan susi ja itse en autojen päälle oikein ymmärrä... Painotan autolla kestävyyttä, turvallisuutta, ja pieni kulutus plussaa. Sillä, kuinka nopeasti lähtee valoista, tai kuinka paljon virtuaalipeenis muuten kasvaa, ei ole oikeastaan merkitystä.

Nämä foorumit on vähän hankalia kysellä autoista, niihin kun liittyy niin paljon omaa ja/tai opittua mantraa ja mutua ettei täältä hirveän järkeviä vastauksia löydy kuten olet varmasti jo huomannut. Kannattaa lueskella noitten luettelemiesi autojen arvosteluja ja kestotestejä lehdistä ilman mutuja ja myös selailla tietoja merkkikohtaisilta foorumeilta ja sitten muodostaa oma mielipide asiasta. Vikatilastotkin on vähän toisarvoisia kun niissä on vain lueteltu autoissa ilmenneitä vikoja tyhjistä pissapojan säiliöistä ruostuneisiin pakoputkiin ja kuluneisiin renkaisiin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom