0 punnerrusta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei kaikki!

Selailin aikani näitä alottelijoiden osiota, mutta ei satu millään silmään vastaavaa. Sori jos aihe on jo, mutta en vain löydä :)

Puhun nyt suoraan tilanteen. Olen 22 vuotias naikkonen ja olen puoli vuotta laihduttanut ja tarkoitus päästä ns. kesäkuntoon. Haluasin myös lihasmassaa luitteni ympärille kun viimein olen lenkkeilyllä ja ruokavaliolla saanut läskini lähes karsittua. Ainut ongelma on, että millä konstilla saan rintalihaksia? Rintoja en lähes omista ollenkaan joten ei siitä sen enempää, joten rintalihakset sitten :)
En saa ainuttakaan punnerrusta, en edes naistenpunnerrusta. Hommasin juuri kotiini painonnostopenki jossa 50kg asti rautaa ja käsipainot 10kg asti. Nostelin 10-15kg ja se kävi vain käsiini. Rinnoissa ei mitään "painetta" eikä tuntunut siellä alueella pätkääkään. Eikös sen pitäisi käydä rintalihaksiin? Millä konstilla treenaan, että saisin edes pari punnerrusta jotta pääsisin punnertelemaan enemmän?
Rintalihakset? tuntuu kun painan käsiäni yhteen rinnan korkeudella niin kainalosta asti ne ponnahtaa esille. Että kait siellä ne on, mutta tosi tosi huonossa kunnossa :(

Kiitos todella paljon jos joku voi auttaa minua!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Onhan sulla lapatuki kunnossa, eli lapaluut eivät sojota mihin sattuu? Olen nähnyt muutamia tapauksia, joilla ei onnistu penkkipunnerrus/pystypunnerrus/punnerrus koska hartiarenkaan lihaksistossa on ongelmia. Voima menee käsille ja asentoa on vaikea pitää muutenkin yllä, jos tuki on yläselässä mitätön. Kysyn nyt vaan ihan kaiken varalta :)

Jos kaikki vaikuttaa olevan kondiksessa, niin kyllä ne lihakset sieltä vahvistuvat kun vaan kovasti jaksaa punnertaa. Ja punnertamista voit harjoitella myös ns. negatiivisella liikkeellä, eli lähdet yläasennosta ja jarrutat kaikin voimin kun tuon kropan alas lattiaan. Laita vaikka tyyny kaiken varalta pään alle niin ei tule epic face palmia kokolattiamattoon.

Kiitoksia vastauksista! :)

En tiedä noista lapaluista.. Näkeekö sen ihan silmällä kun peilistä kahtoo? Kyl ne aika normaaleilta vaikuttaa. ei ainakaan todettu mitään sojotuksia. Tossa kun sanoin, että laihdutin niin olin todella keskivartalolihava. Muuten olen olen kuin luuviululuuranko. Lihon vain mahasta ja reisistä/pepusta. Pitää tota negatiivista punnerrusliikettä koettaa. :)

Zone-sarja -42%
hieman ohi aiheen mutta.

Timo onko jotain yleistä mistä tossa lapaluun törröttely voi johtua? vasen käsi no problem mut oikealla tuntuu kiristävän olkapäätä sivuolkapään kohdalta jos koittaa pakottaa lavan pysyyn paikoillaan ja laittaa käden tohon asentoo, ja no ei se lapa siltikää paikoillaan pysy. vaan yläsisäkulma tosta oikeasta lapaluusta nousee "törröttään" eli sormea vois tunkea sen alle siitä kohti.

voiks toi johtua ulko/sisäkiertäjistä, niissä on vähä epätasapainoa: oikea vahvempi, mut liikerata myös jotai 25 astetta pienempi. huh empä tätä tiennykkää ku vasta nyt aloin miettiin ton sun linkin -> lapojen epäsymmetrian takia!
sisäkiertäjiä en oo veivannu mut liikkuvuus on just sama tällee katottuna

Heikko serratus anterior on usein syypää tuohon siirrotukseen, mutta voipihan se johtua kiertäjistäkin. Pitäis kattoo livenä missä kaikkialla koko kropassa on epäsymmetriaa, eli mistä koko homma johtuu.

Ei ne lapaluut mihkään liiku. Aavistuksen ehkä nousee/pullistuu yläosasta. Ei siinä käyn koettaa noita punnerruksia jos se siitä lähtisi. Kuinka usein kannattaa tehdä? Joka toinen päiväkö? Ja teenkö niin paljon niitä kun jaksan tai naama kestää maahan lässähtämisiä? :D

Hyvä vaan jos ne pysyy paikallaan.

Niitä punnerruksia voit tehdä aluksi muutaman vaikka joka päivä tai joka toinen päivä, ja siitä se pikku hiljaa lähtee. Sitten kun tulee pari jos ylöskin, niin hyvä. Muista punnertaessa, että kroppa on oikeassa asennossa, eli vartalo suorassa ja kädet hieman takaviistossa.

Jos sulla on pieniä levypainoja, niin voit kokeilla rinnalle myös Svend-punnerrusta. Alla youtubesta randomilla etsitty malli.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Suositut

Back
Ylös Bottom