🥣 Suuri puurokeskustelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja strong
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🥣 Suuri puurokeskustelu 🥣

Meta description: Kaikki puurosta: parhaat reseptit, makuvinkit, ravintoarvot ja pakkislaisten kovat mielipiteet yhdessä ketjussa.

Kokeilin huvikseni tuota puurojuttua, oma versio puurohiutaleet + vehnälese + hiutaletonnikala + rypsiöljyä; täytyy sanoa että tajuttoman hyvän makuista vaikka näyttää lähinnä sian oksennukselta! Lisäksi tuossahan on tosiaan kaikki mitä punttaaja tarvitsee, hiilarit, proteiinit ja rasvat. Jos ei vedä kaikkea kerralla naamaansa niin yksi annos maksaa noin 50 senttiä.

:thumbs: :thumbs: :thumbs:

Niille joille ei kaurapuurosta oikein välitä: pistäkää siihen hiukan suolaa ennen keittämistä (+ leseet ym, mikrossa tulee nopeesti) ja älkää keittäkö sitä liian kauan, niin että siitä tulee sementtiä. Itse sitten syön puuron rusinoiden ja rasvattoman maidon kanssa, ei vaadi mitään sokereita.

Tonnikaloja tai raejuustoja en ole alkanu puuroihin sekottelemaan, kun pöydässä voi istua jopa 3 henkee mun lisäkseni, joiden olis kiva antaa pitää omat aamupalansa siellä mahan sisällä.

Tähän asti olen ainakin uskonu, että ruoka-aineet imeytyy ihan yhtä hyvin vaikka ne söisikin erikseen. Tätä palstaa lukiessa tulee vaan välillä mielikuva, että ruokilla ei ole lihaksia kasvattavaa vaikutusta jos niistä ei sotke koiranoksennuksen näköstä sotkua ennen naamaan mättämistä.

Mahassa ne kuitenkin sekoittuvat samalla tavalla niin ainoat ongelmat ovat makuun tottuminen ja mahdollisesti muut ihmiset vieressä. Ei nimittäin tulisi mieleen vaikuttaa heidän ruokahaluunsa. :D

Säästää mukavasti aikaa kun sotkee kaikki ja mättää vain kylmästi suuhun ja nielee.

Puuro ja tonnikala sekasin kuulostaa :urjo: mutta mikäs siinä jos maistuu. Mä syön aina sen tonnikalapurkillisen silläaikaa ku keitän puuroo ja se jäähtyy.

Aika hyvänmakunen setti on ku sotkee yhteen seuraavat aineet:

keitetty riisi / makaronit ( Antaa eka jäähtyä)
tonnikala
Pari kananmunaa palasina
tomaattipaloja, salaatinlehtiä, suolakurkkua, paprikaa ym. rehuja
vähän jotai salaatinkastiketta

:blow:

Mites piltti

Eli heittää puuron sekaan hedelmäpilttiä lusikallisen ja sit myös sen raejuuston. Joka aamu tulee vedettyä ja se on OIKEESTI HYVÄÄ.

Ilman hedelmäistä makua on aika latteen makuista, mut meneehän se niinkin.

Kokeilkaa ihmeessä, heti huomenaamuna ;)

Mä olen korvannut mun salaattilounaani (n. 4 euroa) puurolla ja hedelmällä (yht. ~50snt). Puuroa otan 50-60g (kuivana), lisäksi jonkun hedelmän ja tietty protskujuoma ja jotain rasvaa (yleensä lesitiiniä).

Mutta onko se ihan fiksua, että päivän yleisin ruoka ja suurin hiilari- ja kaloriosuus tulee puurosta?

Syön puuroa aamulla 70g, lounaalla 50-60g ja päivälliseksi 50g....

Tämä lähes ainoastaan taloudellisista syistä. Puuro on halpaa ja hyvää ja on suht hyvät ravintosuhteet.

Mutmut.. Mitä mieltä te ootte?

Lisättäköön vielä, että en syö pelkkää puuroa, vaan ateriassa on lisäksi aina proteiinia ja rasvaa.

Kyllä kaurasta ja sen olomuotona puuro on niitä elämän perustoja, jostosi survival tavaraa pitäis löytää. Kaurasta on NIIN paljon positiivisia tutkimustuloksia, että kyllä se on TODELLA terveellistä ruokaa (linkkejä en jaksa alkaa etsiä). Pitäis itsekin syödä enemmän.

Mun aamu ei edes lähtisi käyntiin ilman aamupuuroa :kuola: . Desi 4-viljan hiutaleita ja puolidesiä vehnäleseitä maidolla ja makeutusaineella on tosiaan herkkua ja myös halpaa. Mä oon niin puuroaddikti, että söisin monta kertaa päivässä sitä, jos siinä olisi enemmän proteiinia. Puuro pitää hyvin kylläsenä ja masu tykkää.

joku puhu puurosta ja mikrosta? voiko puuroa valmistaa mikrossa? jos voi niin tämähän olisi loistavaaa aamulla.

ohjeita kiitos.

Puuro mikrossa: Hiutaleet lautaselle esim. 1dl hiutaleita ja 2dl vettä, mikroon 2-3 minuutiksi ja puuro on valmista.
Täytyy kyllä vähän seurata sitä puuroa mikrossa ettei kiehu yli, sitten on koko mikro puurossa ja kiva siivoaminen. :evil:

Originally posted by She Devil
Puuro mikrossa: Hiutaleet lautaselle esim. 1dl hiutaleita ja 2dl vettä, mikroon 2-3 minuutiksi ja puuro on valmista.
Täytyy kyllä vähän seurata sitä puuroa mikrossa ettei kiehu yli, sitten on koko mikro puurossa ja kiva siivoaminen. :evil:

Jos tekee vähän isolaitaisemmassa astiassa niin ei kiehu yli t nimim vahingosta viisastunut. Itse tykkään sen verran vellimmästä että laitan 3 dl vettä ja 1 dl hiutaleita, kun puuron antaa vetäytyä hiukan mikron jälkeen niin se tasoittuu juuri oikeaan koostumukseen. Sekaan pakastemarjoja ja protskujauhetta niin jo vain lähtee päivä käyntiin :whip:

Originally posted by She Devil

vinks, vinks,
Tota ärsyttävää yliräjähtämistä voi ehkäistä suuren puurolautasen lisäksi myös sillä, ettei käytä mikrokupua.

Kauraahan sitä pääsääntöisesti tulee syötyä joko puurona tai jukurtin kanssa. Yleensä 1 dl kaurahiutaleita ja 1 dl kauraleseitä aamulla.
Puuroon kun sekoittaa vielä tilkan rypsäriä ja purkin hyvälaatuista tonnikalaa niin siitä ei aamupala parane.

Puuro alkoi tökkiä armeijassa niin pahasti, että sitä tulee syötyä aika harvoin. Hotelliaamiaisella ehkä joskus. Mutta sitten Elovenaa menee kyllä muuten sitäkin enemmän. Osa palstalaisista ei ole ehkä kuullut "Tompan rahkamössöstä", joten tässäpäs se:

- purkki maitorahkaa
- Valion vähäkalorista mansikka/vadelma/whatevvaa-keittoa

Nämä vispilällä tai sauvasekoittemella rahkaa muistuttavaksi ja sitten siihen päälle kumotaan nälän mukaan 3-5 dl Elovena-kaurahiutaleita, raakana. Kaura on varmasti yksi parhaista hiilarilähteistä ja sopii meille tyhmille bodareille mainiosti. Elovena = :love:

Lähes joka aamu syön elovena plus kaurapuuroa, jotta päivä lähtisi käyntiin. Silloin tällöin tulee syötyä sitä kaksikin kertaa päivässä. Erinomainen energianlähde ja vieläpä erittäin maukasta ruokaa valmistettuna mikrossa!

Lisää makua puuroon...

Hyvään aamiaiseen kuuluu osana myös puuro.Lisää makua saa vielä,kun paloittelee joukkoon puolikkaan,tai isoon puuroannokseen,kokonaisen omenan!Kannattaa kokeilla.

Hyvinhän tuo mikropuuro onnistui, lämmitin sen kannellisessa mikrokipossa ja söin suoraan siitä. :arvi:
eipä räiskynyt pitkin mikroa ja hyvältä maistui. (eloveena kaura/kauralese)

kiitokset ideasta, eipä näinkään yksinkertainen asia vaan tullut mieleen.

nojaa, kai se vähän yksipuoliseksi käy jos vetäiset päivän hiilarisi melkein pelkästään puurosta. Ainakin luulisi tulevan tarpeeksi leseita :) Itse en kyllä ainakaan jaksaisi. Syön kyllä puuroa/kaurahiutaleita aamulla, mutta en jaksaisi kokopäivää. Onko siitä mitään haittaa, siihen en voi mennä sanomaan mitään, kun en tiedä.

Kehittelin tässä dieetille kätevähkön "puuro"reseptin, kun vehnäleseitä ei muuten saa alas:

2 dl kaurahiutaleita
50 g vehnälesettä
5-6 dl vettä

Kiehauta vesi, lisää leseet ja hiutaleet, kypsytä miedolla lämmöllä 10 min. ja puuro on valmista. Erittäin hyvää esim. Valion vähäkalorisen mansikkakeiton kera. :kuola:

Mä oon lukenu tätä foorumia jonkun aikaa, ja vähän vakoillut et mitä ihmiset syö jne.
Kokeilin sitten syödä puuroa (jotain eloveenaa se tais olla) ja leseitä + raejuustoa.
Ja ku maistoin sitä niin :kuola: Se oli NIIIN hyvää :D

Back
Ylös Bottom