🥓 Ketoosi - Keskustelua hyödyistä, haitoista, makroista ja kokemuksista

Meta title: 💥 Ketoosikeskustelu – hiilareiden minimoinnin ikuinen väittely ja kokemusten myrsky

Meta description: Keskustelua ketoosin hyödyistä, haitoista, makroista ja kokemuksista – mikä toimii, mikä ei ja miksi keto herättää niin vahvoja mielipiteitä?**

Joo ja sitten kun nää hiilarin puolustajat tulee tarjoamaan hiilaridieettiä, niin sehän on täysin mahdoton yhtälö läskille jolla leptiinit on sekaisin. Ei ne mitenkään pysty pitämään sitä kun hiilari on niille kuin huumetta. Carnivore noille on jumalan lahja, siinä ei tartte miettiä grammaakaan hiilaria, joten kun sitä ei saa grammaakaan, sen tarve vähenee kovin nopeaan. Ei tartte kun viikko kärvistellä ja koittaa hommata selkäranka, miten aikuiset ihmiset ovat niin nössöjä, ettei ne vain pysty määräämään mitä suuhunsa laittaa ja tommoinen viikkokin voi olla niille täysin mahdoton.

Joo ja sitten kun nää hiilarin puolustajat tulee tarjoamaan hiilaridieettiä, niin sehän on täysin mahdoton yhtälö läskille jolla leptiinit on sekaisin. Ei ne mitenkään pysty pitämään sitä kun hiilari on niille kuin huumetta. Carnivore noille on jumalan lahja, siinä ei tartte miettiä grammaakaan hiilaria, joten kun sitä ei saa grammaakaan, sen tarve vähenee kovin nopeaan. Ei tartte kun viikko kärvistellä ja koittaa hommata selkäranka, miten aikuiset ihmiset ovat niin nössöjä, ettei ne vain pysty määräämään mitä suuhunsa laittaa ja tommoinen viikkokin voi olla niille täysin mahdoton.
En itse tunne ketään, joka olisi onnistunut virallisilla laihdutusohjeilla, yleensä ei auta edes laihdutusleikkaus. Aivan kuin ne ohjeet olisi suunniteltu epäonnistumisen varmistamiseksi, eihän siitä mitään tule, kun sohvaperunan usuttaa johonkin lenkille ja käskee syödä kasvipainotteisesti hiilareita muutaman tunnin välein.

En itse tunne ketään, joka olisi onnistunut virallisilla laihdutusohjeilla, yleensä ei auta edes laihdutusleikkaus. Aivan kuin ne ohjeet olisi suunniteltu epäonnistumisen varmistamiseksi, eihän siitä mitään tule, kun sohvaperunan usuttaa johonkin lenkille ja käskee syödä kasvipainotteisesti hiilareita muutaman tunnin välein.
Salilla kävi aikanaan yksi todella lihava nuori kaveri, joka sitten meni rasvanpoistoon, siis leikattiin nahkaa ja rasvaa oikein kunnolla, armottomat arvet. No kuten tiedetää, lihava ihminen on lähtökohtaisesti henkisesti aivan vätys ja se lihosi sitten takaisin muodottomaksi, se mitä se siinä sai, oli vain armottomat leikkausarvet.

Omia ajatuksia miten itse koen ja kokeillut. Tietty se teoria ja tietous luettuna pohjalla, ymmärrettynä tai ei..

Ei VHH ja Keto ole mitään toistensa Kaukosukulaisia, vaan hyvin lähellä toisiaan, monilta osin, monin osin taas ei. Varsinkin kun asiaa käsitellään niiden "tekniseltä käytännön toteutukseltaan". Ne on molemmat pirun helppo hallita, mutta täytyyhän sitä myös ajatella miten toteuttaa. Itse olen sitä mieltä, että niistä on äärimmäisen helppo hypätä kumpaan vaan. Ei ketoillija ole mikään pakko olla useinkaan koko elämäänsä ketossa, monesti hänen on viisaampaa syödä enemmän hiilareita, ainakin osa elämänsä aikana. Riippuen yksilöstä. Ja nyt käsitellään kuitenkin makrolukuja, joista hiilarista tulee kuitenkin vasta kolmanneksi eniten energiaa makroravinteista. Vastaavasti lienee loogista, etteikö aina ajoittain vhh siirry kertoo, vai pitäisikö ajatella tarvittaessa? Voi sinne siirtyä muutoinkin joksikin aikaa kuin, että olisi lihonut. Syystä tai toisesta.

Jälkeen kun vertaa tätä kylmyydensietoa niin tämä on uskomatonta. Ei ole kylmä, eikä ole itsellä sellaista ajoittaista epämiellyttävyyden tuntua kuin kaksi vuotta sitten. Asia on suoraan verratautuvainen kehon tulehdustiloihin ja myös solujen toimivuuteeb, ei ihmisen kyseessä ollen kehon rasvavarastoihin ja sen eristeenä olevuuteen. Sama se on eläimillä, eivät karhut ja supikoirat lämmittele talvirasvojensa kanssa, ne käyttävät ne energiaksi ja tarkenevat siksi hyvin, tietty typpimetabolian ollen täysin eri kuin ihmisen. Susi makaa tyytyväisenä päivölevollaan -45 asteen pakkasessa, usein heikossa ravintotilanteessakin ja usein ilman kehonsa ylimääräisiä rasvoja. Sitten taas jyrsijöiden elänkokeilla perustellaan asioita, mitkä eivät lainkaan ole ihmiseen verrattavissa....tämä offina...mutta kuitenkin nyt 80cm vyötäröllä tarkenen paljon paremmin kuin 90cm vyötäröllä kaksi vuotta sitten. Jos syön sen yleisen 250g prot ja 150g rasvaa tai joskus enemmän. Eilen söin sen 200g HH, tietty tässä ajan saatossa syönyt ties millaisia lukemia. Eikä sillä, että oletko miinuskaloreilla tai pluskaloreilla ole kauheasti merkitystä esim tähän. Sillä on miten solut toimivat. Tämä on muuten aihepiiri mistä olen lukenut hyvin vähän, mutta moni ei sitäkään olen vaan testannut ja yrittänyt ajatella....pystyykö joku ymmärtämään näitä pelkällä lukemisella, ilman logiikkaa? Ei tietenkään, kun ei näistä löydä niin tietoakaan.

Kuumuudesta, saunomisesta jne voisin myös kirjoittaa paljon, mutta ei voi liikaa alkaa....tuo kylmyyttömyys on paljon helpommin esitettävissä.

Itse ajattelen, älä aja itseäsi tulehdustiloihin siten, että olet siellä kainaloita myöten...

Sitten se käytäntö. Kyllä se Antti Heikkilä pystyy opeillaan ne valtavat ihmiskroisantit laihduttamaan keskimäärin paljon paremmin kuin monien+€€-#- kaltaiset kirjaviisaat, jos he siitä alkaisivat kilpailemaan. Myös suhtautuminen asioihin, että luodaan kuvitelmia ja illuusioita vähän siihen suuntaan, että "potentiaalinen asiakas tsempataan ylipositiivisuudella kohti mister olympiaa" ja ollaan hyvin ylivertaisia tietotaidossa.(En viittaa muuten lainkaan palstan pitäjään Mikeen, oikeasti! Näen hänet enemmän objektiivisena asioiden tarkastelijana). Ei minua harmita, että ldl-paha/muut se ja sama veriarvouskovaiset morkkaavat näitä muutamia tunnettuja "vaihtoehto lääkäreitä", mutta uskon heidän juttunsa kokonaisuudessaan olevan loogisempia. "Vaihtoehtolääkärit" kuitenkin pyrkivät perustelemaan asiansa erittäin perusteellisesti. Kova on mesominen somessa meitä "rajoitetusti hiilihydraatteja syöviä" kohtaan. Eivät ymmärrä, että vannomatta paras. Viime kädessä kaikki syyttää toista leiriä samoilla yleisargumenteilla.

Siinä ketollahan vasta se elimistö meneekin sekaisin, vaikka aloittaessa paino ei tipu yhtään, niin sitten kun lopetat tulee 2kg lisää heittämällä kun nälän hallinta ja itsehillintä ei vaan enää toimi. Hillittömät hiilarihimot vaan, kun ensin oppinut, että pitää syödä niin paljon kuin menee kurkusta alas.

Siinä ketollahan vasta se elimistö meneekin sekaisin, vaikka aloittaessa paino ei tipu yhtään, niin sitten kun lopetat tulee 2kg lisää heittämällä kun nälän hallinta ja itsehillintä ei vaan enää toimi. Hillittömät hiilarihimot vaan, kun ensin oppinut, että pitää syödä niin paljon kuin menee kurkusta alas.
On kyllä niin väärin ja sekava viesti ettei mitään. Ei ketoa lopeteta, ei se ole ketoa jos alat syömään hiilaria.

Niin absurdi viesti, että vaikee edes ymmärtää miten koostit ton. Siis sun mielestä keto on huono koska jos sen lopettaa, niin tulee paha olo :D

On kyllä niin väärin ja sekava viesti ettei mitään. Ei ketoa lopeteta, ei se ole ketoa jos alat syömään hiilaria.

Niin absurdi viesti, että vaikee edes ymmärtää miten koostit ton. Siis sun mielestä keto on huono koska jos sen lopettaa, niin tulee paha olo :D
Kyllä minä carnivorella syödä voisin pidempäänkin, jos joku ne pihvit mulle maksaisi. Tosin en tiedä kannattaisiko sitä ottaa loppuelämän dieetiksi, sillä kova rasva tukkii suonet. Tän asian olette varmasti saaneet jo moneen otteeseen selitettyä itsellenne mieluisasti. Juuri eilen kuulin henkilöstä, joka oli saanut kolet kuntoon virallisen linjan mukaisella dieetillä.

Valinnoilla on merkitystä.

Kyllä minä carnivorella syödä voisin pidempäänkin, jos joku ne pihvit mulle maksaisi. Tosin en tiedä kannattaisiko sitä ottaa loppuelämän dieetiksi, sillä kova rasva tukkii suonet. Tän asian olette varmasti saaneet jo moneen otteeseen selitettyä itsellenne mieluisasti. Juuri eilen kuulin henkilöstä, joka oli saanut kolet kuntoon virallisen linjan mukaisella dieetillä.

Entä jos kolet on kunnossa, milloin se noutaja tulee?

Joo se virallinen linja on tosi hyvä, niinkuin jenkeissä nähdään, lihavia niin saatanasti ja siksi ne muutti ruokaympyrää. Viralliset linjat myös sanoi että koronarokote pelastaa jne. Milloin sä alat ajatteleen omilla aivoilla?

Joo se virallinen linja on tosi hyvä, niinkuin jenkeissä nähdään, lihavia niin saatanasti ja siksi ne muutti ruokaympyrää. Viralliset linjat myös sanoi että koronarokote pelastaa jne. Milloin sä alat ajatteleen omilla aivoilla?
Virallinen linja käskee ahtamaan pizzaa ja purilaisia vatsan täyteen? Nythän ne kielsivät viljat niin saa nähdä miten ottavat vihreää aamiaismurojen tilalle? Lihan syöntihän siellä oli suurta jo entuudestaan vaikkei sitä vielä suositeltukaan. Jos virallinen linja on aina paha, niin miksi tämä uusi onkin nyt sitten hyvä? En tiedä mistä koronarokotteet tähän repäisit. Nekö käyvät todisteesta ravitsemustiedettä vastaan?

Esimerkkinä siitä kuinka virallinen linja ei ole välttämättä lainkaan kiistämätön oikeassa olija. Antaa myös viitteitä kritisoidusta lääkeyhtiöiden ja koko järjestelmän vallasta.

Tuo korona siis.

Pätkäpaasto olisi monelle toimiva väline yhdistettynä näihin Keto, VHH juttuihin. Varsinkin opettamaan ruokailutottumuksia. Se on täälläkin sata kertaa todettu, että jatkuva hiilihydraattien puputtaminen pitkin päivää ja iltoja ei toimi kuin joillain, ja heilläkin ehkä vain jonkin siivun elämästä. Tosin tarttee se elimistö lepoa proteiinin ja rasvan tunkemisestakin.

On meillä myös yksi muukin siunaus, emme kauheasti juo etanolia. Siitä ei ole kenellekään ainakaan mitään fysiologisia hyötyä, kun "toisen asteen myrkyistä" harvemmin on. Tietty jotain spesiaaliahan lääkkeistä monesti on. Esim lihasten kasvatukseen varsinkin.

Tieto on mennyt harppauksilla eteenpäin vuosikymmenten saatossa. Lisäravinteet ovat usein ok ja jopa johonkin tärkeitä kuin. Mutta niistäkin tulee mieleen sellainen tahallinen vääristely varsinkin 90-luvulta kun varsinkin lihasta annettiin sellaisia viitteitä, että ne eivät imeytyisi lainkaan kunnolla elimistön käyttöön, verrattuna jauhoihin. Mikä on käytännössä aivan huttua. Enkä tarkoita kehon kykyä hyötykäyttää niitä jonkin lyhyen rajoitetun ajan sisällä.

Kunnollista ravintoa ja nestettä, tarpeeksi laadukasta lepoa ja unta, sekä riittävästi oikeanlaista henkistä ja fyysistä aktiviteettia. Helppoa teoriassa monien mielestä, mutta käytännössä ei kovinkaan helppoa. Vanha klisee, mutta totuus myös.

Ja sitten on vielä kemikaalivanat...

Lukaisin nopeasti nämä viimeiset pari sivua ja kärjistettynä lopputulema on se, että ketodieettiä noudattavat ovat hemmetin kovia tyyppejä, hiilareita syövät vätyksiä.

Vielä asiasta, poistakaa, jos on jo linkattu.

View: https://www.instagram.com/p/DTXaeeOjE8b/?img_index=1&igsh=ZThvdGY4bnJub2c0

Virallinen linja käskee ahtamaan pizzaa ja purilaisia vatsan täyteen? Nythän ne kielsivät viljat niin saa nähdä miten ottavat vihreää aamiaismurojen tilalle? Lihan syöntihän siellä oli suurta jo entuudestaan vaikkei sitä vielä suositeltukaan. Jos virallinen linja on aina paha, niin miksi tämä uusi onkin nyt sitten hyvä? En tiedä mistä koronarokotteet tähän repäisit. Nekö käyvät todisteesta ravitsemustiedettä vastaan?
Mä nyt en tiedä miksi sä olet edes tässä ketjussa kun et pysty 3 päivää pidempään pysyyn ruokavaliossa.

Mä nyt en tiedä miksi sä olet edes tässä ketjussa kun et pysty 3 päivää pidempään pysyyn ruokavaliossa.
13 päivää olin ensin ketolla ja sitten vielä kolme, kunnes chat-gpt suositteli lopettamaan. Tiedän siis jotain aiheesta omasta kokemuksestani. Ei kai tänne pelkästään menestystarinoita ole tarkoitus kirjoittaa? Sehän antaa aiheesta ihan väärän kuvan.

Back
Ylös Bottom