Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Koita syödä aamulla ja aamupöivällä vaan prodea ja rasvaa ja hiilareita vasta illemmalla. Pysyy energiat tasaisena päivän ja hiilarit illalla niin tulee uni hyvin.
Noin se menee. Tuon takia usein se vhh-tyyppinen miinuskaloridieetti on käyttäjäystävällisin vaihtoehto. Sitten kun on tankkauksen aika niin antaa mennä sitä hiilaria hyvällä omallatunnolla niin paljon kuin kroppa vetää.En yleensä syö sokeria lainkaan. Harvinainen tapahtuma. Kaurapuuro aamulla rahkan/raejuuston kanssa, lounaalla nälkä. Valkonen riisi+kana/liha lounaalla, 2h päästä nälkä. Jostain syystä itsellä se menee näin. Sen takia mietin että meneekö se useimmilla näin vai ei. Jos antaa hiilaria aikasin päivällä = nälkä. Hyvä jos haluaa nostaa painoa. Huono jos haluaa tiputtaa.
Jos kulutus on suurta, niin keto ei ole kyllä helpoin valinta. Itse en pysty ketolla syömään tarpeeksi jos pitää olla kasvukaudella. Tällöin täytyy vedellä syklisellä ketolla. Hiilarien ajoittainen lisääminen lisää nälkää ja auttaa syömään tarpeeksi. Olen tuosta rasvan määrästä huomannut, että siinä on ruoansulatuksen kannalta joitakin eroja kuinka eri rasvat imeytyvät. Eri lähteistä otetut rasvat yhtä aikaa on ollut itselleni toimivin, mutta yleensä en kovin suuria määriä kerralla vedä. Kananmunien, avokadon, juustojen rasva menee aina ongelmitta. Oliiviöljyn kanssa saa olla vähän tarkempi.Mä yritän kans olla ketolla, syksystä asti, mutta nälkä on ihan hillitön. En oo jaksanut laskea makroja, liiallinen rasva saa aikaan ripulin. Ei oo helppoo
A) diet = ruokavalio, kyllä se on koko elämän aikainen tilaDietin pitäis kuitenkin olla väliaikanen tila
Toi nälkä on erikoinen homma. Onko sitä enempikin vai liittyykö se hetkiin jossa teet kovan treenin puntilla tai muuta hapottavaa? Itse vältä ketoillessa ja paastossa sitä että rasittaisin itseäni äärimmilleen. Tai ketogeenisesss täytyy treenipäivinä ottaa siinä treenin ympärillä hiilaria, jos haluaa kovaa treenata ilman että vetää itsensä ihan totaaliseen sippiin.Mä yritän kans olla ketolla, syksystä asti, mutta nälkä on ihan hillitön. En oo jaksanut laskea makroja, liiallinen rasva saa aikaan ripulin. Ei oo helppoo
Siis mulla on monta vuotta ollut sellainen nälkä että kun tulee töistä kotiin niin alkaa nälkäToi nälkä on erikoinen homma. Onko sitä enempikin vai liittyykö se hetkiin jossa teet kovan treenin puntilla tai muuta hapottavaa? Itse vältä ketoillessa ja paastossa sitä että rasittaisin itseäni äärimmilleen. Tai ketogeenisesss täytyy treenipäivinä ottaa siinä treenin ympärillä hiilaria, jos haluaa kovaa treenata ilman että vetää itsensä ihan totaaliseen sippiin.
Siis mulla on monta vuotta ollut sellainen nälkä että kun tulee töistä kotiin niin alkaa nälkävaikka olis tunti aikaisemmin syönyt jonkun välipalan töissä
Mä oon välillä ollut 18 tunnin paastolla ja vasta 16-18 tunnin jälkeen tulee vähän nälkä. Ja sitten kun syön niin vois vetää kaksin käsin kaikkeaOnko sillon nälkä jos et syö mitään? Ite tossa juuri ihmettelin kun 0 kcal, ei nälkää. 3500 kcal, on nälkä. Välipala just herättääkin nälän ja tekee mieli syödä reilusti.
Minäkin olen testannut, tuloksena olo kuin olisi kidutettu, missään välissä ei ole kylläinen ja ruokaa saa ajatella tauotta. Itsellä kun yleensä joku keto/carni OMAD viritelmä päällä ja mieli zen-tilassa 24/7 tuntuu suorastaan sairaalta seurata semmoista syömistä, aivan kuin katsoisi jotain addikteja, ensin alkaa ehkä kiukku ja/tai heikotus ja sitten pakko päästä syömään, vaikka syönyt vasta, pahimmilla vielä tauotta joku snäksi kädessä.Juu mitä jos testaisit vaan yleisiä ravitsemussuosituksia ja söisit riittävästi tasaisin väliajoin aamusta iltaan? Voipi olla et jäisi litran jätskit syömättä![]()
Itse vältyn noilta himoilta, jos jätän yhteen päivään ja vedän kovan treenin. Siinä on jännä aina odottaa mitä puntari näyttää seuraavana päivänä, välillä tulee monta kiloa nesteitä ja välillä paino putoaa, en ole vielä keksinyt mikä siihen vaikuttaa, mätöt kuitenkin pysyneet aika vakiona.Kyllä, lähdin semi rajusti ja olen tiputtanut 3 viikossa 5 kg. Ketoosissa ja paastossa, no problem. Nyt viikonloppuna kun annoin vähän löysää, ajattelin että tankataan vähän kroppaan hiilaria, otin 30-40g sijaan 2 päivää 400g ja osa sokerista, niin onkin vaikea saada takas ruotuun. No nyt taas 20h syömättä ja ei minkäänlaista nälkää. Kohta jalkatreeni ja aerobista päälle paastossa. Siitä yötä vasten 300g proteiinia 2 tunnin sisällä naamaan.
Ja olet 75kiloinen 20% rasvoissaJoo mitä jos et vetäis sokeria vaan kunnon ruokaaTuntuu vaan huvittavalta puheenaiheelta ku vedän ite neljä tasapainoista ja terveellistä ateriaa päivässä ja homma toimii ku junan vessa. Diettiasiat onki sit asia erikseen samaa mieltä ketolla ei tunne nälkää samalla tavalla. Dietin pitäis kuitenkin olla väliaikanen tila
Minäkin olen testannut, tuloksena olo kuin olisi kidutettu, missään välissä ei ole kylläinen ja ruokaa saa ajatella tauotta. Itsellä kun yleensä joku keto/carni OMAD viritelmä päällä ja mieli zen-tilassa 24/7 tuntuu suorastaan sairaalta seurata semmoista syömistä, aivan kuin katsoisi jotain addikteja, ensin alkaa ehkä kiukku ja/tai heikotus ja sitten pakko päästä syömään, vaikka syönyt vasta, pahimmilla vielä tauotta joku snäksi kädessä.
Lopulta monella heistä karkaa paino käsistä ja alkaa painonpudotus, yleensä virallisten ohjeiden mukaan, yritetään vähän lenkkeillä, juusto vaihtuu vähärasvaiseen ja kaloreita lasketaan epätoivoisesti. Vähemmän yllättäen heistä noin 99,9% epäonnistuu ja noituvat kuinka mahdotonta laihdutus on. Siinä kohtaa osa tulee kysymään minulta miten voin syödä järjettömiä annoksia ja pysyä tässä kunnossa. Osa ei usko korviaan ja pitävät varmaan hulluna, osa kokeilee ja he ovatkin ainoat tutut, joiden tiedän onnistuneen laihdutuksessa.
Tämän avautumisen tuotti teille nimim. oli juuri pitkä automatka ja yhä vituttaa se jatkuva pysähtely syömään
Itse en ikinä palaa ravitsemus-suositusten mukaiseen syömiseen. Se on aivan perseestä oleva tapa ravita itseään meikäläiselle.
Itse harrastan kestävyysliikuntaa, ja kyllä riittävä hiilareiden nauttiminen edistää hyvinvointia ja jaksamista. Hiilareiden rajoitukset ja pätkäpaastot tuli kokeiltua, mutta 10h hikiliikuntaan viikossa yhdistettynä painonpudotustulokset ja kunnon kehittymiset olivat heikkoa. Minulla ei ole mitään sellaista, että jatkuvasti pitää syödä parin tunnin välein tai tulee nälkäkiukku, aivan hyvin jaksan olla syömättäkin, mutta treeni vaan kulkee paremmin, kun hiilareita on nauttinut. Ja luulisin palautumisen ja kehittymisen kannalta tasaisen energiansaannin olevan parempi.Itse en ikinä palaa ravitsemus-suositusten mukaiseen syömiseen. Se on aivan perseestä oleva tapa ravita itseään meikäläiselle.
Jaajaa kai se pitää pari kiloa höylätä pois et kehtaa kirjotella pakkotoistolla. Ketot siis tulille! Pistäkäähän mp kokonaisuudesta.Ja olet 75kiloinen 20% rasvoissa![]()
Pistäkäähän mp kokonaisuudesta.
Totaali 2700kcal (rasva 231g, proteiini 107g, hiilari 24g)