🥓 Ketoosi - Keskustelua hyödyistä, haitoista, makroista ja kokemuksista

Meta title: 💥 Ketoosikeskustelu – hiilareiden minimoinnin ikuinen väittely ja kokemusten myrsky

Meta description: Keskustelua ketoosin hyödyistä, haitoista, makroista ja kokemuksista – mikä toimii, mikä ei ja miksi keto herättää niin vahvoja mielipiteitä?**

Täällä alkamassa ensimmäinen Ketodietti ja mietin hieman aamupalaa. Miltä kuullostaa aamupalana Maitorahka mustikoilla, pari kananmunaa ja pähkinöitä? Olen aamuisin äärimmäisen huono syöjä ja laiska, joten aamupalan pitäisi olla helppo, yksinkertainen ja nopea.

Jos aamupala ei maistu niin kannattaa miettiä keto+intermittent fasting yhdistelmää. Ei aamupala ole pakollinen asia.

Itse olen kikkaillut ketolla nyt ja aamiainen on ollut 7-10 valkuaista, MCT-öljyä, maapähkinävoita ja kahvia. Pitää aika mukavasti nälkää.

Itse olen kikkaillut ketolla nyt ja aamiainen on ollut 7-10 valkuaista, MCT-öljyä, maapähkinävoita ja kahvia. Pitää aika mukavasti nälkää.
Miksi et keltuaisia syö? Ketolla saa kuitenki rasvaa tulla, lisäksi niistä saa proteiinia ja vitamiineja ja hivenaineita

No se on sitten voi voi...

Ehkä sinun ei kannata miettiä mitään syömisiä sen kummemmin tuon tyylisellä "ketolla", että kunhan nyt mennään vähän sinnepäin vähän aikaa. En usko että hyödyt muutaman viikon ketoilusta mitenkään yhtään mitään. Mutta toki "kokeiluna" voit sen tehdä..

Ehkä sinun ei kannata miettiä mitään syömisiä sen kummemmin tuon tyylisellä "ketolla", että kunhan nyt mennään vähän sinnepäin vähän aikaa. En usko että hyödyt muutaman viikon ketoilusta mitenkään yhtään mitään. Mutta toki "kokeiluna" voit sen tehdä..

Menen siis hiukan sinneppäin, jos juon raakana suomalaista purkitettua kananmunanvalkuaista : )

Ketodiettiä itse käytän painonpudotuksen takia yksinkertaisesti. Syön proteiini ja rasva painotteisesti.

Menen siis hiukan sinneppäin, jos juon raakana suomalaista purkitettua kananmunanvalkuaista : )

Itseasiassa et sen takia.. enemminkin menet silloin kun vetelet sitä MCT-öljyä ja maapähkinävoita (ilman sokeria):)
Voit toki vedellä makaroonilaatikkoa ilman jauhelihaa tai hampurilaista ilman pihviä ei siinä mitään, mutta silloin ei suoranaisesti puhuta ketogeenisen ruokavalion aineksista:cool:

Itseasiassa et sen takia.. enemminkin menet silloin kun vetelet sitä MCT-öljyä ja maapähkinävoita (ilman sokeria):)
Voit toki vedellä makaroonilaatikkoa ilman jauhelihaa tai hampurilaista ilman pihviä ei siinä mitään, mutta silloin ei suoranaisesti puhuta ketogeenisen ruokavalion aineksista:cool:

MCT-öljy ja maapähkinäöljy ei kuulu ketogeeniseen ruokavalioon? Sitäkö tässä tarkoitat? Tämähän meni mielenkiintoiseksi : )

Moi, täällä olisi yksi, joka kiinnostunut ketodietistä ja olenkin siitä lukenut viimeisen viikon aikana. Päätin sitten ostaa kahdelta eri henkilöltä ketodietti ohjelmat, jotka ovat enemmän tai vähemmän somessa esillä. Ostin ne kahdesta paikasta nähdäkseni, miten he ovat toteuttaneet sen ja samalla saisin vähän viittoja tälle tielle ja ei ne ollut kun pari kymmiä kappale.
Sitkun katsoin molempia ohjelmia,niiden ruokia ja makrotaulukoita, niin niissä oli aika lailla 50/50 protskut ja rasvat ja vain vähän hiilari eli mun mielestä ei ketoosi, vaan vain vähän hiilari dietti. Meneekö kroppa ketoosin tollasilla ohjelmilla tai kuinka paljon vaikeampaa se on vr. oikea ketoosi vai voiko noita kutsua edes siksi (molemmat mainosti niitä Ketoosi diettinä kuitenkin)? Olen kuitenkin saanut käsityksen että jakauma olisi hyvä olla jotain 75%, 20% ja 5%.

Sen jälkeen lähdin hieman miettiään itse, mitä voisi syödä, jotta saisi tuon 75%, 20% ja 5% jakauksen toimimaan ja tuntu, että proteeiniä tulee kuitenkin enemmän kun rasvaa. Mietiskelyssä oli mukana juustoja, liha proteiinina, kasviksia(kurkku, tomatti ja paprika), kananmunia, pähkinää ja öljyä, mutta tuntui protsku kuitenkin olevan aika vahvoilla. Toki voin syödä pekoni ja juoda öljyä, mutta se tuskin on idea, joten miten te olette saaneet jakaumon kuntoon, kunnollisilla raaka-aineilla? Itse syön myös mielummin helppoa, simppeliä ja kunnon ruokaa vaikka useasti samaa päivässä/viikossa, koska ruoka on itselle vain polttoaine :)
Ja pakko vielä lopuksi myöntää, oon hieman nirso

Viimeksi muokattu:
Moi, täällä olisi yksi, joka kiinnostunut ketodietistä ja olenkin siitä lukenut viimeisen viikon aikana. Päätin sitten ostaa kahdelta eri henkilöltä ketodietti ohjelmat, jotka ovat enemmän tai vähemmän somessa esillä. Ostin ne kahdesta paikasta nähdäkseni, miten he ovat toteuttaneet sen ja samalla saisin vähän viittoja tälle tielle ja ei ne ollut kun pari kymmiä kappale.
Sitkun katsoin molempia ohjelmia,niiden ruokia ja makrotaulukoita, niin niissä oli aika lailla 50/50 protskut ja rasvat ja vain vähän hiilari eli mun mielestä ei ketoosi, vaan vain vähän hiilari dietti. Meneekö kroppa ketoosin tollasilla ohjelmilla tai kuinka paljon vaikeampaa se on vr. oikea ketoosi vai voiko noita kutsua edes siksi (molemmat mainosti niitä Ketoosi diettinä kuitenkin)? Olen kuitenkin saanut käsityksen että jakauma olisi hyvä olla jotain 75%, 20% ja 5%.

Sen jälkeen lähdin hieman miettiään itse, mitä voisi syödä, jotta saisi tuon 75%, 20% ja 5% jakauksen toimimaan ja tuntu, että proteeiniä tulee kuitenkin enemmän kun rasvaa. Mietiskelyssä oli mukana juustoja, liha proteiinina, kasviksia(kurkku, tomatti ja paprika), kananmunia, pähkinää ja öljyä, mutta tuntui protsku kuitenkin olevan aika vahvoilla. Toki voin syödä pekoni ja juoda öljyä, mutta se tuskin on idea, joten miten te olette saaneet jakaumon kuntoon, kunnollisilla raaka-aineilla? Itse syön myös mielummin helppoa, simppeliä ja kunnon ruokaa vaikka useasti samaa päivässä/viikossa, koska ruoka on itselle vain polttoaine :)
Ja pakko vielä lopuksi myöntää, oon hieman nirso
Sama itsellä prot 160,rasv 160 ja hiilari 30=2200 kcal

Ota huomion,proteiini on 4kcal/g ja rasva 9kcal/g joten esim mulla tuossa on rasvojen osuus kcaloreista noin 65% ja proteiinien % osuus noin 29% vaikka ne on 50/50

Vähärasvainen ja ketoosi eivät oikein sovi samaan kontekstiin. Näitä bodisafkailijoita näkee aina silloin tällöin jotka alkavat vetää ketoa mutta käytännössä droppaavat sekä hiilarit että rasvat pois ruokavaliosta. Tai sitten ruokavalioon on ihan pakko ympätä "vähän vaan" jotain erittäin hiilaririkasta ruokaa, unohtamatta kunnon roskaruoka-cheat dayta vähintään 2 kertaa viikossa.

Sama itsellä prot 160,rasv 160 ja hiilari 30=2200 kcal

Ota huomion,proteiini on 4kcal/g ja rasva 9kcal/g joten esim mulla tuossa on rasvojen osuus kcaloreista noin 65% ja proteiinien % osuus noin 29% vaikka ne on 50/50
Noniin toi selittää aika hyvin, mutta kun laskin, niin tuntu olevan vieläkin olevan liikaa proteiini noissa ohjelmissa. Haluatko vähän avata, mitä sä syöt esimerkiksi, voit laittaa vaikka privaatillakin.

Ei..vaan että ennemminkin menet sinne ketoosiruokavalioon PÄIN tuolla mct öljyllä ja maapähkinävoilla KUIN pelkillä valkuaisilla.
Heitän viimeisen kommenttini tästä asiasta. Ilmeisesti viskimerkillä on luetun ymmärtämisessä pientä viilaamista. En ole missää vaiheessa sanonut meneväni pelkillä valkuaisilla aamiaisella. Kannattaa lukea viestit ennenkuin kommentoi. Loppu.

Heitän viimeisen kommenttini tästä asiasta. Ilmeisesti viskimerkillä on luetun ymmärtämisessä pientä viilaamista.

Heh, en ole VÄITTÄNYT että et muuta ottaisi..
totesin vain yleisesti, että suunta olisi oikeampi ketogeenisessä mennä rasvoilla ja proteiinilla kuin pelkällä proteiinilla valkuaisista. Vähän oli joo jonniinjoutava keskustelu :ROFLMAO:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Back
Ylös Bottom