Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

Ihmiskeho ei kuluta jatkuvasti kaloreita samaan tahtiin notta plussat ja miinukset olisi helppo laskea liikunnan sun muun suhteen. Jos kaloreita on tarjolla ylimäärin, kehon lepoaineenvaihdunta nopeutuu ja keho myös kuluttaa enemmän. Vastaavasti miinuskaloreilla kroppa menee säästöliekille (kyllä, buzzword iski) ja kulutus vähenee.'Eikös se nyt ole ihan loogista että kaloreiden on pakko olla miinuksella jotta kroppa ottaisi puuttuvat kalorit kehon omista varastoista?
Kaltaisilleni maallikoille olisi kiva jos valottaisit mitä tuo lyhenne tarkoittaa.tiukkaa PSMF:ia

Pakkikselta löytyy paljon ohjeita erilaisiin tapoihin dietata ja varoituksia aineenvaihdunnan jumiutumisesta mutta en haullakaan löytänyt kenenkään esim kokemusperäistä vinkkiä siitä, miten sitten toimitaan viisaasti, että saadaan se aineenvaihdunnan jumitus laukeamaan.
Tässä 1 esimerkki: juuri hetki sitten nousin sängystä ylös, olo oli ihan OK. Join heti puoli litraa vettä, jossa makuna Fun Lightia (hiilariton, kaloriton) ja aloin lataamaan kahvinkeitintä. Siinä samassa alkoi tajuton paisuminen, farkut ahdistaa!
Päätin kuitenkin tehdä aamiaiseni, keitin 4 munaa ja paistoin 3 siivua pekonia. Ei lisättyä öljyä.
Nyt sitten tässä istuessa olo on kuin olisin paksu sika :(
Elikkä:
Mä oon ollu kohta kuukauden Atkinsilla, ketosticksit näytti dieetin alussa tummanpunaista, nykyisin ei enää yhtään mitään, prkl.
Lorauttelin öljyjä vissiin turhankin hulvattomasti alussa ruokiini, neuvottiin varovaisuutta koska öljyt on kovin kaloripitoisia.
Vatsa todella toimii! Vähintään kerran vrk:ssa joten ei ongelmia sillä suunnalla.
Nesteitä, hiilaritonta FunLightia ja vettä juon n. 3-4 litraa pävittäin, riippuu kuinka kauan ja kovaa lenkkeilen.
Nukun hyvin ja riittävästi (n. 8,5 h).
En laihdu, ei katoa sentit. Alussa lähti vissiin vain nesteitä, sain nekin takas.
Olen vetänyt hiilarit erittäin alas, hyvä jos 20g enää tulee (yhdestä kanamunasta tulee 0,5 joten olen laskenut tarkoin kaikki tuollaisetkin).
ONKO KUKAAN KOKENUT MIKÄ AUTTAISI? Nyt loppu kotikonstit tältä eukolta...
Pakkikselta löytyy paljon ohjeita erilaisiin tapoihin dietata ja varoituksia aineenvaihdunnan jumiutumisesta mutta en haullakaan löytänyt kenenkään esim kokemusperäistä vinkkiä siitä, miten sitten toimitaan viisaasti, että saadaan se aineenvaihdunnan jumitus laukeamaan.
Tässä 1 esimerkki: juuri hetki sitten nousin sängystä ylös, olo oli ihan OK. Join heti puoli litraa vettä, jossa makuna Fun Lightia (hiilariton, kaloriton) ja aloin lataamaan kahvinkeitintä. Siinä samassa alkoi tajuton paisuminen, farkut ahdistaa!
Päätin kuitenkin tehdä aamiaiseni, keitin 4 munaa ja paistoin 3 siivua pekonia. Ei lisättyä öljyä.
Nyt sitten tässä istuessa olo on kuin olisin paksu sika :(
Elikkä:
Mä oon ollu kohta kuukauden Atkinsilla, ketosticksit näytti dieetin alussa tummanpunaista, nykyisin ei enää yhtään mitään, prkl.
Lorauttelin öljyjä vissiin turhankin hulvattomasti alussa ruokiini, neuvottiin varovaisuutta koska öljyt on kovin kaloripitoisia.
Vatsa todella toimii! Vähintään kerran vrk:ssa joten ei ongelmia sillä suunnalla.
Nesteitä, hiilaritonta FunLightia ja vettä juon n. 3-4 litraa pävittäin, riippuu kuinka kauan ja kovaa lenkkeilen.
Nukun hyvin ja riittävästi (n. 8,5 h).
En laihdu, ei katoa sentit. Alussa lähti vissiin vain nesteitä, sain nekin takas.
Olen vetänyt hiilarit erittäin alas, hyvä jos 20g enää tulee (yhdestä kanamunasta tulee 0,5 joten olen laskenut tarkoin kaikki tuollaisetkin).
ONKO KUKAAN KOKENUT MIKÄ AUTTAISI? Nyt loppu kotikonstit tältä eukolta...
Fun Lightia olen käyttänyt siitä lähtien kun se Suomeen ilmestyi kauppoihin, kaiketi jossain 1996 aikoihin? Se ei siis voi olla syynä dieetin epäonnistumisiin.
Nightkin neuvoi seuraamaan kalorit. Laskin eiliset sapuskat koska eilen tuli syötyä normaalia enemmän ja Finellin mukaan 1620 olisi ollut eilinen lukema. Pistin parikymmentä kaloria arviolta lisää kun en löytänyt Bratwurstia Finelin listasta ja laskin sen Grillimakkarat, Lihaisat-mukaan.Pituuteni on 170, paino koko ajan 72, vyötärön ymp. mitta vaihtelee päivän mittaan 89-92 cm, lantio 102 cm. Tuhti pakkaus siis...Oli hyvä ett Nightkin kertoi oman kokonsa ja kalorinsa, sain vähä suuntaa.
Ehkä mä sit saan liikaa kaloreita vaikka hölkkään ja kävelen jatkuvasti. Huomenna aikomus nostaa kilo tai 2 painoja lisää yläkroppatreeneissä, kävelyä duunin puitteissa tulee varmaan 4 km, lämmittely juoksumatolla 2 km. Ottaa vaan niin p...keleesti päähän kun tykkää ett kaikkensa tekee mut ei tavoitteet täyty!
_Hc ja Natu arvelevat ett kaloreita vois olla jopa liian vähän, että mässypäivä vois olla paikallaan.
Onks kukaan sellaista kokeillut? Miten kävi, repeskö koko diettaus siihen vai jatkuiko tiukemmin mässäämisen jälkeen?
Tänään tosiaan syöny vaan 4 keitettyä munaa, 3 siivua pekonia, 2 dl lihalientä ja 1 siskonmakkara palasina siinä lillumassa. Liemen oheen 3 ohutta ja pientä ruislimpun siivua, kahvi kermalorauksella ja kreikkalaista jugurttia 2 dl. Siihen lisäsin 1 rkl oliiviöljyä. Muuta en tänään aikonut enää syödä, lenkki koiran tuo illemmalla taas n. 5 km.
Mut jos vaan joku on jumituksen kokenut, please, kerro meille muillekin miten sait tilanteen laukeaman.
)