Tekeekö muut ketogeenisellä- tai vhh-dieetillä iron cardiota tai jotain intervallityyppistä treeniä?
Itse tässä vähän testailen oman kropan toimintaa muuttelemalla noita makroravinteiden suhteita. Treenit vedän 3-jakoisella 3krt/viikko + parina päivänä kahvakuulalla toteutettu rasvanpolttotreeni. Punttitreenit kulkee kuin unelma ja voimatasoja olen saanut nosteltua mukavasti vaikka painoa on lähtenyt parissa kuukaudessa vajaa 9kg.
Kysymykseen: viime viikolla pudotin hiilarit n. 90g:sta 50g:aan (tällä hetkellä 8% kokonaisenergiasta, joka n. 2300kcal). Tällä viikolla sitten olen huomannut, että noiden intervallitreenien tekeminen on yhtä helvettiä! Voimatasot on tosiaan hyvin tallella mutta kun syke ja intensiteetti kasvaa, virta tuntuu loppuvan kuin seinään. Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia vai onko tämä vain dieettini riuduttamien aivojen tuotetta? :D
Ajattelin että tässä voisi olla hiilaripäivän paikka. Toinen vaihtoehto olisi, että vedän kunnolla ketoosiin (nyt sellainen ei ole lähtenyt vielä käyntiin) mutta nostaisiko sekään tehoja tuollaisessa intervallitreenissä? ts. osaisiko ketoosissa oleva kroppa käyttää rasvoja tehokkaammin energiaksi, kuin tällaisella vhh-pelleilyllä?![]()
Kyllä se siitä lähtee. Mulla on ensimmäinen viikko ilman hiilaria tuskaa, mutta vähitellen kroppa sopeutuu polttamaan ketoneja ja rasvahappoja. Sopeutumisprosessi kestää aikansa. Nyt on kolmas viikko menossa ja aamulla vedin jo ladulla kuin hirvi hengästymättä :lol2:
Lueppa vaikka Lyle McDonaldin The ketogenic dietin previewi googlen teoshaulla. Äijä selittää hienosti miten tuo kehon polttoaineenvaihto tapahtuu.
Tosin lihakset näyttivät melko täyteläisiltä. Kahdessa päivässä pääsin taas kyllä nesteistä eroon ja olin taas alle 85 kg:n.