🥓 Ketoosi - Keskustelua hyödyistä, haitoista, makroista ja kokemuksista

Meta title: 💥 Ketoosikeskustelu – hiilareiden minimoinnin ikuinen väittely ja kokemusten myrsky

Meta description: Keskustelua ketoosin hyödyistä, haitoista, makroista ja kokemuksista – mikä toimii, mikä ei ja miksi keto herättää niin vahvoja mielipiteitä?**

selvä peli! <3

voi vaikuttaa tyhmältä kysymykseltä, mut mitäs kaikkee voi/kannattaa tankata toisena päivänä? Nyt menossa maltodrinkki. Mut siis mitä syömistä?

voi vaikuttaa tyhmältä kysymykseltä, mut mitäs kaikkee voi/kannattaa tankata toisena päivänä? Nyt menossa maltodrinkki. Mut siis mitä syömistä?

En ole mikään ketoosiguru, kun itsekin vasta hommaa opettelen... mutta minä olen syönyt toisena päivänä tankatessa malton lisäksi mysliä, ruis/kaurapuuroa, täysjyväpaahtoleipää (nams!), perunaa, riisiä jne. Kaikki on kropalle kelvannut. :D

joo itel on tos kans täysjyväpaahtoleipää fazerilta :D Pakko maistaa! rasvaa siis piti vältellä? Ihanaa saada jotain jauhelihakastiketta perunaa/pastaa. Onko noiden lisäks jotain mainittavaa vielä? kun kohta kauppaan menossa ;D

ja kiitokset vastauksesta :) tänään ansaittu tankkauspäivä ja huomenna taas ketoosiin valumista.

Lasketteko te proteiinijauheesta tulleet hiilarit päivän kokonaishiilarisaldoon? Itse kun tykkään vetää ainakin yhden aterian proteiini-öljydrinkkinä ja tässä juomassa on se n.4g hiilaria, joka tulee tuosta herajauheesta.

Lasketteko te proteiinijauheesta tulleet hiilarit päivän kokonaishiilarisaldoon? Itse kun tykkään vetää ainakin yhden aterian proteiini-öljydrinkkinä ja tässä juomassa on se n.4g hiilaria, joka tulee tuosta herajauheesta.

Totta ihmeessä ne hiilarit lasketaan! Miksi muka ei? Kropan kannalta on ihan se ja sama vaikka hiilarit toimitettaisiin proteiinijauhon "seassa" tai vaikka ihan rehellisen irtokarkin muodossa.

Noita heraprotskuja ei voi vedellä ihan surutta, jos aikoo pitää hiilarit alle 20 grammassa. Päivän mittaan kun ottaa pari hera-öljydrinksua, 40 grammaa pähkinöitä, kurkkua ja tomaattia... niin päivän hiilarit onkin jo täynnä.

Totta ihmeessä ne hiilarit lasketaan! Miksi muka ei? Kropan kannalta on ihan se ja sama vaikka hiilarit toimitettaisiin proteiinijauhon "seassa" tai vaikka ihan rehellisen irtokarkin muodossa.

Noita heraprotskuja ei voi vedellä ihan surutta, jos aikoo pitää hiilarit alle 20 grammassa. Päivän mittaan kun ottaa pari hera-öljydrinksua, 40 grammaa pähkinöitä, kurkkua ja tomaattia... niin päivän hiilarit onkin jo täynnä.

No näin mä vähän ajattelinkin, mutta piti vielä varmistaa kokeneimmilta ketoilijoilta. Täytyypi mennä ja ostaa sitten jotakin hiilaritonta protskua kuten esim. caseiinia.

Onko muilla kokemuksia ihan arkisesta väsymyksestä tän dieetin takia. Tuntuu että haaveilee liiakseen päikkäreistä jo puoliltapäivin. Jos periksi antaa, voi helposti vetästä sen 3 tuntia unta. Aamupala on jäänyt kyllä välillä heikoksi mutta ruokailu on ollut muutoin kohdallaan (kasvikset, kalaöljyt, vitamiinit ymsyms.)

n. 2200kcal/pv

pr.208g
hh.13g
r.136g

9vk takana, n. kolme 1-3 päivän katkosta tullut tänä aikana. -7kg karisteltu ja paino alkaa oleen jo sopiva. Ajattelin kokeilla tankkausta nyt vkl, jospa se piristäis hieman ja antas treeniin vähän tehoja, onko muita vinkkejä miten voisi edetä?

Vähän outo oire toi väsymys jos kaikki osa-alueet ovat kunnossa, koska yleensä ongelmana on ennemminkin unettomuus.

Voisin veikata että yks syy miks joitain väsyttää ketolla on rehujen yms vähyys ruokavaliossa. Ja yleensä ne mitä ei välttämättä lihasta saa jää vähiin.

ite tankkasin vlopun ja semmonen kilo tuli lisää painoa. Liian vähän? ;D tänään alko taas dietti.

Te ketkä vedättä suhteellisen kovalla energiamäärällä dieettiä: Kun rasvaa pitää syödä reippahasti, niin missä määrin teillä pyörii gramma- ja energiamäärät tyydyttyneiden rasvojen osalta per vuorokausi?

Vitamiini, en ikinä laske mitään tyydyttyneitä rasvoja kauheesti, mut tarkotuksella en syö niitä. Muutenkaan HENK.KOHT en pidä kauheen tarpeellisena laskea prosessoimattomien tuotteiden määriä.

Siis arvon Fuhrer, en tarkoittanut kokonaisrasvamäärää vaan tyydyttyneiden grammamääriä. Teen muutamia vertailuja vain. Tuskin säkään vedät 350 grammaa tyydyttynyttä rasvaa koneeseen per päivä (?). Tai jos vedät niin oot melko teräsmies. En tiedä päteekö tässä mitkään yleiset ravintosuositukset, mutta jos 10% päivittäisestä energiasta maksimissaan saisi tulla tyydyttyneistä rasvoista normiruokavaliolla, niin tuo sun maksimi on melko pilvissä siihen nähden. Ja ei, en ole dieettiexpertti, vaan yleisesti kysyn. Sen takia täällä tyhmiä kyselenkin kun itse en tiedä.:D

puhuinkin tyydyttyneistä :D En kokonaisrasvasta..
Mutta se on helposti selitettävissä. Saatan kovana treenipäivänä millon treenaan kolmekin kertaa syödä 2kg lihaa, ja siihen päälle loput sörsselssit, niin kyllä siitä kertyy..

Viimeksi kun mittautin niin tais olla 4, josta LDL oli 1.8 ja HDL 2.2 +-0.1 tarkkuudella, en ihan varmaksi muista.
Itse uskon että kaikki on kiinni paljon siitä kuinka paljon sokeria työntää kurkusta alas..

Back
Ylös Bottom