🥓 Ketoosi - Keskustelua hyödyistä, haitoista, makroista ja kokemuksista

Meta title: 💥 Ketoosikeskustelu – hiilareiden minimoinnin ikuinen väittely ja kokemusten myrsky

Meta description: Keskustelua ketoosin hyödyistä, haitoista, makroista ja kokemuksista – mikä toimii, mikä ei ja miksi keto herättää niin vahvoja mielipiteitä?**

Se on helppoo kun se rasvasitärasvatätä-juttu uppoaa ihmisiin niin helposti, kerrotaan se.
Jos lähdetään spekuloimaan, niin mitä jengi arvelee kuka tässä ravintopropagandassa lopulta voittaa? Eli kuka käärii niin sanotusti massit, koska rahahan se takana aina ja kaikessa yleensä on.

Lihaa ei saa syödä kohta ollenkaan, rasva tukkii suonet, syötävä pelkkiä papuja ja rehuja... Okei, mielenkiintoista.

Itselle ainakin tulee runsaasta rasvansyönnistä tukkoinen olo, joka sitten vähitellen paranee ajan kanssa. Suonet menee tukkoon jos liikaa syö rasvaa, ja liikunta osaltaan avaa niitä.
Näinhän se tais Hanna Partanenkin kertoa. Rasva tukkii suonet, kuten kinkun paistinrasva viemärit jouluisin. Ihmisen elimistö on likimain samankaltainen viemäriputkiston kanssa. Hyvin helppo ymmärtää tilanne.

Kannattaa luottaa asiantuntijoihin.

Minä omassa tutkimuksessani huomasin, että Suomessa lähes 100% auto-onnettomuuksista tapahtuu autoilla, joissa ratti on vasemmalla puolella. Säästääksemme ihmishenkiä, on pikimmiten tehtävä lakialoite, joka velvoittaa siirtämään ratin oikealle puolelle autoa.
Ja minä omassa tutkimuksessani huomasin että juuri kukaan ei tällä hiekkalaatikolla tuo mitään laadukkaita tutkimuksia väitteidensä tueksi.

Ja minä omassa tutkimuksessani huomasin että juuri kukaan ei tällä hiekkalaatikolla tuo mitään laadukkaita tutkimuksia väitteidensä tueksi.
Ja sitten käy välillä niinkin, että ymmärretään tutkimus väärin ja/tai ei lueta tutkimusta edes itte ennenkuin sitä aletaan mainostaan.

Itselle ainakin tulee runsaasta rasvansyönnistä tukkoinen olo, joka sitten vähitellen paranee ajan kanssa. Suonet menee tukkoon jos liikaa syö rasvaa, ja liikunta osaltaan avaa niitä.

Liikaa vettäkin kun juo niin henki lähtee.
Mikä sitten on liikaa rasvaa kullekkin? Sohvaperuna ei paljo tarvi, hiilaria vielä vähemmän.
Itellä ei oo suonet vielä tukossa, vaikka yli 10v animal based rasvat ja protskut menty, hiilarit vaihtelee, veriarvoissa ei ole ikinä ollut moitittavaa.

Jos rasvoista tulee tukkoinen olo niin ne ei välttämättä imeidy kunnolla, mm. Stressi voi vaikuttaa sappituotantoon, mikä taas vailuttaa rasvojen imeytymiseen. Kannattaa kattoa kelluuko paska pytyssä.

Jos rasvoista tulee tukkoinen olo niin ne ei välttämättä imeidy kunnolla, mm. Stressi voi vaikuttaa sappituotantoon, mikä taas vailuttaa rasvojen imeytymiseen. Kannattaa kattoa kelluuko paska pytyssä.
Sillon kun söin reilusti rasvaa tyyliin 30% niin paska oli kelluvaa juu. Nyt syön vähärasvaisesti joitakin herkkuhetkiä lukuunottamatta ja tulee normaaleja pökäleitä.

Jep. Jos ketoosidieetti aiheuttaisi sepelvaltimotapahtumia hyvin terveydestä huolta pitävillä nuorilla niin kyllä näistä kuulis enemmän. Tai sitten tällä tohtorilla on ollut armotonta tuuria kun juuri hänelle on tullut jopa muutamia tämmösiä tapauksia. Eipä ole ensimmäinen ulostulo oulun yliopistolta missä haisee paskapuhe.
Alkoi ihan naurattamaan nuo jutut, on kyllä satumainen tuuri.

Ajoin parilla tekoälyllä syvähaun, jossa pyysin etsimään sepelvaltimotapahtumia nuorilta, ei löytänyt mitään. Tohtorilla kannattaisi julkaista tapaustutkimuksia, kun kukaan muu sitä ei ilmeisesti ole vielä tehnyt, vaikka tapauksia näyttää olevan hurjia määriä. Helppoja julkaisuja ja mainetta sataa!

missä ajassa keho tottuu käyttämään rasvoja energiana? mietin jos vaihtaisi valtaosan hiilareista hyviin rasvoihin niin miten roppa reagoisi. varmaan käyty miljoonasti läpi jo mutta ei lähtenyt haulla :unsure:

missä ajassa keho tottuu käyttämään rasvoja energiana? mietin jos vaihtaisi valtaosan hiilareista hyviin rasvoihin niin miten roppa reagoisi. varmaan käyty miljoonasti läpi jo mutta ei lähtenyt haulla :unsure:
Kai yksilöllistä, mutta aikoinaan virtsasta näitä ketoaineita tsekkasin niin ihan muutamassa päivässä oltiin ketoosissa. Nyt myöhemminkin, sama kokemus, että nopeaa se kääntyy. Enempi vois kysyä kauanko psyykkisesti kestää vapautua hiilarien syönnin pakkomielteestä..kyllä itse olen senkin kokenut aina nopeaksi prosessiksi. Siinä vaan muodostuu selvä kuva että mitkä safkat nyt kuuluu mulle ja mitkä ei. Siihen alkuun auttaa että ei kitsastele rasvan eikä rasvan laadun kanssa. Eli ne heikot hetket kun tulee niin tärkeä porsastella säälittä. Se vaihe lyhyt, aika automaattisesti pian törkyrasvat ällöttää ja siistitty homma. Alkuun kun dippaa kermajuustoon ja Snellmanin valkosipulimetukkaan käärittyä Snellmanin täyslihanakkia majoneesiin ja pistelee hyvin mielin naamaansa niin siinä sitä kehoa käännetään rasvoille aika kivuttomasti 😊 jos lähtee oikein kauniisti ja kaloreita laskien liikkeelle niin voi olla vaikeakin siirtymä hiilareista pois

Kai yksilöllistä, mutta aikoinaan virtsasta näitä ketoaineita tsekkasin niin ihan muutamassa päivässä oltiin ketoosissa. Nyt myöhemminkin, sama kokemus, että nopeaa se kääntyy. Enempi vois kysyä kauanko psyykkisesti kestää vapautua hiilarien syönnin pakkomielteestä..kyllä itse olen senkin kokenut aina nopeaksi prosessiksi. Siinä vaan muodostuu selvä kuva että mitkä safkat nyt kuuluu mulle ja mitkä ei. Siihen alkuun auttaa että ei kitsastele rasvan eikä rasvan laadun kanssa. Eli ne heikot hetket kun tulee niin tärkeä porsastella säälittä. Se vaihe lyhyt, aika automaattisesti pian törkyrasvat ällöttää ja siistitty homma. Alkuun kun dippaa kermajuustoon ja Snellmanin valkosipulimetukkaan käärittyä Snellmanin täyslihanakkia majoneesiin ja pistelee hyvin mielin naamaansa niin siinä sitä kehoa käännetään rasvoille aika kivuttomasti 😊 jos lähtee oikein kauniisti ja kaloreita laskien liikkeelle niin voi olla vaikeakin siirtymä hiilareista pois
En ajatellu kokonaan jättää hiilareita pois. Joku varmaan 100-120g hh olisi edelleen, lähinnä koostuen reilusta iltapuurosta, että saa nukuttua. Päivä sitten pelkillä kasviksilla, proteiinilla ja rasvalla.

En ajatellu kokonaan jättää hiilareita pois. Joku varmaan 100-120g hh olisi edelleen, lähinnä koostuen reilusta iltapuurosta, että saa nukuttua. Päivä sitten pelkillä kasviksilla, proteiinilla ja rasvalla.
Itse söin sellasen kreikkalaisen 250 g jugun illalla jossa oli hiukan hiilaria. Siihen vielä loraus sokeroitua mustikkakeittoa. Riitti ilonaiheeksi iltaan ja hyvään uneen mutta piti ketoosissa

Keto ei muutenkaan hyvä oo pidemmän päälle, kilppari hidastuu ja testot tippuu. Se on ihan jees noin pari kk, pääsee helposti alle 10% rasvoihin ilman nälkää ja sitten on kiva ajaa hiilaria sisään kun kroppa on hemmetin insuliiniherkkä.

Back
Ylös Bottom