Ei sitä läskiä tyhjästä synny, eikä nestettäkään.
Nesteet varmaan vaan vähän heittelee, kun viikko alkaa olemaan täynnä niin on melko odotettu tulos -4 kg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei sitä läskiä tyhjästä synny, eikä nestettäkään.
nyt ollaan kuitenkin ketoosi threadissa, johon ei oikein mahdu 90g hiilareita päivässä...
tässä nyt tämmönen kooste hh-syklityksestä VHH+salitreeni(tms.)
http://lieksa.pp.fi/vhh/paino.htm
nyt ollaan kuitenkin ketoosi threadissa, johon ei oikein mahdu 90g hiilareita päivässä...
Itse asiassa, jos ihan tarkkoja ollaan, niin se on siinä ja tässä, että pysyykö tuolla määrällä hh:ta ketoosissa.
Yleensä hh-raja ketodietin ja muuten vaan VHH:n välillä on 100g / vrk.
Jos syö alle 100g niin on melko varmasti ketoosissa... jos syö yli 100g niin luultavasti ei ole. Henkilökohtaiset ominaisuudet vaikuttaa ne viimeiset grammat.
Tuo 100g raja ketoosille tulee siitä, että aivot polttaa päivässä noin 100g glukoosia.
Parhaimmillaankin aivot ottaa tarvitsemastaan energiasta "vain" 75% ketoaineista. Ja jos glukoosia on tarjolla, niin aivot suosii sitä.
Siinä mielessä ymmärrän kommenttisi, koska jos tarkoitus on olla ketodietillä ja myös pysyä ketoosissa, niin en laittaisi hiilarimäärää noin korkeaksi, koska silloin ketodietti toimii kaiken huonoiten, kun keikkuu juuri siinä rajoilla, että ollakko ketoosissa vai ei. Dietti toimii paremmin kun on selvästi ketoosissa tai sitten selvästi ei ole. Harmaalla alueella rasvanpoltto takkuilee.
no, mut sit vois vaikka laskee niitten muitten päivien hh:ta??
kyllä se ketoosi pysyy jos ei tota nostoa tee joka päivä. siis jos tosiaan on ollut jo noin kauan vhh:lla niin kyllä keho osaa olla rasvapolttoinen.
Itse asiassa, jos ihan tarkkoja ollaan, niin se on siinä ja tässä, että pysyykö tuolla määrällä hh:ta ketoosissa.
Yleensä hh-raja ketodietin ja muuten vaan VHH:n välillä on 100g / vrk.
Jos syö alle 100g niin on melko varmasti ketoosissa... jos syö yli 100g niin luultavasti ei ole. Henkilökohtaiset ominaisuudet vaikuttaa ne viimeiset grammat.
Tuo 100g raja ketoosille tulee siitä, että aivot polttaa päivässä noin 100g glukoosia.
Parhaimmillaankin aivot ottaa tarvitsemastaan energiasta "vain" 75% ketoaineista. Ja jos glukoosia on tarjolla, niin aivot suosii sitä.
Siinä mielessä ymmärrän kommenttisi, koska jos tarkoitus on olla ketodietillä ja myös pysyä ketoosissa, niin en laittaisi hiilarimäärää noin korkeaksi, koska silloin ketodietti toimii kaiken huonoiten, kun keikkuu juuri siinä rajoilla, että ollakko ketoosissa vai ei. Dietti toimii paremmin kun on selvästi ketoosissa tai sitten selvästi ei ole. Harmaalla alueella rasvanpoltto takkuilee.

Mukava, että täälä on oikeesti joku asianosaava taas selventämässä, kun Nightkin on kadonnut. Saa mukavaa keskustelua. Jostain luin juuri hetki sitten, että kun glukoneogeneesi käynnistyy (maksan hiilarivarastot alkavat olla tyhjät), niin aivojen glukoositarve laskee 30 prosenttiin. Tarkoitettiinko tolla sitä, että tuon enempää ei tarvita, vai sitä, että kroppa muodostaa tuon tarvittavan glukoosin ja loppu aivojen tarve pystytään korvaan suoraan ketoaineilla?
Mä oon kyllä todella skeptinen, että lähellä 100g/pv pysyisi ketoosi. Joskus leikin noilla ketostixeilla (joo, tiedän yhtä luotettavia,kun virolaiset kondoomit), mutta näkee niistä suuntaa. Parhaimmillaan 15g kerta-annoksella fruktoosia sain ketoosin katkastua. Ja tässähän haettiin juuri treenibuusteria, joten esim täysjyväpasta ei sitä ole, vaan lähinnä kai kaipailtiin verensokeria nopeemmin ylös. Fruktoosihan toki kulkee maksan kautta toisinkuin muut, mutta eikös esim perus sokerissa ole n. 50% fruktoosia? (Ulkomuisista joku mutu tämä)
Mä vetäisin kyllä ketoosin alussa aika tiukaks maksimirajaks tuon 30g (riippuen tietysti lihasmassasta ja tietotaidosta mitä syödä ja milloin). Siitä sitten pikkuhiljaa nostella Atkinsin malliin ja jäädä sinne 50g paikkeille. Jotkut esim sanovat, että vihanneksia voi syödä rajattomasti ja ketoosi pysyy, 2pussia hernamaissipaprikaa katkas allekirjottaneella ainakin välittömästi, noista siis about 60g hiilaria miinus kuidut tietty.
niin, mut jos tarkoituksena on laihtua ja treenaaja haluaa kokeilla jotain muuta, kun on alkanut tökkimään - niin miksei kokeilis hh-vaihtelua?? kyllä siihen ketoosiin sitten pääsee takaisin, jos se on parempi laihdutuskeino.
Ketoosi-ketju voi olla väärä paikka tälle keskustellu, mutta sanonpa silti, että jos haluat hiilarimäärää vaihdella, niin tee se ainakin sitten niin, että treenipäivinä hiilarit on vähän korkeammat ja muina päivinä sitten vähempi määrä... ja sen suurempi hifistely on turhaa.
TOTTA. (mihin tää sopis?)
en mäkään mitään erikoista hivistele.
ja mä oon treenannu melkein vuoden 2007-2008 alhaisilla(20-30g; kalorit siinä 2000) hiilareilla jatkuvasti. en jaksanut. tai siis olo oli ihan hyvä, mutta silloinkin olin dieetillä; treenipainot ei vaan noussu eikä sit jaksanut edes jatkaa... paino kyl laski sinne , mihin nytkin haluaisin -> 58-59, mutku tarvin myös sitä lihasta. enkä sit osannu/uskaltanu alkaa syömään läskistymisen pelossa paljoo enempää hiilarii...
nyt on paljon parempi meno kun ottaa sen hiilarilisän ja syklittelee; oon tyytyväinen et löysin tän syklittelyn. ja yksinkertaiset, suomenk. ohjeet siihen.
enkä mä tiedä mun ketoosista.
Kannattaa toki alkuun koittaa tuolla 2500kcal. Jos alkaa vaaka näyttämään, että nesteiden jälkeen ei tapahdu enään mitään, niin sitten kaloreita pikkusen alemmas.
Tota noin tänään alotin VHH ja tuota ajattelin että tämän ensimmäisen viikon pidän hiilarit tosi alhaalla(melkein nollissa nää pari päivää).
Mutta oon vähän sekasin ton rasvan länträyksen kanssa koska piti olla nää parit ensimmäistä päivää 30%(prot)/70%(ras)?
Millä ihmeellä saan noin paljon rasvaa ja vähän protskua ellei pelkällä voilla tai rypsiöljyllä.. :/
Meinaan aamiasena oli ukkopekka makkara(100g) ja pekoni paketti(140g) ja 1 kananmuna..
Noista tuli rasvaa varmaan jotain 50-60g kun hieman jopa lisäsin, mutta lopussa oli pakko hieman kaataa pois(ras).. Mutta tuli noista nyt jonkun verran protskuaki.
Mietin tässä tämänpäivän ateriaa että miten ihmeessä saan niin paljon siihen rasvaa..?