🥓 Ketoosi - Keskustelua hyödyistä, haitoista, makroista ja kokemuksista

Meta title: 💥 Ketoosikeskustelu – hiilareiden minimoinnin ikuinen väittely ja kokemusten myrsky

Meta description: Keskustelua ketoosin hyödyistä, haitoista, makroista ja kokemuksista – mikä toimii, mikä ei ja miksi keto herättää niin vahvoja mielipiteitä?**

Miten olis kermavaahto ja jokin suklaanmakeutusaine? Rahka tuomaan vähän paksuutta. En tiedä toimisiko mutta uskaltaisin kokeilla myös 1-2tl kaakaojauhetta vaikka siitä nyt hiilareita tulisikin. Ei kai ajatus ollut syödä tuota joka päivä?

Ei toki jokapäivä, jos nyt perjantai-illan ratoksi jotain makeeta.
Onko tiedossa mikä suklaanmakeutusaine, tai mistä saa?

Sinänsä Mannisen protein pudding on aika hiilariton eikä pari desiä maitoa varmaan hommaa kaada.
Oon yrittänyt etsiskellä ja kehitellä jotain mudcaken tyylistä mutta se suklaan maun saaminen taitaa olla liian haastavaa...

Pari palaa tummaa suklaata raastettuna rahkan tai kermavaandon sekaan toimii ainakin mulla hyvin. Mitä enemmän prossia, sitä vähemmän hiiliä.

kiitos vinkistä! Perjantaina kokeilemaan. Pahimpaan himoon hankin lounaaksi leipäjuustoa, hassel- ja saksanpähkinää. Pentele kun limppari unohtu! Eiköhän näillä ja huomisella kokeilulla pärjätä vielä ensi viikon viikonloppuun asti ilman tankkauksia

Itse olen monesti tehnyt tuolta karppausfoorumilta kuultua pikasuklaata.. maistuu ihan tummalta suklaalta. Ja hiilareita alle 5 g muistaakseni siinä.. Kun kalorilaskurilla joskus laskin. Eli pikkukuppiin 0,5 dl kuohukermaa ja siihen sitä Fazerin "silmä-leivontakaakaota" 3-4 tl ja sit jos vielä haluaa niin vähän vaikka makeutusjauhetta. Sitte alat vispata sitä pienellä lusikalla tasaiseks massaks, se on aluks melko juoksevaa mut yhtäkkiä pamahtaa sellaseks jähmeeks suklaamassaks :D Siitä vaan lusikalla ääntä kohti! Ja on hyvää jos tykkää tummasta suklaasta! Itse oon lisäks joskus laittanu tirauksen appelsiinin makuista fun lightia siihen sekoitusvaiheessa niin on tullut täysin Fazerinan makuista..:O <3

kiitos vinkistä! Perjantaina kokeilemaan. Pahimpaan himoon hankin lounaaksi leipäjuustoa, hassel- ja saksanpähkinää. Pentele kun limppari unohtu! Eiköhän näillä ja huomisella kokeilulla pärjätä vielä ensi viikon viikonloppuun asti ilman tankkauksia

Onko sulla makeanhimoa kauheasti? Oothan jättänyt noi makeutusaineet pois. Voi johtua meinaan light limuista yms. tuo.

Onko sulla makeanhimoa kauheasti? Oothan jättänyt noi makeutusaineet pois. Voi johtua meinaan light limuista yms. tuo.

joo ei ole tullut otettua ollenkaan makeutusaineita, saati mitään makeanmakuista, kroppa tahtoisi varmaan hedelmää tai jotain! Ostin mä ruokalasta yhden sitruunalla maustetun vichyn mutta sitä ei liene makeutettu makeutusaineilla (en tosin tiedä mitä tarkoitetaan luontaisilla aromeilla...). Päivittäin tulee käveltyä paljon ja kohta treffaan kaverin, mennään uimaan. Pitkäkestoista matalampisykkeistä aerobista tulee paljon punttitreenin ohelle, raskaampi aerobinen on tauolla vamman vuoksi. Aloitin ketoilun vasta sunnuntaina niin kai kroppa vielä vähän etsiskelee sitä energianlähdettä.

Kiitos Lauren vinkistä!! Tollasta voisin kokeilla, tota "silmäkaakaota" onkin kaapissa, ostin kun oli tosiaan niin vähän hiilareita mutten ole keksinyt miten käyttää vielä :)

Eipä mitään, Naene! :)

Ja hyvän ostoksen tosiaan teit, kun ostit tuota silmä-kaakaota! :thumbs: Siinä on tosiaan niin pikkiriikkisen vähän vaan niin hiilareita, että siihen tuskin (ainakaan järkevissä määrin käytettynä) tuo ketoilu kaatuu :) Ja jos joskus tekee valmista suklaata mieli, niin kaupoissa näyttäs löytyvän (ainakin cittareista) Lindtin 85 prossasta sokolaatia. Ei tainnu olla mitään lisäaineita, raaka-aineitakin vaan 5 kpl muistaakseni.. eli aikas laatutavaraa! vähän hiilareita ja on muuten hyvvee... :rock:

Juup kyllä noilla varmasti pärjää! :)

Jatketaan nyt kun kerran suu täällä avattiin: aluksi kun on kuitenkin tarkoitus olla pari viikkoa ketolla ennenkun ottaa hiilaritankkauksen, mitäs jos on ketolla vaan viikon ja sitten jo tankkailee - meneekö kaikki pahasti persiilleen.

Oli varattuna leffa illalla tyttökaverin kanssa mutta se ei pääsekään. Kaikki muut kaverit on illalla kuitenkin juhlimassa (tai himassa nukkumassa), himassa on äijäkööri katsomassa lätkämatsia ja juopottelee salettiin myöhään. Leffa olisi ollut hyvä, ois pitänyt mut alkoholittomalla tiellä mutta nyt onkin sitten sellainen tilanne että mä en keksi mitä muuta mä voisin tehdä koko illan ja ainakin alkuyön, poissa kotoa, paitsi mennä tyttöjen kanssa baariin. Mutta se tietty katkaisee ketoosin.

Onko jengillä täällä mitään reseptejä joilla talttaa makean (erityisesti suklaan) himo?
Ei mitään prodejauhoja vaan jotain mikä on tehty "oikeista" raaka-aineista

E: aivan, maapähkinävoi, se unohtui! Mutta muita vastaavanlaisia "herkkuja" ottaisin mielellään vastaan :)

Vispikermaa+vanilian/mansikan makuista proteiini jauhoa sekaa.

2dl vispikermaa
100g proteiini jauhoa

Proteiini jauhon määrä kuulostaa varmasti suurelta, mutta todella hyvää tulee, hieman kun lisää vettä joukkoon nii saa vähän juoksevampaa.

Mulla lähtee suklaanhimo hyvin kun mössään yhden avocadon tasaiseksi massaksi ja sekoitan siihen sopivasti sokeritonta luomukaakaojauhetta (esim. Green&Black's on hyvä) ja vaniljasteviaa (joku muukin makeutusaine sopii varmasti myös). Sit voi leikkiä että syö suklaamoussea. Hiilaritonta, hyvää ja terveellistä: Toimii! :thumbs:

^ oho!! Kuulostaapa eksoottiselta :) Ihania ehdotuksia kokeilen ne kaikki!

Aah, huomenna suunnitelmissa ketoosidieetin aloitus! Kokeilumielellä lähdetään liikkeelle, saapi nähdä miten alkaa kroppa käyttäytyä, toivottavasti hyvin! ;)

6 viikkoa takana ketoosia -8,3kg. Nyt on paino sen verran alhaalla , että tänään pidin mättöpäivän ja siirryn VHH linjalle jolla pyrin pitämään painon nyt saavutetussa.

Itselläni ketoosidieetti päättyy keskiviikkona. Aloittelin dieetin jo lokakuussa, mutta pari kuukautta mennyt sairastellessa, joten on tullut tuona aikana syötyä normaalisti. Toisin sanoen n.16vko varsinaista dieettiä ja -14kg, josta pari kiloa nestettä, joten tyytyväinen olen, eikä sarjapainot ole tippunut juuri ollenkaan vaikka on tullut vedettyä pitkiä jaksoja jopa -1300kcal/päivässä. Varmaan tuo lihashävikki on tärkeä juttu joillekin kisailijoille, mutta normijampalle tuskin on haittaa, kun menetetyt lihat saa kohtuu nopeasti takaisin ja mihin tässä muutenkaan on kiire? :D

Hurjaa, ku näkyy vatsalihaksissa verisuonet. :wtf: :hyper:

Itselläni ketoosidieetti päättyy keskiviikkona. Aloittelin dieetin jo lokakuussa, mutta pari kuukautta mennyt sairastellessa, joten on tullut tuona aikana syötyä normaalisti. Toisin sanoen n.16vko varsinaista dieettiä ja -14kg, josta pari kiloa nestettä, joten tyytyväinen olen, eikä sarjapainot ole tippunut juuri ollenkaan vaikka on tullut vedettyä pitkiä jaksoja jopa -1300kcal/päivässä. Varmaan tuo lihashävikki on tärkeä juttu joillekin kisailijoille, mutta normijampalle tuskin on haittaa, kun menetetyt lihat saa kohtuu nopeasti takaisin ja mihin tässä muutenkaan on kiire? :D

Hieno suoritus, oli lähtöpituus ja paino? entä paino nyt?

Ensimmäinen viikko takana ja melko hyvin on mennyt. Parasta on, että missään kohtaa ei ole ollut minkäänlaista turvonnutta oloa. Yleensä kun joutuu syömään treenin ohella paljon hiilareita ja ruokaa muutenkin, olo on melko ähky ja turvonnut. Hieman heikkoa on ollut suorittaminen salilla, mutta osasyy on varmastikkin tämä flunssa joka on kestänyt vajaan viikon myös. Tuntuu myös melko helpolta, kun ei tarvitse kauheasti suunnitella mitä syö, kaikki on etukäteen mietitty. Kaverithan tätä ei voi ymmärtää millään lailla mutta samapa tuo. Painoa lähteny noin 2,5 kiloa, josta nesteitä varmaankin suurin osa. Eiköhän tuo painon putoaminen tasoitu tuosta ajan kanssa.

Ensimmäinen takkauspäivä on ajoitettu ensi lauantaille, eli kahden viikon päähän ketoosidieetin aloittamisesta. Pitää sitten seurata pidänkö tuon tankkauspäivän viikon vai kahden viikon välein. Hyvä tästä vielä tulee!

Hieno tulos :D Pääsis joskus iteki taas samoihin :)

Aloitin eilen sitten taas ketoilun. Painonpudotustarvetta ei hirveesti ole, mutta kiinteytystä kaipaisin varsinkin vatsan seudulle. Myös ketoosin virkeyttä kaipaan kun on paljon tenttejä ja muita opiskelujuttuja.

Otatteko jonkun hiilarilisän ennen salitreeniä? Mä ajattelin et vois ennen salia syödä ruuan kanssa vähän perunaa tai riisiä (vaikka n. 10 g hiilaria). Salitreenin yhteydessä vedän yleensä myös lyhyitä intervalleja ja epäilen että intervallit ei onnistu ilman hiilarilisää...

Olen tässä miettinyt et jos nyt itsekkin ottaisi kokeiluun tuon vhh tai keto dietin, pitäisi painoa saada noin 8kg tiputettua. joten asiaan! olenko ymmärtänyt oikein että vhh dietti on esimerkiksi p40% h20% r40% ja sitten keto olisi esim p49% h2% r49 ? jos joku viitsisi selventää että mitkä ne suurimmat erot näissä dieteissä on ja että kumpi olisi parempi tuollaiseen 2kk diettiin missä tarkoitus olisi nyt kiristellä, sitten sellainen kysymys että kuinka kovilla miinuskaloreilla tälleisessä dietissä kannattaa vetää ? onko 400-700miinuksilla olo liian kova ? ja kun paljon pelotellaan sillä että sitten kun tämän dietin lopettaa ja alkaa taas syömään normaalisti tulee paino takaisin ja hyvinkin nopeasti niin mikä tähän auttaa että miten se sitten oikeasti tehdään ettei se paino tule takaisin?

Kiitos.

Ero on se että 2% hiilareilla elimistö siirtyy ketoosiin jolloin kehon pääasiallinen polttoaine on rasva. Kaloreita ei myöskään ketoosilla tarvitse välttämättä laskea niin tarkasti. Nesteet tulee takasin ketoosin jälkeen n. 2-3kg eise läski tyhjästä tule.

Back
Ylös Bottom