🔥 POHKEET PAUKKUMAAN!!! 🔥

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vispe
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 POHKEET PAUKKUMAAN!!! 🔥

Meta description: Tehokkaimmat harjoitteet, tekniikat ja rutiinit, joilla pohkeet kasvavat ja räjähtävät eloon.

Meikallakin oli tuo rinta ongelmana. Nyt kun teen vain punnertavan perusliikkeen(penkki tangolla tai käsipainoilla), niin rinta on lähtenyt hyvin kasvamaan. Minulla on 2-jakoinen, mutta kuitenkin jokaisen rintatreenin perustana pitäisi olla raskas punnerrusliike. Rinnalle kannattaa ottaa vähän lyhyempää ja kovempaa sarjaa, minulla ei oikein rinta kipeytynyt yli 10 toiston sajoilla.

Toinen, mikä on, niin älä tee liikaa sarjoja rinnalle. Rinta kasvaa hyvin, vaikka treenaisi vähillä sarjamäärillä, pitää vain tehä sarjat huolellisesti. Rinnalle maksimissaan 8 sarjaa, ja vaikka kolmena liikkeenä.

Noista pohkeista, että venyttele pohkeita sarjojen välissä. Sillä saat vähän avattua verenkiertoa pohkeisiin. Venytykset maksimissaan 10 sekunttia. Sitten juuri nuo aiemmin mainitut hitaat negatiiviset ja suhteellisen pienet painot, niin poltetta riittää.

Mulla tuntuu toimivan hyvin tuo Cutlerin videota napattau pohjetekniikka. Eli mennään toki alas niin että venytys tuntuu, mutta ylös nostettaessa ihan pieni puolensekunnin pysäytys keskivaiheilla ja siitä oikein kunnon runttaus yläasentoon. Pieni pito (ei mitään kahta sekuntia) ja sitten kontrollilla alas. Painoja sai aluksi vähentää jonkunverran, mutta aika nopeeta ne lähti taas nousuun. Mutta ihan eritavalla saa pohkeet kuritettua tällä tavalla.

Rinnalle on hyvä tehdä 2 perusliikettä kuten jo mainittiinkin ja yksi "eristävä" liike. Itellä 2 vaihtoehtoa:

Treeni 1.
-Penkkipunnerrus tangolla
-Vinopenkki käsipainoilla
-Peck-deck

Treeni 2.
-Vinopenkki Smith
-Rintaprässi
-Peck-deck

Noita siis vaihtelen vuoroviikoin, nyt kun teet taas 4-jakosella, sarjoja yhteensä tulee 6-8 kpl. Peck-Deckin tilalla joskus ristitaljaa, vipareita tai jotain vastaavaa, mutta olen nyt tykästynyt tohon peck-deckiin taas.

ite teen aika pienillä painoilla n. 30:n sarjoja :eek: ja toimii mulle. pohkeet on kasvanu hyvin. ja siis suht nopeasti teen nuo. vois kyllä kokeilla tehdä hitaamminki vähemmän toistoja :rolleyes:

Pohkeisiin paremmin ottaa kun laittaa tohon varpaitten alle jonkun laudan esimerkiks. Se on sopivan korkunen siihen alle. Saa laajemman alueen liikkeeseen ja näinollen saat sen paremman poltteen. En tiiä kirjottiko joku jo tän kun en jaksanu kaikkia viestejä lukea.

Onko venytys poheliikkeissä edes tärkeää, jos pusertaa niin helvetisti ylös kumminkin?
Minulta liukuu jalat pois lankulta jos lähden sitä venyttelemään siinä.

Akkeli sanoi:
Sama juttu... Itse tein eilen 82,5kg:lla hackissa (seisten, kakkosnelonen lauta päkiöiden alla) 3x15 ja poltteet oli suoraan helvetistä. Kyllä mäkin sen 300kg saisin nytkähtää vaik sata kertaa mut ei siitä mitään hyötyä ole.

joo mullaki lankku käytös ja kantapäät menee iha niin alas ku voi eli osuu siihe hack laitteen jalkatuki osaan. Ja kehityksestä sen verra että sain laittaa painoa tuolla tekniikalla millai oon tehny niin suunnillee ainaki 50kg lisää kuukaudes,tiiä sitte onko se hyvi vai huonosti muitten mielestä mut musta ok ja ei ne nyt hirveitä nytkytyksiä oo, ois tietenki kiva ottaa nauhalla ja kattoa et mite ne tulee tehtyä mutta yksin treenaan jote ei taida onnistua. Kiitti vinkeistä kaikille ja toi Timba79:n Treeni 1.
-Penkkipunnerrus tangolla
-Vinopenkki käsipainoilla
-Peck-deck
menee kokeiluun ja kattoa alkaako tähä heikkoon rintaan tulee kehitystä
;)

Kun tässä nyt itse Doggcrappin metodeilla treenaileen, niin valotanpa hieman pohjetreeniä Danten neuvoin (niille, jotka eivät ole tutustuneet tähän jo doggcrapp-ketjussa). En tiedä kyllä soveltuvuutta normaali treeniin, mut ainahan sitä voi kokeilla. Jos joku kokeilee tätä osana omaa treeniä, niin suosittelen tekemään sitten vain yhden sarjan.

Elikkäs:

Liike tehdään normaaliin tapaan aivan alhaalta täysin ylös. Ylhäällä ei tarvitse sen kummempaa pitoa tehdä, mutta negatiivinen vaihe tehdään todella rauhallisesti. Kun saavutetaan ala-asento, rentoutetaan lihakset ja annetaan lihasten venyä 15 sekunttia. Sitten taas uudestaan ylös ja alhaalla uusi 15 sekunnin pito. Tätä sitten jatketaan kunnes pää tai lihakset pettää. Painoa ei hirveästi tarvita ja tuska on aivan mahdoton.

Timba79 sanoi:
Mulla tuntuu toimivan hyvin tuo Cutlerin videota napattau pohjetekniikka. Eli mennään toki alas niin että venytys tuntuu, mutta ylös nostettaessa ihan pieni puolensekunnin pysäytys keskivaiheilla ja siitä oikein kunnon runttaus yläasentoon. Pieni pito (ei mitään kahta sekuntia) ja sitten kontrollilla alas. Painoja sai aluksi vähentää jonkunverran, mutta aika nopeeta ne lähti taas nousuun. Mutta ihan eritavalla saa pohkeet kuritettua tällä tavalla.

Tolla tavoin myös oppii "käyttämään" paremmin pohkeita. Mä tein koko syksyn tolla tekniikalla. Nyt teen vaan äärimmäisen pitkillä negatiivisilla.

Akkeli sanoi:
Tolla tavoin myös oppii "käyttämään" paremmin pohkeita. Mä tein koko syksyn tolla tekniikalla. Nyt teen vaan äärimmäisen pitkillä negatiivisilla.

Totta, itsellä tuo vain jäi päälle ja käytänkin sitä lähes poikkeuksetta aina. Yleensä viimeinen sarja tulee tehtyä "pumppaamalla", eli siinä ei mitään pysähdyksiä ja hitautuksia ole, ainoastaan pitkä liikerata.

Miula on toiminu seuraava ohjelma loistavasti

Treeni1

Penkki tangolla 2x4-8
Vino käs.pain. 2x6-8
Talja 2x10-20

Treeni2

Penkki käs.pain. 2x4-8
Vino smithissä 2x4-8
talja 2x6-10

Timba79 sanoi:
Mulla tuntuu toimivan hyvin tuo Cutlerin videota napattau pohjetekniikka.

Jes, ite teen samalla tavalla. Pohkeet huutaa hoosiannaa joka sarjan jälkeen niin että vähän aikaa kävelee ku paska housussa. Kokeilin edellisellä kerralla että pannaas nyt iha vituuuste painoja semmoseen seisten tehtävään vehkeeseen. Ainoa seuraus oli, että hartioihin paino hemmetisti, selkä meinas heilua edes takas, pohkeissa ei tuntunu juuri mitään kun tekniikka meni vituiks.

Kesä alkaa lähesty ja bermudashortsit polttelevat jo vaatekaapissa. Veto on lyöty, ja se kellä on kaveriporukan näyttävimmät pohkeet olkoon palkittu kunnialla ja maineella. Tuomarointi tapahtuu kesäkuun ensimmäisenä päivänä.

Vinkkiä siis millä saada pohkeisiin mukava kasvupyrähdys näin muutaman kuukauden varoitusajalla, vai onko peli jo menetetty?

Millainen on oma pohjetreenisi? Vinkkiä ja ohjelmaa pohkeiden reenaamiseen siis tarvitaan. ;)

Ainut mikä mun pohkeille rupesi pelittämään on pohkeiden teko istuallaan, se tuntui aktivoivan sen muotoa antavan pirun pallukan :) seisaaltaan tuntui käyvän liikaa pohkeiden "ulkosivuille".. ja kaikkialle muualle paitsi juuri siihen mihin piti. (kuulostaa varmasti todella asiantuntevalle)

Pohkeet 3-4 x 15 kahdesti viikossa (seisaalteen ja istualtaan).
Huomasin, että parhaiten homma alkoi toimia, kun rupesin tekemään miehisyyden mittarini kahdesti viikossa.

edit. näppäinvirheitä

Zackcer sanoi:
...

Vinkkiä siis millä saada pohkeisiin mukava kasvupyrähdys näin muutaman kuukauden varoitusajalla, vai onko peli jo menetetty?

Millainen on oma pohjetreenisi? Vinkkiä ja ohjelmaa pohkeiden reenaamiseen siis tarvitaan. ;)

Pidä pari kuukautta korkkareita :D .

No ei vai sentään, mutta väittäisin että yksi hankalimmista lihaksista millekkään kasvupyrähdykselle. Itse en ole kyllä istuaaltaan tehnyt, eli se voisi tietysti olla kokeilemisen arvoinen.

Moni tekee pohkeet 2x viikossa. Itse teen ensin hackissa kovat sarjat 10-15 toistoa 3-4 sarjaa, sitte istuiltaan loppupumpit 3-4 sarjaa. Tekniikkaan kannattaa panostaa eli 2s pito yläasennossa, rauhallisesti alas, että vähän venyy lihas ja reippaasti ylös takasin pitoon. Erikoistekniikoina voit kokeilla sopivilla raudoilla sellasia minuutin pitoja yläasennossa => helvetillinen polte. Siinäpä jottaa eiku lykkyä treeneihin.

Zackcer sanoi:
...Vinkkiä siis millä saada pohkeisiin mukava kasvupyrähdys näin muutaman kuukauden varoitusajalla, vai onko peli jo menetetty?...

Teet mitä teet, mutta ehdit ennen kesäkuuta vetäisemään pari kertaa sen Fatson TTT:n. Suosittelen ainakin kokeilemaan...

Muuten sanoisin, että pohkeet pääsääntöisesti kannattaisi treenata pari kertaa viikkoon ja sarjojen pituuksia vaihdella joka toisen treenin välein, esim. n.15 toiston sarjoja viikon ekana pohjepäivänä ja toisena pohjepäivänä toistot tuonne kolmenkympin hujakoille, jopa yli, jos kipua kestää...

Kevyet palauttavat pyöräilyt treenin perään auttavat helkutisti palautumiseen, kannattaa pitää ohjelmassa. Ei kuitenkaan tuntikaupalla sotkemista, tarkoitus ei ole poltella niitä tikkuja kokonaan pois. Joku vartti-20min. treenin perään kevyttä pyöräilyä ois varmaan ihan jees.

Itselläni pohkeet on kasvanut siinä missä jalat muutenkin, mutta nyt vähänaikaa sitten on alkanut pohkeet krampata niin pirusti kun tekee pohkeita istuvalteen. En sitten tiedä missä vika kun ennen olen pystynyt hyvin tekemään kyseistä liikettä ilman ongelmia. Nykyään ne pohkeet sitten menee jalkaprässin avulla ja seisten.

Back
Ylös Bottom