🔥 POHKEET PAUKKUMAAN!!! 🔥

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vispe
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 POHKEET PAUKKUMAAN!!! 🔥

Meta description: Tehokkaimmat harjoitteet, tekniikat ja rutiinit, joilla pohkeet kasvavat ja räjähtävät eloon.

Käyppä hierotuttamassa pohkeet(samalla koko alaraajat) auki pari kertaa, saattaa vaivat loppua siihen.

Sama vika oli meikäläisellä. Pohkeet meni jumiin lenkillä, puntilla, pumpissa, combatissa, nyrkkeilyssä... Eli ihan missä vaan. Joo, olihan muutkin paikat aina välillä jumissa, mutta noi pohkeet oli oikea ongelma, argh! No, kaveri suositteli sitten MSM rikkiä. Olin lievästi skeptinen, mutta kyllä auttoi niin pohkeisiin, krooniseen alaselkäkipuun, ku muihinkin jumituksiin. Suosittelen ainaki kokeilemaan, ei ole kovin kallista. Finnmaxilla on hyvä jauhemainen MSM.

eli pohkeet kipeytyy aivan perkeleesti potkureeneissä. alku venyttelyt aloitan jo kotona ja jatkan ennen reenejä salilla, myös reenien jälkeen tulee venyteltyä. msm rikkiä on kokeilussa mut ei tunnu auttavan (2viikkoa käytössä). nyt jotain vinkkiä tarttis noihin kipuihin/jäykkyyteen? hyppynaru sessiot on yhtä helvettiä, ei välttämättä tunnu hyppiessä niin pahalta mut parituntia sen jälkeen kyllä särkee. vai onko vaan aloitus kankeutta? 1kk vapari reenailua takana, tosin vuosia punttia ja ulkoilua harrastanut. jotain apuja ois kiva saada :(

Eli ongelmana on pohkeet jotka ei palaudu reenistä millään. 2-jakosella mennään eli jalat tulee tehtyä neljän päivän välein ja tuolloin pohkeille 5*8-12 joko smithissä seisten tai istuen koneella. Noi 5 sarjaa ei myöskään ole mitään ihan lopppuun asti vedettyjä. Pohjelihakset kuitenkin on kipeinä aina seuraavan viikon vaikka reidet ja perse palautuu juuri sopivasti 3-pvän levolla seuraavaan reenikertaan ja sama sarjamäärä ku pohkeillekkin.

Venytelty on ja hierottukkin mut ihmeellinen jumi tuntuu olevan. Airobista tulee tehtyä hyvin maltillisesti eli 1-2 kertaa viikko esim reipas kävely 45 min tai sama fillarilla. Muilla samanlaisia ongelmia?

Oma kokemukseni on että pohkeita kannattaa venytellä tosi paljon, jos jonkinlaista jumia on. Siis useita kertoja päivässä, aina kun sattuu kulkemaan portaissa, rullaportaissa jne.

Kyllä pohkeen alueen jumeihin parasta tekee eksentriset pohjeharjoitukset yhdistettynä venytyksiin. Myös ylämäkeen kävelyt ja/tai kaltevalla laudalla seisomiset polvet suorana ja lantio eteen työnnettynä tekee hyvää.

Mä en treenaa pohkeita erikseen ja silti ne on välillä kipeet/jumissa. Kokeile tehdä vähemmän sarjoja, eli tee vaikka vaan kaks sarjaa loppuun asti ja kato onko sillä mitään vaikutusta.

Itsellä tuli aina pohkeet aivan saatanallisen kipeiksi, vaikken niitä erityisemmin treenannut loppuun saakka ( yleensä teen 3-4x15 sarjoja) Venyttelin ja hieroin mutta aina sama juttu seuraavana päivänä, täysin jumissa ja arat n. 2-3 päivää. Sitten aloin venyttämään pohkeita sarjojen välissä, n. 3-5 sekuntia ja eipä ole enää menneet jumiin :)

Esim. smithissä voi tehdä pohjenousua kyykkyasennossa. Koska polvet ovat koukussa niin pääsuorittajahan on soleuslihas. Jos joku on kokeillut niin onko mielestänne miten hyvä liike verrattuna perinteiseen istuen tehtävään pohjeliikkeeseen koneessa. Huijaamaan ei ainakaan juuri pysty, koneessahan voi avustaa ainakin lonkankoukistajilla.

En ole kyllä kyykkyasennosa tehtävistä pohjenousuista kuullut,mutta mitä itse olen tehnyt perinteisellä pohjekoneella ja pohkeet seisten tanko niskassa,niin viimeisellä on saanut pohkeisiin tappotuntuman...:dance:

Esim. smithissä voi tehdä pohjenousua kyykkyasennossa. Koska polvet ovat koukussa niin pääsuorittajahan on soleuslihas. Jos joku on kokeillut niin onko mielestänne miten hyvä liike verrattuna perinteiseen istuen tehtävään pohjeliikkeeseen koneessa. Huijaamaan ei ainakaan juuri pysty, koneessahan voi avustaa ainakin lonkankoukistajilla.

Jaa kyllä mä ainakin oon istuen koneessa saanut pohkeet jumiin, kai sekin on kiinni siitä että kuinka paljon painoa siihen pistää.

elikkäs. oon 17 vuotias tällähetkellä.
14 vuotiaana jäin kuorma-auton alle. lantion päältä meni.
ennen sitä ainut liikunta oli pyöräily. sen jälkeen en oo kuntoillu yhtään.
nyt intoa ois tullu siihen.
elämäni aikana oon kerran käyny salilla (viimeviikolla) ja "halvaannuin" sen jälkeen. syytän siitä kaverini hyvin rankkaa treeniä joka tuskin sopii tämmöselle joka ei ole liikkunut yhtään noin viiteen vuoteen.

joten kuulin tästä paikasta ja ajattelin että jos täällä jollain ois jotai kokemusta miten alottaa tästä tilasta. mitä tartten? (rahasta ei ole pulaa)
kauan kestää että nään mitään tulosta?

Suosittelen Starting strenghtiä, se on erittäin hyvä ohjelma aloittelijalle. Linkki : http://www.pakkotoisto.com/aloittel...ength-1-jakoinen-perusohjelma-aloittelijalle/

Tiedätkö, että pystytkö tekemään noita liikkeitä?

Ja tuloksia tulee aina aloittelijalle nopeaa, mutta ajanmyötä se hidastuu. Ja alussa ei tietenkään IKÄÄN liian raskaasti, siinä vaan paikat menee kirjaimellisesti paskaks, nimimerk. kokemusta on. :)

Sitten jos haluat myös peruskuntoasi parantaa muutenkin kuin lihasten muodossa, niin tuon starting strengthin lisäksi tietenki kannattaa käydä kerran viikkoon lenkillä, ja enemmänki jos haluaa. Alussa maltillisesti, n. 4km peruslenkki, jossa sykkeet on 135-155. Sitten kun keskisyke on alentunut tuolla kyseisellä lenkillä, mutta vauhti pysyny suhtkoht samana, ni pitempää lenkkiä sitte vaa.

Välillä jos menee oikein tosi huonoksi niin kannattaa varmaan pitää vähän taukoa. Jostain kuulin että magnesiumin säännöllinen käyttö auttais tohon ja olen kyllä jonkinlaista apua siitä saanutkin.

Kuten itse arvelitkin, aloituskankeutta. Poistuu ajan ja kovan harjoittelun myötä. Mutta mikäli kipu kuitenkin näyttää pysyvän jatkuvana (ei hellitä lainkaan) viikon pari, niin tarkastuta lääkärissä tulehduksen varalta, jolloin treenaamista voi ja kannattaakin vähentää.

olinkin itte unohtanu jo koko keskustelun :nolo: mut joo tosiaan on harjottelun myötä kivut hellittäny, joskin tosin välillä kun käy pienellä hölkällä niin on paripäivää hellänä. ehkäpä täytys kehittää jotain muuta hölkän tilalle kun toi elopainokin kuitenkin huitelee 120kg seutuvilla. vesijuoksu vois olla varmaankin hyvä... oisko kellään muita hyviä ehdotuksia?

Ehdotuksia aerobiselle treenillekkö? Uinti, pyöräily, soutaminen, motocrossilla ajeleminen, rullatuolikoris. Näistä tuskin mikään rasittaa pohkeita yhtä paljon kuin hölkkääminen, mutta voivat silti toki kipeytyä myös näistä. Oletko varmistunut asiasta ettei kyseessä ole penikkatauti? (lihastulehdus).

ei o tullu varmistettua asiaa. ja siinähän niitä aerobiselle tulikin ehdotuksia, soutaminen onkin jo yhtenä harjoitteena. mutta että rullatuolikoris........

Back
Ylös Bottom