🔥 POHKEET PAUKKUMAAN!!! 🔥

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vispe
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 POHKEET PAUKKUMAAN!!! 🔥

Meta description: Tehokkaimmat harjoitteet, tekniikat ja rutiinit, joilla pohkeet kasvavat ja räjähtävät eloon.

Oikeaoppinen ratkaisu pohkeiden räjäyttämiseksi kasvuun on pohkeet DC-tyylillä! Liikkeen ainut vaatimus on se, että siinä voi saada kunnon venytyksen, ei siis mitään pohkeita tangolla yms, vaan istuen, seisten tai niitä donkeypohkeita. 12 toistoa, ja niin, että negatiivinen vaihe kestää vähintään 5 sekuntia, ja toistojen välillä pidetään vähintään 15sek taukoa ala-asennossa, siinä venytysasennossa, niin äärimmäisessä venytyksessä kuin vain suinkin mahdollista. Toistot käydään aina niin ylhäällä kun päästään, ja pidetään siellä hetki ennen negatiivista vaihetta. Kokeilepa ketjun aloittaja tätä(tai mikseivät muutkin), pohkeenne ovat tämään jälkeen TULESSA. Ette ole koskaan ennen kokenut vastaavaa! :D

Rohkenen väittää, että pohkeet eivät kasva ellei niitä treenaa ihan vitun oudosti. Se on nimittäin nähty, että normaali 1-3 kertaa viikossa 2-4x6-15 toistoa ei tepsi. En tiedä, mikä on paras metodi pohkeiden treenaamiseen, mutta on varmaa, että ne kaipaavat jotain hyvin erikoista. Iso-Arska, jonka pohkeet olivat aikoinaan maailman parhaat - ja vieläkin ne yltävät samalle tasolle sellaisten huippujen kuten Cutler ja Matarazzo kanssa - ei treenannut pohkeitaan tavallisesti. Arskan pohkeet eivät olleet valtaisat luonnostaan. Kerran hän päätti treenata ne kuntoon ja onnistuikin loistavasti. Metodina oli pohkeet kuusi kertaa viikkoon perättäisinä päivinä sunnutainan leväten 15-20 toiston sarjoilla. Pohjetreenin avain tuntuukin usein olevan sekä tiheä frekvenssi että pitkät sarjat. Itselläni on sellainen projekti meneillään, että treenaan pohkeita viisi-kuusi kertaa viikossa about 15-20 toiston sarjoilla. Lisään volyymia ja intensiteettiä aina kevyttä viikkoa kohden. Olen vasta juuri aloittanut systeemin (en ole sitä toteuttanut vielä ollenkaan), joten tuloksista en voi sanoa mitään. Uskon kuitenkin menestyväni.

Päkiöillä juoksentelu kasvattaa myöski ilmeisen hyvin pohkeita, jos kattoo vaikka Simo Sipilän pohkeita http://kuvake.net/user/master-of-speed?image_id=6695183.

Savolaisen Markoki mainitsi aikoinaan blogissaan näin:
"Olenpa alkanut juostakin :). Se, mikä tässä on kaikista hulluinta, on että pohkeet (jotka eivät ennen kasvaneet oikein millään) ovat nyt melkeinpä suuremmat kuin kehonrakennusaikoina. Ja sitä kun niin vältti kaikkea juoksun tapaista, että lihakset eivät lähde ;)"

TODELLA HYVÄ VINKKI Vstaote!

On muuten pohkeet AIVAN paskana nytten kun kävin äsken vetäsemässä antamillas tipeillä pohjetreenin, nyt sattuu sekin kun koittaa vähän edes hieroa pohjetta.
Eiköhän ne nyt saada kesään mennessä edes jonkin kokosiksi, pitää vain jaksaa keskittyä ja voishan tota painoakin muutaman kilosen tässä ottaa kun onhan kesään vielä aikaa...

Tän piti siis tulla

Pohjelihaksen voima taitaa olla hyvin suuresti geeneistä kiinni, koska olen laiminlyönyt pohjetreenin viimeiset kolme vuotta kunnes n.6kk sitten aloin tehdä kunnolla. Tästä ajasta 2kk dieetillä, ja siitä huolimatta harjoituspainot ovat kasvaneet huomattavasti. Siis onko tietoa missä vaiheessa pitää alkaa pelkäämään akillesjänteen puolesta, ja miten sitä voi vahvistaa? Olen jostain käsittämättömästä syystä mennyt treenipainoissa ohi tyypeistä jotka ovat tehneet pohkeita jo pari vuotta, painoja n. 50kg lisää, sarjat 6-10toistoa. Ei nimittäin ole kiva jos akillesjänne napsahtaa poikki..

Pohjelihaksen voima taitaa olla hyvin suuresti geeneistä kiinni, koska olen laiminlyönyt pohjetreenin viimeiset kolme vuotta kunnes n.6kk sitten aloin tehdä kunnolla. Tästä ajasta 2kk dieetillä, ja siitä huolimatta harjoituspainot ovat kasvaneet huomattavasti. Siis onko tietoa missä vaiheessa pitää alkaa pelkäämään akillesjänteen puolesta, ja miten sitä voi vahvistaa? Olen jostain käsittämättömästä syystä mennyt treenipainoissa ohi tyypeistä jotka ovat tehneet pohkeita jo pari vuotta, painoja n. 50kg lisää, sarjat 6-10toistoa. Ei nimittäin ole kiva jos akillesjänne napsahtaa poikki..

Ei ne painot välttämättä, vaan miten se lihas liikkuu. Pohkeissa voi runtata järkyttävän määrän painoa liikkumaan ilman, että ne siitä mihinkään kasvaa merkittävästi.

Käytättekö mitään koroketta vai ihan lattialla vaan? Tein ajan kuluks suorilla jaloilla. ;)

Hikihä tässä tuli ku eipä oo erikseen pohkeita tullu koskaan oikein treenattua.

Kertokaas hyviä pohje harjotuksia! Oon ite aika pitkä ni pohkeet on aika kynän näköset.. haluisin erityisesti voimaa pohkeisii ja siinä samalla sais tulla sitte lihasta. Jos on jotai aikasempia keskusteluja aiheesta niin peistäkää linkkejä. Kiitos!:)

- Pohjenousu seisten laitteessa/istuen laitteessa
- Aasinnosto laitteessa.

Tekniikasta sen verran, että laajoilla liikeradoilla sekä kunnon supistuksella ja venytyksellä.
Toistomäärät siinä 10-20 (korjatkaa jos olen väärässä)

itse en ole ainakaan treenannut pohkeita yhtään sen erikoisimmilla sarjatoistoilla. 12 toiston sarjoja painoja lisää kun menee helpoksi. Tosin olen ainoastaan tehnyt pohkeita
pohkeetistuen.jpg

tämän tyyppisessä masiinassa, parhaimman tuntumankin olen saanut verrattuna laitteisiin missä seistään ja se mitä suosittelen kaikkien välttävän on prässissä tekeminen. Tuntuma prässissä on aivan surkea verrattuna istuen tehtävään. Nämä siis täysin omia kokemuksia.

Tee hackissa pohjetta tai yhden jalan pohjenousua korokkeelta (tai joku vastaava nimi sillä oli).

+ tee räjähtävästi, pito pari sekuntia ja laske hitaasti alas.

Ja jotkut sanovat että joillakin pohkeet kasvavat itsestään ja toisilla ei sitten kirveelläkään.

Seisten laitteessa, käyttäen kovapohjaisia kenkiä*. Lisää painoa vaan koko ajan. Sarjoja tarpeeksi. Välillä istuen.

Itsellä ainakin 2-jakoisen kanssa toimi hyvin aikoinaan (parhaillaan meni jotain 6x200kg ja pohkeet olivat aika tykit). Nykyään tosin teen pohkeita sukilla pelkästään että jalkapohjakin saa paremmin aktivointia, eikä saa kyllä samalla lailla liekkeihin pohkeita kun noilla kengillä.

* Eivät siis taivu tuosta 3:sen kohdalta.

Kannattaa muistaa että istuen ja seisten tehtävät pohjenousut treenaavat eri painotuksella säären takaosan lihaksia.
Istuen, eli silloin kun polvi on koukistettu, aktivoituu pääosassa soleus, eli leveä kantalihas. Gastrognemiuksen, eli kaksoiskantalihaksen lihassolut eivät toimi kunnolla silloin.
Tämän huomaa hyvin esim autoa ajaessa. Ne aktivoituvat paremmin kun polvi on ojennettuna.

Kannattaa muistaa että istuen ja seisten tehtävät pohjenousut treenaavat eri painotuksella säären takaosan lihaksia.
Istuen, eli silloin kun polvi on koukistettu, aktivoituu pääosassa soleus, eli leveä kantalihas. Gastrognemiuksen, eli kaksoiskantalihaksen lihassolut eivät toimi kunnolla silloin.
Tämän huomaa hyvin esim autoa ajaessa. Ne aktivoituvat paremmin kun polvi on ojennettuna.

jep ja istuen pohkeet pidempää sarjaa ja seisten tehtävällä enemmän kuormaa. Pohkeet prässissä ei ehkä saa hyvää tuntumaa pohkeisiin mutta kaikkeen tottuu :D

Tee hackissa pohjetta tai yhden jalan pohjenousua korokkeelta (tai joku vastaava nimi sillä oli).

+ tee räjähtävästi, pito pari sekuntia ja laske hitaasti alas.

Ja jotkut sanovat että joillakin pohkeet kasvavat itsestään ja toisilla ei sitten kirveelläkään.

Juu tottahan tuo on geeneistän kiinni :/

Pohkeet menevät aivan käsittömättömään jumiin aina juoksulenkillä n.0,5km juoksun jälkeen ja tekee juoksemisesta kivuliasta. Pohkeissa kipu on noissa kiinnikekohdissa. Onkohan kyse penikkataudista? Juoksen pehmeällä purulla ja minulla on kunnon lenkkarit.Venyttelen pohkeita myös pari minuuttia ennen lenkkeilyä. Olen kokeillut ice poweria,linnex lämpölinimenttiä ja kumpikaan näistä ei tunnu vaikuttavan. [En ole ylipainoinen(162cm/61kg)]

Back
Ylös Bottom