🔥 POHKEET PAUKKUMAAN!!! 🔥

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vispe
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 POHKEET PAUKKUMAAN!!! 🔥

Meta description: Tehokkaimmat harjoitteet, tekniikat ja rutiinit, joilla pohkeet kasvavat ja räjähtävät eloon.

armeijassa sattu suunnilleen koko p kauden sääriin juostessa, pohkeet myös kipeinä. lepohan siihen auttaa.

oon just alottanu ton thaiboxingin. ku alan juoksee nii särkee nii perkeleesti mut sit välil se kipu lähtee pois ja tulee sit takas voikohan se johtuu siit ku ei oo tottunu jalat semmosee treenii??

Elikkä salillamme on tälläinen laite

SlStandCalfRaise.gif

Mutta piru vie kun sinne pohkeisiin on vaikea saada se rasitus. Jos 60kg pistää niin saa vempata 20 toistoa. Ja osa siitä rasituksesta tuntuu menevän perseeseen ja pakaroihin.

Eli pitäskö tuossa olla täysin suorana vai taivuttaa jalkoja? Kuinka paljon jalkapohjan pitäisi tulla yli siltä alustalta?

Tekisi mieli tehdä vähän isommilla painoilla mutta tuntuu että se ei tee mukavaa muulle kropalle. Istuen tehtävät pohkeet taas sattuvat jaloissa kun siihen lappaa yli 60 kiloa. Donkey calf raise on taas nihkeä tehdä tuolla salilla.

Elikkäs apua pohkeiden raiskaamiseen :rock:

Meill ihan samanlainen ja saan kyl niin helvetin hyvan tuntuman et jonku viidentoist toiston jalkee ei hetkeen kavele. ihan jalat suorana juuri kun tuo kuvan/videonpatka nayttaa ni kyl pitais ottaa mukavasti:D

Deviation? Miten toi liittyy yhtään mihinkään? Se että en saa tuntumaa pohkeisiin ei liity painojen määrään.

No mutta pitänee vaan ettiä sitä oikeeta tekniikkaa tuohon. Että sais pohkeetkin kasvua.

Tuskin talja laite? Ainakin meidän salilla toimii ihan vipuvarrella. Ite oon tehnyt noita joskus yhdellä jalalla, rasitus menee pohkeisiin eikä keskivartaloon. Tosin silloin polvet voivat kiertyä ja se tuskin on hyvä juttu. Olisi kiva kuulla myös viisaampien mielipidettä tuosta yhden jalan versiosta.

kokeileppas tehdä liiotellut pysäytykset alhaalla/ylhäällä? Alhaalla annat venyä pohkeen ja ylhäällä pidät supistusta yllä jonku 1.5 sekunttia ;) mulla ainaki toimaa..

kokeileppas tehdä liiotellut pysäytykset alhaalla/ylhäällä? Alhaalla annat venyä pohkeen ja ylhäällä pidät supistusta yllä jonku 1.5 sekunttia ;) mulla ainaki toimaa..

Näin. Ja todella kesittyneesti, eli hitaasti IHAN ylös, niin ylös kuin pääset, ja sit pieni paussi ylhäällä, sit hitaasti IHAN alas, et tuntuu kunnon venytys ja taas paussi ja ylös. Tälla tavalla saan itse aivan mielettömän poltteen, joka myös tuntuu seuraavana päivänä. Muista kans: älä pidä polvia täysin lukossa, ainakin itselläni väsyy selkä siitä.

Tällainen ongelma tuli ihan yhtäkkiä, ja on kestänyt jo yli viikon. Keskellä pohkeita pistemäinen kipualue, joka tuntuu venyttäessä/jännittäessä tätä lihasta. Kipu muistuttaa hieman suonenvetoa. Olen yrittänyt venytellä, mutta apua ei tästä ole.

Mikähän tässä on vikana? Eihän tämä nyt vakavaa ole, mutta ärsyttävää.

missä kunnossa selkä on ? olen kuullut että selän kipeytyminen aiheuttaa pohkeisiin kipua. en tiedä sitte oliko iha :david: keksimää.

missä kunnossa selkä on ? olen kuullut että selän kipeytyminen aiheuttaa pohkeisiin kipua. en tiedä sitte oliko iha :david: keksimää.

No iteasiassa alaselkä on ollu pitkään kipeänä. Luulen kuitenkin löytäneeni nyt vian kireistä takareisistä, sillä pitkät venytykset tuntuvat helpottavan selkäkipuja.

Ongelmia täälläkin. Kyykkyni ovat erittäin syviä ja silloin tällöin molemmista jaloista kipeytyy kämmenen kokoinen alue pohkeen alapuolelta, hieman ulkosyrjää kohti painottuen. Kipu on puristavaa ja jatkettaessa rasitusta alkaa jalkaterän ulkosyrjä menettää hieman tuntoaan. Viittaisi suraalihermon (?) pinteeseen. Leposärkyä ei ole lainkaan, kipu on kovinta kun alan nousemaan kyykystä.

Olisi mukava tietää miten näitä voi välttää & hoitaa , en ole löytänyt selitystä mikä tämän laukaisee. Kyykkytekniikkaa en korkeammaksi muuta.

Pohkeita ja penikoita vaan venytellä ja nakittaa joku jyystämään puukaulimella auki (foam rollingia siis). Ihan nilkkojen pyörittelykin on hyvästä, välillä isoa rinkiä piirtää pottuvarpaalla ilmaan tonne ja tänne suuntaan ja välillä piirtelee isoa kasia. Kuulostaa pöljältä, mutta on kätevä toteuttaa töissä, telsun tai tietsan äärellä ja toimii.

Minkähän verran tämmöiset penikka- ja pohjeasiat ovat geeneissä? Tuntuu, että moni kaveri on valitellut penikoiden kipuilua esim. sählyn, suliksen ja höntsyfutiksen jälkeen, mutta mulla ei ole ollut mitään moisia ongelmia ikinä. En pistäisi penikoiden ja pohkeiden kivuttomuuttani ihan pelkästään lihashuollonkaan piikkiin, ei se mulla aina ole NIIIN mahtavaa ollut kumminkaan, tai siis ei ole ollut aina huomattavasti paremmalla tolalla, kuin kavereilla.

Hmm, olen aina ajatellut, että pohkeilla ja hauiksilla ei ole voimanostolajien yhteistuloksen kannalta mitään merkitystä. Mutta jos Janne Toivasen tasoinen kaveri on tuota mieltä, niin pitää harkita asiaa uudelleen.

Back
Ylös Bottom