🔥 POHKEET PAUKKUMAAN!!! 🔥

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vispe
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 POHKEET PAUKKUMAAN!!! 🔥

Meta description: Tehokkaimmat harjoitteet, tekniikat ja rutiinit, joilla pohkeet kasvavat ja räjähtävät eloon.

Käyhän se noinkin päin. Yleensä pohkeet istuen näkee tehtävän 2cm liikeradalla hirveillä painoilla ja "heijarilla" tehtynä.

Six ehkis ku ne ei oo niinq rinta tai haukka?:rolleyes:

Olen sitäkin vertaillut. Muilla suoritustekniikka on vitkuttelua, joten vaikea verrata mutta kyllä ihan hyvällä tekniikalla luultavasti teen. En esim. saa yhtään korkeammalle 60 kilolla nostettua.

Itellä pohkeet alko kasvaa, kun pisti tekniikan kuntoon... Kohtuu nopeasti positiiviset, ylhäällä pidetään jonkin aikaa ja erittäin hidas negatiivinen ja vähintää 10 toistoa, 30 sekuntin lepo ja taas 10 sarjaa, tälleensä pari kertaa... Tulipa taas lause:D

Niin ja hulkki yritin kovasti välttää kuulostamista mahtailijalta (ei noi ole kovia painoja), mut ilmeisesti epäonnistuin :D

Ei kandee kuitenkaan nilkkoja tai akilleita päräyttää riekaleiksi millään rynkytystekniikoilla tai liika isoilla painoilla.

Lisäks vielä todettava että mulla ainakin saa polven alapuoliset osat osumaa ihan kyykystä ja prässistä yms. eli ei tarvi kauheesti tehdä pohkeille erikseen. Päinvastoin tulee helposti ylireenattua mistä ei oo mitään hyötyä, pelkkää haittaa. Jollain tulee nyt tipat linssiin tästä mut mun ei tarvi mitenkään erityisen paljoo pohkeita renkuttaa. Nätillä tekniikalla kun tekee seisten ja laajalla liikeradalla pari hassua sarjaa/viikko niin son siinä. Pohkeet istuen on muutes iha paska liike. En tee mistään hinnasta (nilkat kipeytyy ei muuta).

E: en tajuu jengiä joka reenaa pohkeita monta kertaa viikkoon. mulla menis yksinkertaisesti pohkeet aivan täysin tukkoon.

E2: voi olla että pohkeiden renauksen suhteen on kohtuu suuria yksilöllisiä eroja. ehkä.

Paljonko painat? Reipas ylipaino ja läski antavat varmaan pohkeisiin ruutia.

Tässä on pakko olla totuuden perää. Vain se voisi selittää, miksi pohkeeni ovat aina olleet paras lihasryhmäni, vaikka treenaan niitä vähemmän kuin alaselkää - en edes välillisesti.

E: en tajuu jengiä joka reenaa pohkeita monta kertaa viikkoon. mulla menis yksinkertaisesti pohkeet aivan täysin tukkoon.

Sama täällä. Saavat kuitenkin sen verran damagea normielämässä. Muuten treenaan lihakset 2-jakoisella 8 päivän välein mut pohkeille tämä ei onnistu, kerran 6-7 päivään on aika passelimäärä.

Toiset puhuu suurien painojen ja lyhyiden toistomäärien puolesta pohkeita kehitettäessä. Jos sitten vedotaan lihassolujakauma-teoriaan, niin voisi ajatella pohkeille toistomääriltään pitkiä sarjoja, on nimittäin sellainen lihasryhmä, jota ei ole tarkoitettu väsymään hetkessä. Kuitenkin monesti näkee ihan häijyn näköisiä pohkeita tavantallaajilla, muiden lihasryhmien ollessa melko lailla rimpuloita. Nämä on ehkä saavutettu melko harmittomalla sunnuntailenkkeilyllä (ässää hihasta eli suotuisaa genetiikkaa pohkeiden suhteen älkäämme vetäkö tähän yhteyteen ;) ).

Niin ja hulkki yritin kovasti välttää kuulostamista mahtailijalta (ei noi ole kovia painoja), mut ilmeisesti epäonnistuin :D
No joo, mulla on ilmeisesti joku vittuiluvaihe päällä kun en voinut vastustaa tuon provon heittämistä :D

Ylipäätänsäkään ei ehkä kannata hirveästi johtopäätöksiä vain oman salin kävijäkunnan perusteella tehdä. Jos ruvetaan katsomaan useamman salin treenaajia, löytyy aina muitakin, jotka tekevät pohkeita istuen isohkoilla painoilla.

Offtopic, Tomi kirjoitti aikanaan kuinka oli saanut pohkeet kasvuun treenaamalla ne 2x viikossa kerran istualtaan ja toisella seisaaltaan. Olisiko jollain tämä threadi kun en millään löytänyt?

Mulla ainakin tuntuu pitkät 15-20 toiston sarjat pohkeille paremmin kuin lyhyet ja raskaat.

Minkälaisilla painoilla tyypit täällä treenaa pohkeet präsissä?? Liikettä en osaa kuvailla, mutta you know;)

Paljonko painat? Reipas ylipaino ja läski antavat varmaan pohkeisiin ruutia.
Tuskin kuitenkaan vaikuttaa seisaaltaan pohkeita treenatessa? Oma massahan siinä on kuitenkin nostettavana painopinkan lisäksi.

Istualtaan pohkeita treenatessa varmasti vaikuttaa.

Usein kun jonkun näkee tekevän seisten pohkeita "isoilla painoilla", niin se liike näyttää enemmän seisten nussimiselta kuin miltään pohjeliikkeeltä. Puuttuu vaan ämmä siitä edestä kiljumasta.

Usein kun jonkun näkee tekevän seisten pohkeita "isoilla painoilla", niin se liike näyttää enemmän seisten nussimiselta kuin miltään pohjeliikkeeltä. Puuttuu vaan ämmä siitä edestä kiljumasta.

Niinpä.. Perse viedään taakse ja polvet laitetaan koukkuun, missataan koko liikkeen idea.

saksassa kuntosaliohjaaja opasti että pienemmille lihaksille lyhempiä sarjoja ja enemmän painoa. salin treenikulttuurin tietäen tuskin oikeesti kauheesti väliä.

kyllä esim mun äitillä on ihan hirveät pohkeet. lenkkeilee ahkerasti. ite en ole katsonut tarpeelliseksi treenata pohkeita aikoihin. aikanaan keskustelin jonkun vähän paremmin asiasta perillä olevan tyypin kanssa ja sanoi että kun tekee istualtaan pohkeet niin ei ota läheskään niin hyvin kuin seisten tehdessä...

Soleus
SoleusLateral.gif

Gastrocnemius
GastrocnemiusLateral.gif

tiedä sit kuinka hifistelytasolla se jätkä noita puheli

istuen iskee soleukseen ja seisten gastrocnemiukseen. hyvin selkee ero liikkeissä.

ite oon tehnyt smithissä seisten lantio nilkkojen päällä sivulta katsottuna 14*200kg ja 25*280 pohjeprässissä. kummassakin täydellä liikeradalla reippaalla nostolla ja hitaalla laskulla ilman pomppua, muttei mun geeniperityt pohkeet silti oo juuri tankoo paksummat koskaan olleet :D

Back
Ylös Bottom